{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.032 visninger | Oprettet:

nedvejning af transporter {{forumTopicSubject}}

Har efterhånden søgt omkring og fundet mange forskellige svar.

Men ville gerne i kontakt med en der enten har gjort det eller ved hvad han/hun snakker om.

Vil gerne købe en Transporter fra 2001 på gule plader og få den vejet ned til under 2000kg for at spare noget af misundelsesafgiften og en smule afgift.

Lidt info om bilen:
Transporter fra 2001
total vægt på ca 2800kg
egenvægt på 1450kg

Ud fra linker her under som stammer fra FDM kan den godt lade sig gøre, men har aldrig hørt om nogen der har gjort det eller har nogen erfaring..

http://www.fdm.dk/nyheder/nedvejning-af-varebiler

Kan det lade sig gøre? eller vigtigere bliver det billigere for mig?

Når man nedvejer en bil, så sker der også noget med hvor meget jeg må trække på krogen?

Og til sidst, ja der er en MASSE indlæg omkring nedvejning, men ingen der har gjort det på en transporter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nedvejning af transporter
  • #1   22. apr 2011 Der er en grund til at man ikke gør det på en transporter. Egenvægten hedder som regel 1500kg, dertil kommer 80l diesel, og måske en gang undervognsbehandling = 1600kg. Derudover må der sidder 3 personer, a, lad os sige 80kg, = 1840kg, hvilket betyder at du så kun må laste 160kg i kassen, hvilket jo er urealistisk lidt. Derfor vejer man ikke en transporter ned.

  • #2   22. apr 2011 Anders: det giver god mening.. Og god forklaring..

    Til jer andre: gab.. læs min tekst en gang til, søger erfaringer ikke folk der også kan google..


  • #3   22. apr 2011 for at kunne veje den ned skal følgene opfyldes

    egenvægt i kg + (antal passager x 75kg) + 150kg = max 2000kg

    dvs i praksis
    1450 + (3 x 75) + 150 = 1825kg så det kan sagtens lade sig at gøre smiley
    ved at nedveje sker der ikke noget med traileren.


  • #4   22. apr 2011 MikkelGade: Godt skåret ud.. Du er en skat.. Jeg vil prøve at gå videre med det regnstykke..
    Men undre mig bare at jeg aldrig har mødt eller hørt om en transporter der er nedvejet..


  • #5   23. apr 2011 Tror ikke du får held af det da bilen er typegodkendt til 3500 kg og da jeg undersøgte det med min t4 fandt jeg ud af den maximale totalvægt ifølge typegodkendelse ikke må overstige 2800kg for at de vil veje den ned.

  • #6   23. apr 2011 Der er tre tekniske betingelser der skal overholdes for at få en bil godkendt med en totalvægt på højst 2000 kg. For det første må den oprindelige totalvægt højst nedsættes med 30 pct. For det andet skal totalvægten efter nedsættelse udgøre mindst 1,2 x bilens egenvægt. Og for det tredje skal totalvægten efter nedsættelse udgøre mindst 1,25 x bilens tilladte akseltryk for bagaksel.

    Skåret ud i pap.


  • #7   23. apr 2011 Aksel:
    Læste jeg også oret på FDM linket jeg har lagt i indlæg 1, men hvis jeg regner efter kan det godt lade sig gøre inden for grænsen.

    Det jeg mangler er en som har gjort det ikke en masse der har hørt eller tror ikke...

    Der er intet i det du har "kopiret" som skær det ud i pap for en transporter, for den ligger lige på grænsen for hvad der kan lade sig gøre.. Og hvis noget er skåret ud i pap, kan jeg/man ikke være i tvivl bagefter og det er jeg stadigvæk.. Må simpelthen være nogen som har gjort et ærlig forsøg eller har gennemført det..

    Jeg er blevet tudet med riglig af info som stammer fra baghaven med en kold øl på maven og en ven, vens, kæreste, tidligere svigerfar tror nok ikke info...



  • #8   15. okt 2016 jeg har en t4 og er står i samme situation som dig bare nu her i 2016 hehe
    fik du prøvet det ??
    vh kristian


Kommentér på:
nedvejning af transporter

Annonce