{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.471 visninger | Oprettet:

Kørselsfradrag - Nyt job, hvordan oplyser jeg det? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i år fået nyt job og har derfor Ca. 120km til og fra arbejde om dagen. Det giver derfor en del i ?kørselsfradrag?

Jeg har lavet et excel dokument med alle de dage jeg har kørt, hvor langt jeg har kørt osv. Men hvordan opgiver man det til SKAT så man får pengene retur hen af marts måned?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørselsfradrag - Nyt job, hvordan oplyser jeg det?
  • #2   14. nov 2011 På samme måde som altid (går ud fra du har lavet kørselsregnskab ved dit nuværende job også).

Har du ikke det og det er første gang så bør du lige hente lidt info på SKAT`s hjemmeside. Der er en del du skal tage højde for som feks satsen for de første 100km og og satsen for de efterfølgende og intet at hente for de første 12km hver vej . Ikke noget der BARE lige listes op her.

• #3   14. nov 2011 Hvis jeg plotter det ind nu, skal jeg så bare betale skat som jeg har gjort indtil videre (hvor de ikke har kendt til min kørsel) eller retter de det med det samme så jeg skal betale mindre?

• #4   14. nov 2011 Der er regne maskine via tast selv, så du skal bare taste afstanden og hvor mange dage om året du kører så regner den selv ud hvad fradraget bliver.
    Hvis du taster det nu, og kun med det antal dage der er tilbage resten af året du kører, så er det gældende med det samme, forudsat at din arbejdsgiver henter skattekortet elektronisk hver måned (det tror jeg de fleste gør)
    Så skal du bare huske at taste det samme i din forskudsopgørelse for 2012 og så kører resten af sig selv

• #5   14. nov 2011 First-name

Jeg har ikke lavet det før men da jeg bor i en udkants kommune er det vidst også lidt specielt.

Jeg har indtil videre sat det op som følger:

20-07-11 - KM(24 er fratrukket) 210,8 - Fradrag 421,6

Er det så de 421,6,- jeg skal opgive på skat? (selvfølgelig ganget med antallet af dage jeg har arbejdet?

• #6   14. nov 2011 Det er et midlertidigt job som ophøre den 31/12-11

Ville helst have en stor bunke penge tilbage i marts, så skal jeg bare vente med at opgive det hele til når jeg stopper (31/12-11)?

• #7   14. nov 2011 Hvis du vil ha` en ""opsparing" i dit kørselsfradrag så venter du med at oplyse ja. Men du får så først pengene til ca marts 2012.

• #8   14. nov 2011 Det er jo ikke voldsomt mange penge. Kan være du først får det tilbage i 13

• #9   14. nov 2011 Men det ER dog begrænset hvor stor en sum det bliver hvis det kun er ca 1 mdr kørsel !!.

Jeg har hvert år små 50k udbetalt i marts da jeg hvert år 0-stiller mit kørselfradrag. DET er lækkert med sådan en sjat money :-).

• #10   14. nov 2011 Martin G - Indtil videre har jeg så vidt jeg kan regne ud et befordringsfradrag på 32.000 af det jeg HAR kørt.
    Så det er da en ok slat, ihvertfald i min økonomi smiley

Jeg har haft jobbet siden 20/7-11

• #11   14. nov 2011 Nåååå ja så er sagen jo en anden :-). Vent med at oplyse så får du en god pose penge smiley

• #12   14. nov 2011 Super ! Tak for svar alle smiley

Kommentér på:
Kørselsfradrag - Nyt job, hvordan oplyser jeg det?

Annonce