{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.723 visninger | Oprettet:

Bøder i udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal køre til norge og aflevere noget i nat/imorgen.
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at holde fart grænserne, men hvordan er det med bøder, klip osv?

Spørgsmålet gælder Sverige og Norge.

Er der en hastighed man kan kører lidt over det lovlige hvor de som udgangspunkt ikke gør noget?

Mvh Mr P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøder i udlandet
  • #1   30. maj 2012 Nordisk fællesskab = kør nu bare pænt for de finder dig, og ja mister du pappet i Norden har du heller ikke pap i DK

• #2   30. maj 2012 det koster meget dyrt i norge at bliver nappet og ja bøden sendes til dk.. mener dog ikke du får klip på dit danske kørekort

men du kan jo rissikere at de gir dig køre forbud alt efter hvor slemt..

• #3   30. maj 2012 i norge er alt over den tilladte hastighed = bøde. Der er faste kamera opstillet utallige steder samt fartmålinger over længere distancer så du skal IKKE køre for stærkt i norge. I sverige er de lidt mere lempelige.

• #4   30. maj 2012 vi blev taget i norge med 9 km/t for hurtig det var en bøde på 3000 kr med det samme så køre pænt bar mit råd

• #5   30. maj 2012 Tak for svarene indtil videre. Jeg er udemærket klar over at de nordiske lande arbejde sammen, og bøder og pappet ryger, også mellem landene.

Jeg vil gerne have noget lidt mere konkret, hvis der er nogen der ved noget om det. Ligesom i danmark får man et klip over 30 % for højt osv

• #6   30. maj 2012 Hvis dit pap ryger i sverige ryger det ikke i danmark :)!

men de sender bøden og du får det "svenske klip" eller "svensk frakenelse"

• #7   30. maj 2012 de kan sku ikke nappe di kørekort i DK his du blir det frakendt i norge eller sverige kun udstede køreforbud mod dig i det land du blir nappet..
    MEn hvorfor spørg du nu når du skriver du vil overholde fartgrænserne - så er der joingen gruns til og være nervøs smiley

• #8   30. maj 2012 Hvis man får en ubetinget frakendelse af kortet i udlandet kan sagen faktisk videregives til føres oprindelsesland og det er så op til politiet i pågældende land at gøre mere ved sagen.

En betinget frakendelse betyder intet for ens oprindelsesland kun i det land man er blevet snuppet i.

• #9   30. maj 2012 Lasse, sjovt politiet så skriver det smiley hvis der er tale om en ubetinget frakendelse er reglerne sole klare. Sagen kan uden videre videregives til personens oprindelsesland.

• #11   30. maj 2012 Hvis du får 3 klip indenfor 3 år, så får du udover en bøde også en
    betinget frakendelse af førerretten. Hvis det er mindre end 3 år
    siden, at du fik kørekort, skal der kun 2 klip til et kørselsforbud.

En betinget frakendelse betyder, at man godt må fortsætte med at køre
    bil.
    Hvis man i en prøvetid på 3 år efter den betingede frakendelse laver
    en forseelse, som i sig selv er til en betinget frakendelse, eller får
    et tredje klip, så udløser det en ubetinget frakendelse af
    førerretten, hvilket betyder, at man ikke må køre bil i en periode.

Ved en betinget frakendelse af førerretten skal man, hvis man bor i
    Danmark, op til en kontrollerende køreprøve, for at bevise, at man
    kender færdselsloven og kan køre bil. Da du bor i Sverige, skal du
    ikke op til en kontrollerende køreprøve, men hvis du indenfor
    prøvetiden på 3 år flytter tilbage til Danmark, kan du forvente at
    blive indkaldt til en kontrollerende køreprøve.

En betinget frakendelse har ingen betydning for din førerret i Sverige
    eller andre lande.

En ubetinget frakendelse kan få betydning for din førerret i Sverige,
    hvis forseelsen også ville have medført en ubetinget frakendelse i
    Sverige.

Du behøver ikke at ombytte dit danske kørekort til et svensk. Der er
    intet krav om, at du skal ombytte kørekortet, så længe du bor i et
    nordisk land eller indenfor EU.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så kan du evt. ringe til mig på tlf.
    32 48
    14 48.

I øvrigt, så kan du hente en folder om klippekortordningen på enhver
    politistation i Danmark.

Med venlig hilsen

Bo Schødt Kluxen
    politiassistent

• #12   31. maj 2012 Så kom jeg hjem deroppe fra. 17 timers kørsel, og 1590 km. Det var sq hårdt.

Turen gik ret smertefrit. Fulgte andre biler derop af, og de kørte friskt nok. Det samme på vejen tilbage.

Jeg så kun en fartfælde i norge (håber jeg :P), og 3 den ene vej i sverige og 3 den anden vej.

Politi var meget sparsomt. Jeg så kun 2 politibiler i norge. Og så så jeg 2 danske politibiler i norge også. Det overraskede mig ret meget. Gad vide hvad de skulle deroppe?

• #13   31. maj 2012 Rimelig imponerende det tager næsten samme tid i bil som det tager når jeg bruger tog/fly til sådan en tur...

I tirsdag tog jeg toget fra Vojens->CPH, SAS fra CPH->Gardemoen, flytoget.no Gardemoen->Oslo (3 timers møde) flytoget.no Oslo->Gardemoen, Norwegian Gardemoen->Billund, Bil Billund-> Vojens

Hjemmefra 5:44 og hjemme igen 21:45

• #14   12. jun 2012 Norge er et af de meget konservative lande hvad angår fart.. Her kan du tjekker fart grænser in Europa..

http://bilistenonline.dk/fartgraenser-i-europa/

Kommentér på:
Bøder i udlandet

Annonce