{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.334 visninger | Oprettet:

Harmonika sammenstød (hvem har skylden) {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Var ude for et Harmonika sammenstød på vej til arbejde, vi var 4 biler indblandet.
Bil 1 og 2 holder stille i en svingbane og venter på grønt, bil 3 rammer dem, da han slet ikke ser dem eller tror de kører? og jeg som sidste mand rammer bil 3 da han hverken bremsede eller noget vidste jeg det ikke før det var for sent, min egen er blevet totalskadet, men ingen af de andres er der sket noget andet med end småbuler, hvem har skylden her?

- Mats


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harmonika sammenstød (hvem har skylden)
  • #1   4. jan 2012 jer der kører op i røven på forankørende

  • #2   4. jan 2012 Du har ikke holdt den nødvendige afstand, så du får skylden

  • #3   4. jan 2012 Som sten skriver, har alle andre skylden en den der holder forrest.. med mindre den svingbane er til VENTRE.... da når man svinger eller drejer altid ændre færdselsretningen, så formodentlig vil alle 4 få noget af skylden...

    Selv om bil nummer 2 rammer bil nummer 1 har han sikkert ikke hldt afstand elv om han holdt stille.... men nu skriver du jo heller ikke hvor langt de blav skubbet, ale sammen.....


  • #5   4. jan 2012 hvis du ikke kan nå at bremse har du kørt for tæt på af får skylden for den foran dig og han får skylden for den foran ham osv har selv været i en harmonika på vesterbro i aalborg

  • #6   4. jan 2012 Tommy H: Tror Sten mener bil 3 og 4...

  • #7   4. jan 2012 Tommy H nu har sten jo fat i den lange ende, det er altid den bagfra kommende der får skylden, da han ikke har holdt den nødvendige afstand.

  • #8   4. jan 2012 ja det må være bil 3 og 4 som har skylden da de ikk holder bremse længde

  • #9   4. jan 2012 Som forventet får jeg ikke en skid for min bil ja.

    Bare ærgeligt når man ingen advarsel får, han hverken bremsede eller jeg kunne se de forankørede holdt stille.


  • #10   4. jan 2012 Nej nej nej Mats...så da lige igår at de bil var på vej i garage...så er det fandme ærgeligt det sker lige inden:(

  • #12   4. jan 2012 det da øv ja men i begge har vel ku se der var rødt lys i svingbane ergo bilerne holder stille smiley men ja det sku mega øv kan godt forstå dig

  • #13   4. jan 2012 det kan umuligt blive den forankørenes skyld. uanset om han bremsede eller ej. for der er jo ikke blevet holdt en god nok afstand..

  • #14   4. jan 2012 Om der er lys på bilen eller ej, er lige meget.....

    Jeg havde også en engang der drønede op i mig, og der var politi på, og som det første sagde han at han ikke så mig pga. solen blændede ham, og dog er det ikke nogen undskyldning....

    Da politiet kom forklarede han at jeg holdte uden at blinke. og den forklaring gik heller ikke....

    Man skal holde den fornødne afstad, og være særlig opmærksom i kryds og lign. og når der er en svingbane så må man formode at der er et lyskryds eller bare et kryds af en art...

    Og ser man ikke de forankørende holde, eller andet. og ikke kan nå at bremse har man bare ikke været opmærksom nok, og ikke holdt den fornødne afstand, eller haft for en høj fart...

    Længer er den jo ikke....


  • #15   4. jan 2012 Enhver røv er hellig! Også konens:-)

  • #16   4. jan 2012 1 og 2 holder stille så de har ingen skyld, uanset svingbane og ændret kørselsretning. 3 rammer dem så han får skyld, det gør du også. I har begge ikke holdt den fornødne afstand.

    Det bliver nok halv skade. Hvis de kun har mindre skader og din er totaltskadet, så har du sgu da ramt rimeligt fornuftigt.
    Har du kasko på?


  • #17   4. jan 2012 Ingen Skal påtage sig skylden.

    Det Er forsikringen der skal finde ud af det og ikke jer. smiley


  • #18   4. jan 2012 Bufas

    Ikke korrekt.. er selv torpederet bagfra, da jeg holdte og skulle til venstre.. fik i førte omgang den fulde skynd da det er mig der ændre kørselsretningen...
    Loven siger et. forsikringerne noget andet.

    Jeg ankede og så endte det med halv halv skade... Facts.....

    Og igen hastigheden er afgørende. for med 50 km. i timen. bør 4 biler IKKE kolidere med hinanden, for eller holder de for TÆT


  • #19   4. jan 2012 Ja en ting er hvad loven siger. Noget andet er desværre hvad forsikringen gør, og de gør som det passer dem uden at rette sig efter loven. Forpulede svindlere.

    Den er meget simpel. Holder du stille i en svingbane kan du aldrig have skylden. Du skifter ikke kørselsretning, du holder stille. Du vil derimod gerne skifte kørselsretning, når der bliver plads.
    Ligesom du heller ikke kan holde for tæt. Skraber du fluerne af din kofanger men ikke rører den anden bil er afstanden stor nok, i og med du holder stille. Men skal der tages højde for at bagfra kommende kan køre op i dig og at du så skal have afstand nok til den forankørende så skal vi jo reelt holde en afstand der svarer til at en lille Corsa a kan nå at bremse den største scania ned der kommer med fuld fart og holder foden på gassen. Før er der ikke sikkerhedsafstand nok, da det KAN ske.

    Som sagt, forsikringsselskaberne er nogle svindlere. Lige pludselig skal du betale for skader andre laver, med eventuel stigning af forsikring og hvad det ellers medfølger, selvom du er uden skyld.


