{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

300ZX / skyline klon...?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

går med tanken om en 300ZX twin turbo, men da jeg ikk ønsker noget som andre lige har. Vil jeg klone den lidt med skyline som jeg ved er muligt.

Sagen er dog den at den skal være lovlig og køre i, i DK.

300ZXéren er jo med en 3,0 V6 twin turbo motor med 280hk og skyline er en 2,6 R6 twin turbo med ca samme effekt. Så der er jo ikke noget med 20% reglen som bliver overskredet. Og bilen vil jo stadig være med twin turbo setup, så det burde vel være muligt og få godkendt ???

Planen var så at ligge en RB30 motor i, altså en 3,0 række 6 med twin turbo. Så motor volumen forbliver den samme som original, og effekten den samme. Eneste er at det bliver en række motor i stedet for en V motor.

Men går det så ind under kronstruktiv ændringer som der skal betales afgift af, godkendelser osv osv. ??

Vh Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  300ZX / skyline klon...??
  • #1   28. feb 2011 Uanset hvilken motor du skifter til, er reglen for konstruktive ændringer en af dem du SKAL overholde.

20% reglen for effekt er nem nok i det her tilfælde, men så er der en masse med identitetsskifte og støj / forurening og ikke mindst en "thumbs up" fra Nissan om den motor i din bil, da det jo ikke er plug'n play....

Uden den tilladelse er arbejdet spildt.

• #2   28. feb 2011 Du må stadig ikke lave konstruktive ændringer og det gør du ved at skifte til en motor der ikke er typegodkendt til karossen..

Afgift kan ikke gøre at det bliver lovligt, det kan kun en godkendelse fra producenten, TÜV eller teknologisk institut

• #3   28. feb 2011 Så en godkendelse fra nissan om at 300zx karrossen kan bære dette motor skifte burde være nok ? skal den forståes sådan

Omkring støj og forurening så burde dette heller ikk give nogen problemer. Det er ikk den store forskel på de værdier

• #4   28. feb 2011 Ja hvis nissan har en typegodkendelse på bilen med den motor ilagt.

• #5   28. feb 2011 Med hensyn til godkendelsen - så er det korrekt at Nissan skal sige god for DEN motor i DEN bil.

Støj og forurening er ikke det store problem, men du skal stadig have lavet alle målingerne, og det koster en hulens masse penge samt en hulens masse tid...

• #6   28. feb 2011 Synes engang jeg hørte en fugl synge om, at hvis bilen ingen typegodkendelse har på den motor man vil ligge i, kan man få dem testet og godkendt på teknologisk institut, men skulle koste det samme som en ny bil, så ved ikke hvor meget hold der er i det.

• #7   28. feb 2011 En komplet test koster i omegnen af 50k + efterfølgende afgift, hvis skat ellers mener at der er tale om et ID skifte

• #8   1. mar 2011 Det er ikk så meget det med prisen, det er mere OM det kan lade sig gøre lovligt. Min sidste skyline, var også synet og godkendt osv, lovligt i DK og det skal dette også være. Ellers gider jeg ikk engang starte på det.

• #9   1. mar 2011 Hey Kim, How goes? Jeg kan svare dig super kort. Nissan i DK får du aldrig til at godkende noget som helst. Ellers et sjovt projekt som jeg selv har overvejet engang.. De kører ellers meget godt med deres egen maskine, og der fåes tonsvis af tunings stumper til dem, men ved nu godt hvad der ligger bag din ide.. Hygge

• #10   1. mar 2011 hva med vægt fordelingen? den bliver da ødelagt. er der overhovedet plads til en R6 ?

• #11   1. mar 2011 Bob O----> Der er fint med plads til den konvetering, og der ligger faktisk et firma i australien som laver disse ombygninger. Så jo det kan godt lade sig gøre.

Quassimodo--> Jamen det går skam fint, det længe siden jo efterhånden. Ja du kender mig jo lidt så lige på dette område smiley

Kommentér på:
300ZX / skyline klon...??

Annonce