{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

klaus h
klaus h
Tilmeldt:
11. okt 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

harmonika sammenstød i vejle {{forumTopicSubject}}

hey hvem var i vejle lørdag d. 7/5 der var harmonika sammenstød i krydset på vej op til arla... en polo og en peugeot kom slemt tilskade og en golf fik ødelagt for og bag skørt... jeg holdte forrest så min skete der ikke rigtig noget med. heldighvis ingen person skade


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  harmonika sammenstød i vejle
  • #1   8. maj 2005 Jep jeg så det også! Den 106'er så sku ikke godt ud... Kender du så grunden til det skete? For det virkede sku lidt mystisk..

  • klaus h
    klaus h Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #2   8. maj 2005 ja det var på grund af det vandlag der lå der han bremsede på vandet og så med vinter dæk... så han kunne ikke få greb igen

  • #3   8. maj 2005 Klaus h-->

    I det tilfælde er vinterdæk noget mere anvendelige end sommerdæk, så det har ikke været dækkenes skyld, med mindre de var slidt godt og grundigt ned..


  • klaus h
    klaus h Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #4   8. maj 2005 det tror jeg de var

  • #5   8. maj 2005 Vinterdæk har dårligere vejgreb på både tør og våd vej, så det kan det meget vel være. Kun på sne og is, er vinterdæk bedre. Få hurtigst muligt den gamle fejlopfattelse ud af hovedet igen!!!

  • #6   8. maj 2005 morten D.. er du sikker på det. vinterdæk har et meget blødt compound. lidt lige som slicks. så vinter dæk er meget gode på varm/kold/våd og mange andre former for vej, men folk har en tendens til at køre på meget smalle dæk. der for er deres performance når det kommer til bremse længde ikke så godt. men ellers matcher de sommerdæks egenskaber. hvis du har md på det. så monter den samme størelse vinter dæk på din bil som du har sommer dæk. så vil du finde ud af at de står meget bedre fast..

  • #7   9. maj 2005 Morten D har ret .. vinterdæk har dårligere bremseevner på våd og tør vej hvorimod det ikke kan benægtes at dækket står bedst på snedækket vej.

    Til dem der stadig ikke har forstået det, kunne i evt. kigge her smiley

    http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/Dok/Publikationer/Trafiksikkerhed/bremseegenskaber.pdf

    Det enester der taler FOR jeres argumentation er følgende 2 udklip fra ovennævnte:

    "Det kan i øvrigt nævnes at der var op til 100% forskel på det bedste og det dårligste vinterdæks bremseevne på is"

    "De bedste vinterdæk giver dog kortere bremselængde end de dårligste sommerdæk"

    Det konkluderes blandt andet at vinterdæks længere bremselængde (på tør vej) til dels kan forklares ved at vinterdæk giver større hjulslip, hvorved ABS-systemerne korrigerer for dette hvilket giver længere bremselængder.


Kommentér på:
harmonika sammenstød i vejle

Annonce