P-afgift, ingen med hold i klage, {{forumTopicSubject}}
hej, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig,
d. 18/4-2011 denne dag er jeg på arbejde i Bryggen (storcenter i vejle) altså er bestilt af en butik til at lave et stykke arbejde, da jeg ankommer til sætter jeg bilen ved vare indleveringen for at bære en stor stige ind til butikken, der efter køre jeg bilen op på taget (parkerings pladers) og betaler der oppe som man skal, da jeg er færdig med opgaven henter jeg bilen på taget og køre ned i vare indleveringen, og sætter bilen igen og henter min stige, da jeg kommer tilbage med stigen har jeg så fået en parkerings afgift, jeg ser bilen forlade området i samme øjeblik jeg kommer ud af døren,
jeg ringe til Q-park, og snakker med dem, de siger så at der er parkering forbudt, hvilket der også er skilte der viser, det betyder jeg max må forlade bilen i 3 min ifølge Qpark men storcenteret er så stort det praktisk talt er umuligt at nå ind og ud på 3 min, men jeg valgte så at lave sådan en indsigelse, men idag 7mdr efter får jeg at afslag og skal betale,
syntes det er en fælde at man ikke kan indlevere noget i vareindleveringen uden at få en bøde?
det er en markeret firambil,
kan det der ud over være rigtigt at de ikke skal skrive hvad det betyder med parkering forbudt, der burde stå det max er 3 minutter.
og dem der ejer storcenteret mente ikke du kunne gøre noget..
håber i har nogle ideer, jeg er sku næsten parat til at trække det med i retten, for syntes sku det er urimeligt..
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 337
Der er sikkert parkering forbudt, men ikke standsning forbudt på max 3min, med mindre du er ifærd med at inlevere varer, så er der ingen tidsbegrænsning på, men som sagt det var du ikke da du bare skulle ind med din stige.
Som sagt det er kun for at vise hvor firkantet man kan gøre tingene.
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.477
det er en standsning der ikke må vare mere end 3 min medmindre det er en af og pålæsning for det må tage noget længere og det vil jeg da mene er det du har gang i da du skal hente din stige
mvh
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
dec 2006
Standsning & Parkering
Ved standsning forstås enhver frivillig hensætning af køretøjet som varer under 3 minutter. Det er ligegyldigt om føreren befinder sig i køretøjet eller ej.
Ved parkering forstås enhver hensætning af køretøjet i over 3 minutter.
Standsning kortere end 3 minutter, eller standsning for af- eller påstigning af passagerer, eller af- eller pålæsning af omfangsrigt eller tungt gods, anses dog ikke for parkering.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Ja, der mener jo også de har underkendt deres egen afgørelse.
Men du skal jo stadig kunne bevise at det var det du var i gang med!
dec 2006
dec 2006
dec 2006
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 408
Men, har de selv beviser for, altså billeder af bilen er parkeret ulovligt? altså har de deres beviser iorden? Hvis ikke de kan fremsende et bevis for, at du har parkeret ulovligt og du intet havde at gøre der på området, så skal du bare fortælle dem, at de må gå i retten for, at få deres penge.
Du har jo bevis på at du havde arbejde der den dag, samt at du sikkert er blevet henvist af centret til at benytte den indgang med stige for at undgå uheld?
Ihvertfald ønsker jeg dig held og lykke med sagen...
P-firmaer er pengemaskiner og grunden til, at centret siger der ikke er noget og gøre er fordi de selv, højst sandsynlig, har en aftale om afregning eller betaling, da rigtig mange af dem der hyrer p-firmaer bliver betalt mange penge for, at have kontrol!!
Ps. er ikke tidligere ansat eller har noget som helst med Q-Park at gøre..
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 408
Mange P-firmaer mister mange fotos, fordi det fungere på gammeldags måde med kamera og memory card, fordi det kan der stilles på tiden som observationstid! De sendes så med posten og går tit tabt, der kan PostDK heldigvis bruges til noget fornuftigt!!!!
Men det er ikke alle der ved det og så betaler man bare når girokortet kommer...
Så hvis ikke de har foto materiale, så er der ingen sag.
dec 2006
de ahr fotos, men der står ingen tid på? skal der det?
og den tid han har "obsaveret bilen" ifølge kortet passer ikke, der skriver han 10 minutter, og det passer Slet ikke,
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
P-afgift, ingen med hold i klage,