  • #20   4. jan 2012 Bufas >> Ja, svindlere er vist det mest beskrivende ord. Min bror var ude for at han blev skyldig, fordi en anden trillede tilbage i ham. Det var ved en rundkørsel, hvor det går en smule op ad bakke, og manden foran slipper så bremsen før han koblingen og triller lige lidt tilbage, det medfører ingen skade på min brors bil, men omlakeringen af hans kofanger kom han til at betale for (det var billigere end selvrisikoen). Men var igen Alka, der har stort set ikke været andet end problemer med det selskab.

  • #21   4. jan 2012 det er HELDIGVIS min hverdags bil, ALTSÅ golf 2 Turbo Diesel smiley den hvide holder trygt i garagen.

    Men Nej, så slet ikke han standsede, kunne hverken se lydskryds var rødt eller han bremsede, men forsikringen siger jeg SKAL bevise bremselyset ikke lyste, og det kan jeg som sagt ikke smiley så de nægter og dække, det er på egen udgift.


  • #22   4. jan 2012 Det var en stor hvid kassevogn nemlig, øv øv.syntes ellers der var god afstand smiley men ingen ABS og våde veje, så gled ind i ham!

  • #23   4. jan 2012 Hvis du har smadret hans bremselys pære ved sammenstødet så kan du faktisk bevise om det lyste eller ej. Der er forskel på hvordan den ser ud så.

  • #24   4. jan 2012 Men i deler vel regningen?
    Og selvfølgelig dækker de. Det er det de er der for. Problemet kan så være din selvrisiko kontra udgifterne.
    Men en bil med skade i røven og 2 med skader både for og bag...
    Eller er det kun din bil de ikke vil dække? Er den uden kasko?


  • #25   4. jan 2012 Brian D
    Den kan jeg lidt bedre gå med til. Når det går op af bakke er der nød til at være lidt afstand så andre kan sætte igang. Når jeg tænker 0 afstand så er det helt flad vej. Det burde måske have været nævnt...
    Ikke alle er istand til at sætte igang på en bakke uden at trille lidt tilbage.


  • #26   4. jan 2012 Min bil er uden kasko, og hans forsikringsselskab nægter og dække min bil, men dækker de andres!
    Jeg kan intet bevise mere eftersom varevognen kørte videre uden store skader, min front er dog totalt kværnet!


  • #27   4. jan 2012 Jeg forstår godt de ikke vil dække din bil. Trods alt ikke hans skyld. Men stadig røvsurt.
    Slipper du så helt uden skyld eller hvad?


  • #28   4. jan 2012 Slipper uden skyld forhåbenlig.


  • #29   4. jan 2012 du slipper ikke uden skyld.. jeg kan ikke se hvordan det ikke kan være din skyld.. du kørte jo op i røven af ham..

  • #30   4. jan 2012 Mats GTI 16v du har ikke kørt efter forholdene, så det er din skyld at du rammer ham. Så er det lige meget om han ikke bremsede.

  • #31   4. jan 2012 Bufas >> Det går ikke ret meget op ad bakke der hvor det skete, og afstanden var rigeligt til de fleste kunne sætte i gang, men han slap bare bremsen smiley
    Det er også lige meget, det er et afsluttet kapitel.


  • #32   4. jan 2012 mener at man som tommelfingerregel siger.. at du betaler for bagenden af ham foran og din egen front.. (manglende tilpas afstand)

  • #33   4. jan 2012 Kasper N og Kagekongen.

    Desværre ifølge lovgivningen ja, men jeg kommer heldigvis intet til at betale, ham foran mig tager alt skyld.


  • #34   4. jan 2012 Mats GTI 16v
    Selvom han påtager sig skylden, så er det 100% forsikringsselskaberne der afgør skyldsspørgsmålet. Så det er helt op til dem.

    Man må heller ikke påtage sig skylden ved et færdselsuheld uanset hvor klokkeklart skyldsspørgsmålet er.


  • #35   4. jan 2012 Kagekongen .

    Det var ellers ikke hvad politiet sagde i morges, jeg mener umiddelbart de lavede en sag på den smiley så har forsikringen ikke noget at komme efter hos mig.


  • #36   4. jan 2012 Forsikringen fordeler altid selv skyldsspørgsmålet som de syntes. Mulighederne hedder fuld skyld, frikendt, 50/50 eller 33/66.
    Selvom politiet laver en sag og tilkender den forankørende hele skylden retter forsikringen sig ikke efter det. Det er der set mange eksempler på. Desværre.


  • #37   4. jan 2012 Nu kan jeg se du har den til salg, men hvis du forventer at den skal dækkes af den andens forsikring, så kan du ikke sælge noget fra bilen, for så skal den forbi taksatoren.

    Men hvis du får skylden, og ikke har kasko, så sælg du bare løs smiley


  • #38   4. jan 2012 Bufas
    Ja, nu må vi vente og se smiley der er ihvertfald ikke kasko på så nu ryger den her på bilgalleri, kan være der er nogle som kan bruge dele.

    Brian D
    Forventer ikke noget, de nægter alligevel og dække min bil, så må man jo tage sagen i egen hånd smiley


  • #39   4. jan 2012 Jeg har selv prøvet det, vi holdt tilbage for en fodgænger i fodgængerfelt, der var så en der kørte op i røven på en bil, 2 biler længere tilbage, ham der kørte op i den første fik hele skylden.

Kommentér på:
Harmonika sammenstød (hvem har skylden)

Annonce