{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.346 visninger | Oprettet:

Solgt motorcykel som anden person har pant i? {{forumTopicSubject}}

Hey

Min kære gamle fader har endelig fået købt den motorcykel han så længe havde drømt om. Sælgeren havde noget gæld i den som han så lovede at indløse med de penge han fik for cyklen - og det gjorde han også.

Sælgeren glemte bare at sige at han skyldte en masse penge til en dame som han købte huset af, så hun har pant i alt hvad han har og ejer, inkl motorcyklen. Så nu har hendes advokat ringet til min far og sagt at de vil have motorcyklen.

Kan det virkelig passe at min fars 60.000,- bare er tabt? Sælgeren har jo sådan set handlet i ond tro ved at sælge min far en motorcykel som han alligevel aldrig vil kunne beholde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt motorcykel som anden person har pant i?
  • #1   8. jul 2012 Hvis de har lavet et købs bevis, hvor der står at motorcyklen bliver betalt fri for gæld osv, så kan de ikke trække handlen tilbage sådan lige. Cyklen har ingen pant nu så?, eller hvordan skal jeg forstå det.

• #2   8. jul 2012 ja hvis hun har et bevis på at det er rigtig så skal han enten betale eller levere den tilbage

• #3   8. jul 2012 Det er bare ærgeligt.. Der er ikke så meget at gøre når der er pant i...

Selvom der på slutseddelen bliver skrevet under på af sælger, at der IKKE er noget gæld eller pant i køretøjet, så holder det ikke.. Så det er købers ansvar at tjekke med panthaver om handlen kan laves, INDEN man handler...

Ærgeligt for din far.. smiley

• #4   8. jul 2012 Det eneste der er at gøre, er at få fat på ham i købte cyklen af og kræve de 60.000 tilbage. evt. også politianmelde personen osv.

Evt kræve bevis for at hun har pant i den.

• #5   8. jul 2012 Et pant i en ting er tinglyst og kommer altid i første række.
    Slutsedlen i denne handel, kan din far bruge til at bevise at sælger har undladt at fremkomme med alle oplysninger, og derved handlet i ond tro.
    Så kan din far anlægge en sag mod sælger, men sælger har jo nok ingen penge, så om det er en god ide, er op til ham selv at afgøre.

Så enten må din far aflevere motorcyklen, eller betale pantet ud.

• #6   8. jul 2012 er der et tinglysnings dokument fra hendes side, for ellers mener jeg ikke der er noget at gøre fra deres side af.

men tag fat i BAY her inde fra, han ved en helt masse om de regler.
    http://www.bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=61969

• #7   8. jul 2012 Tjek om der virkelig er pant i mcen først og fremmest

• #8   8. jul 2012 ja det er virkelig skidt, der er kun tilbage at smide en advokat på og så må i så stille jer i køen hos ham der solgte motorcyklen han kan sagtens sælge noget og skrive under på at der ikke er pant i, men er der pant i så er panthaver der ejer den.

• #9   8. jul 2012 hehe havde en ven engang der solgte mig en bil der var pant i som banken så også ville have, det fik de også eller de fik et karosseri alt andet solgte jeg for at få mit tab dækket, advokatten gloede godt nok noget da de stod to mand og skulle hente den så det kunne være muligheden smiley

• #10   8. jul 2012 Ford Brian> ja sådan noget sad jeg faktisk også lige og tænkte man kunne gøre...haha...."ja jeg kan godt se at 60.000kr. er dyrt for et stel, men den var sådan da jeg købte den":..:-P

• #11   8. jul 2012 Det er den eneste måde at redde den i land på hvis alt andet fejler. Det er måske ikke helt korrekt men omvendt, hvorfor skal din far være syndebuk for andres skyld.

• #12   8. jul 2012 Ja havde faktisk også godt tænkt noget i stil med at sælge den i dele, men min far er bare så skide lovlydig og kunne aldrig drømme om at snyde med sådan noget desværre smiley

Det er simpelthen utroligt at der er lovligt at 'sælge sin gæld videre' på den måde så det går ud over andre.

• #13   8. jul 2012 Daa P

Det er heller IKKE! lovligt at gøre, så derfor skal det bare meldes til politiet det er enten svindel eller bedrageri!,

Men bed den advokat i har fået brev fra om at komme med noget dokumentation, og send dem jeres papir hvor der står at den er solgt uden restgæld. Og tag gerne kontakt til en advokat selv og find ud af hvad i kan gøre..

Og ja. Jeg havde nok stillet den MC LANGT! væk til der var kommet en afklaring på tingene.

• #14   8. jul 2012 kennet L; Hun har pant i den, det er blevet dokumenteret. Og min far har haft ringet til en advokat som siger at man ikke kan gøre noget i sådan en situation desværre - pengene er tabt med mindre min hende der har pant i den forbarmer sig over min far sagde advokaten..

• #15   8. jul 2012 så kan i kun politianmelde ham i har købt den af, eller indlede en retssag imod ham!.

Det er noget med at i kan lave en "små-sags-ret-sag" som kun koster 500 kr. så skal din far selv stå som sin egen advokat imod ham han købte den af, men det er bare at fremvise slutseddel og papir på at hun har pant i den, så burde din far vinde den sag.

Din far kan også snakke med hende der har pant i den MC og høre hvad de skal have for den, hvis han vil købe den af hende?. og så trække ham, din far købte den af i retten og kræve de 60.000 retur fra ham.

• #16   8. jul 2012 Min far har kontaktet hende for at høre om han kan købe sig fri af det, men hun vil have hele motorcyklen desværre - hun er ikke til at stikke i.
    Og min fars advokat siger at der ikke rigtig er noget at gøre fordi loven er strikket så åndssvagt sammen.

• #17   8. jul 2012 okay jamen så kan i kun anmelde manden i har købt den af og køre en retssag evt.

• #18   8. jul 2012 Hæng ham ud her sammen med alle de andre bedrager der er på BG hvis du altså kommer på FB smiley

https://www.facebook.com/groups/256074897770470/

Kommentér på:
Solgt motorcykel som anden person har pant i?

Annonce