{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

Bule, forsikring {{forumTopicSubject}}

Godaften!

En kollega bakkede ind i min bil i dag. Det er en gammel SAAB, ikke meget værd mere. Det gav en ordentlig bule, tryk af kofanger, og en masse lak er væk. Egentlig er planen at skrotte bilen, men jeg kunne forestille mig, at reparationen ville koste minimum 5000 at udbedre. Kan man så forhandle sig til, at bilen bare bliver erklæret totaltskadet, og så får man de ca. de penge som reparationen ville koste? Forsikringsselskabet sparer penge og jeg vinder... Spørgsmålet er, kan man det?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bule, forsikring
  • #1   17. jun 2011 Snak med din kollega
    Om i ikke skal lave det udenfor forsikring, for ellers kan hendes forsikring stige osv osv..
    Så kan det være at hun betaler dig istedet smiley
    Har en kammerat som selb blev det tilbudt nemlig, hvor en havde kørt ind i hans kofanger.. Han spurgte maleren, lagde 2 + 2 sammen, derefter fik han så pengene af ham smiley

• #2   17. jun 2011 Jeg elsker at du gætter på det er en kvinde smiley

Nææ, sagde egentlig at det kunne være lige meget, så gider ik være et røvhul bagefter. Men lad os nu antage, at hun har en selvrisiko på 1500. Hvis jeg så tjener 5k og betaler halvdelen af hendes selvrisiko, så er vi jo godt kørende. smiley

• #3   17. jun 2011 haha! Faktisk sjovt som du siger det smiley Per automatik tænker man, det er en KVINDE smiley

• #4   17. jun 2011 Forsikringen går ind og siger:

Okay skaden koster (bare for at sige nogle tal) 20.000 kr at lave
    Bilen er (endnu et tilfældig tal) 15.000 kr værd..
    De vælger at skrotte den og du får ca 15.000 kr af forsikringen..

• #5   17. jun 2011 Det kan også ske at bilen koster mere end skaden men de går ind og regner nogle procent ud.. Og hvis det er uden for de procenter skrotter de lortet og betaler for bilen..

• #8   17. jun 2011 + modparten risikere jo at stiger i forsikring, så det i sidste ende bliver dyre for vedkommende,

og du skrive jo at du ikke vil være et røvhul,

så er det bedre at i bare finde en løsning på tingerne selv.
    helt uden om forsikringen.

og ellers skal det køres som et uheld,
    ellers er det jo forsikringssvindel

og det kan koster dyrt for jer begge, hvis det opdages
    kender et par gutter som blev opdaget med sådan noget,

de stod begge med hårte i postkassen, fordi det blev opdaget.

• #9   17. jun 2011 Og der er vist ikke mange der har en selvrisiko på 1500.. den ligger oftere fra 3000kr og opefter + forsikringsstigning.

• #10   17. jun 2011 Når den skal skrottes alligevel, kunne du jo også være flink og bede hende betale for sin egen skade og indkassere den kæmpe sum du får i skrotpræmie, derved beholder du jeres gode vendskab, er ikke et røvhul og begår ikke kriminelitet, det er jo som sådan ikke værd at lave svindel for 2500...

• #11   17. jun 2011 Det er ikke altid det sker..
    Jeg havde en gammel polo som måske var 25-28 værd og den blev repareret for 20000..
    Og det var en MAND der var skyld i at min bil blev smadret..
    Vh CATJA smiley

• #12   17. jun 2011 det kan ikke betale sig for modpart at lave det fusk der.

selvrisiko og præmiestigning løber stærkt i sidste ende.

da jeg var 18 fik jeg lavet en lille bule i en forskærm på en andens bil, min fik lidt ridser på plastkofangeren, hans skade kostede en ny skærm samt lakering pris 5,500 kr min kostede 6-700 kr at lave, fik en udregning fra forsikringen om det ville koste omkring 50.000 kr i selvrisiko samt præmiestigninger over tid indtil jeg jeg lanede som elitebilist grundet jeg ville rykke 2 trin tilbage, når man så regnede ud hvad den ekstra tid det ville tage mig at nå laveste trin så løb det op i de 50,000 kr.
    jeg købte skaden af forsikringen til de 5,500 og så var den potte ude (min selvrisiko lød dengang på 3400 kr)

Kommentér på:
Bule, forsikring

Annonce