{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift stiger ?
  • #1   21. okt 2011 Nej - Kun for dem der er lidt tungnemme ....

• #2   21. okt 2011 Selve lovforslaget gælder KUN for nye biler der skal ind på marked.

Dvs. ældre biler er ikke berørt og det er reg. afgiften man snakker om og ikke grøn ejer afgift eller vægtafgift.

Det man ønsker er at fremme biler der er bedre til at omdanne brændstof til fremdrift og ikke direkte tunge ELLER store biler.
    Der findes faktisk 7 personers biler som vil blive forfordelt fordi de er i klasse A

• #3   21. okt 2011 det er planen for biler der køre under 18,2km/L ved benzin og 22km/l ved diesel.

Så det er MANGE biler der `dumper´ på den test.

• #4   21. okt 2011 Brabus.
    Kun nye biler? 2010+++
    så man kan stadig hente en bil i udlandet og indreg her i dk uden problemer?
    eller er dét hvad du kalder nye biler på markedet smiley

• #5   21. okt 2011 det er sprit nye biler der evt vil blive berørt

• #6   21. okt 2011 Eller så skal du bare være statsminister og kører i tysk lease biler, så kan være ligeglad med den afgift

• #7   21. okt 2011 Åhh, hvis bare det er fabriks nye biler, er jeg rolig igen.

Ellers måtte jeg snart på indkøb smiley

• #8   21. okt 2011 JEG er da glad for at jeg for min brabus kun betaler vægtafgift efter 1400 Kg. bil. = 2400 halvårligt.
    Havde den været bestemt efter grønejer afgift, så skulle jeg pludselig betale godt og vel 4250 Kr. halv årligt = 8500 om året...

Så det reageringen proklamere er at vi skal altså holde os i de gamle biler og lade være med at købe nye biler.
    Altså os der ikke gider køre i kedelige biler uden nogen form for sjovere fremdrifts evne.

Og ja en W211 220 CDI mercedes med 170 HK og 400 Nm. den går ind under klasse A = den bliver nedsat til kun at skulle koste 400.000 Kr. som jeg forstår det.
    Men hva hjælper det mig, jeg gider sgut tjøre rundt i a olie koger, med KUN 170 Hk. kan godt være den har et godt moment på samme 400 Nm som min benzin motor kan klare, men hypperne halter fandme godt nok efter da og den brunger mig ikke frem med samme morskab som når benzinmotoren vræler sine 7000 omdrejnger ud af udstødningen.
    Det er altså bare ikke det samme i en olie koger med godt samme lyd som en traktor i tomgang.
    Og når alt komemr til alt, så gpr den væsentlig mindre på litteren end min egen når den får lov at gå linen ud.
    Vilel jeg tøffe rundt og spare på brændslet så KØBTE jeg sgu da ikke en bil med 400Nm OG 170 Hk. så kunne jeg jo klare mig med en Lupo hvis det var det vigtigste for mit bilvalg.

Først kommer biltype og model det som jeg godt vil køre i.
    DERNÆST kommer så hvad jeg kan vælge af motor til denne model.
    Er programmet for kedeligt, så går man videre til næste bilønske og ikke før.

Så at de vitterligt tror at deres tiltag kan gøre noget som helst ved dem der netop IKKE køber efter besparelserne, det er da naivt.
    Det vil blot få i forvejen besparende folk til at vælge en endnu mere økonomisk bil end den de allerede havde.

Og når alt kommer til alt, så skulle de hellere tage fat på de virkelig tunge køretøjer så som lastbilerne og busserne.
    Der køre stadig gamle gule DAB busser rundt i hopvedstads området der er over 15 år gamle og forurener mere PER DAG end alle danmarks biler kan nå at forurene på en dag.
    Så det er da sjovt at man INTET gør på dette område, eller nå jo måske fordi det et elelr andet sted er dem selv der skal finansiere det cirkus.

• #9   21. okt 2011 Barre vent grønejeafgift får med garanti også et hak eller to måske endda tre hak og så kommer vi måske også til at betale afhængig hvor mange km man køre pr år , se den er måske fair nok men vi må jo vente og se hvor opfindsom de er den nye regering , Gud bevare Danmark.

• #10   22. okt 2011 BRABUS
    Ja, registerings afgiften stiger, men gælder det også for gamle biler som for eksempel en supra som skal indregistreres ?

eller er det KUN de fabriks nye biler registerings afgiften stiger på ?

• #11   22. okt 2011 Sådan forstod jeg det.
    Men vil også gerne have klar besked smiley

• #12   23. okt 2011 Det gælder KUN for nye biler og ikke gamle biler, de ER jo allerede registreret og der ER betalt en registrerings afgift på disse.

SÅ nej det gælder kun for nye biler der skal ind på marked.

• #13   24. okt 2011 Jeg tænker på, fx at hente en bil i tyskland.
    Bliver den så endnu dyrer? når den skal indregistreres?

Eller kun Fabriks nye biler?

• #14   24. okt 2011 Der er jo også mange folk herinde bl.a. som har en skyline, supra osv. uden plader.

Stiger afgiften fx. på dem, fordi de IKKE er indregistreret endnu?! smiley

• #15   24. okt 2011 # Celina/AwD #

Det er jo årgangen der bestemmer om du skal betale grønejerafgift eller eks. vægtafgift.
    Så er det ligemeget hvornår bilen 1 gang indreg. i DK.
    Den har jo været 1 gang reg- i andet land før dette.

Men om de vil gøre det af med import biler, det er et godt spørgsmål.
    Det kunen meget vel tænkes at man ikke ønsker dette længere.
    Men det gør det så også umiligt for folk med en pasion for eks. veteran biler at købe deres fund i et andet land.
    Så jeg tror ikke det vil berørre ældre biler, KUN hvis disse måske aldrig har været reg. før.
    Det er før set at en eller anden bilforhandler har haft en bil stående i eks. antal år før den har været ind. reg.
    Så en BMW 850CSI der blev produceret i 90erne engang først ser dagens veje i 20XX men hvordan det så foregår, det ved jeg ikke.
    Men afgiften afskrives hvis stadig fra den dato bilen er født mener jeg.

• #16   24. okt 2011 BRABUS:

Jeg tror desværre at netop din holdning er grunden til at afgiften ændres.

Kan man ikke nøjes, må man betale og det synes jeg sku er fair.

• #17   24. okt 2011 Takker.
    Var lige ved at få et stempel i min fine bomuld smiley

så kan jeg godt vente lidt endnu. forhåbentligt.

• #18   24. okt 2011 ..::Polo doktoren::.. .

Tja, men faktum er jo at der er mange der har den holdning til det.
    Og det er da helt sikkert at smider man en plade på fra dengang far var knægt, så forsvinder kunderne også på dansegulved.

Så det ene føre det andet med sig og vi betaler jho i forvejen KASSEN her i DK for at eje bil, så det burde faktisk være omvendt, man burde belønne for at vælge grønt og ikke skæmme for at vælge sjovt.
    Det er nemlig ikek altid lille og tam er = grønt.
    Og hvorfor kikekr de ikek i egne gårde først, hvad med alt den offentlige traffik der oser videre i byerne, den bliver skam ikke lige sådan lavet om.
    Ja de køre forsøg med hybrid busser som koster det samme at hodle i live som de gamle, så nej det kan der jo ikek rigtig blvie mere af når det skal koste penge at være grøn, det er sgu dobbelt moralsk.
    Men ja det koster sgu 250.000 Kr. at få lavet et service på en hybridbus og sådan er DET bare...

Kommentér på:
Afgift stiger ?

Annonce