{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.240 visninger | Oprettet:

Forsikring fortrydelsesret. 2 måneder {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg for 2 måneder siden omregistreret min Golf Cabriolet til Alm. Brand. Problemet er bare at Alm. Brand ikke har bilen oprettet og at de derfor nu i 2 måneder ikke har kunnet give mig en pris. Jeg ved at man har 14 dages fortrydelsesret på forsikringen, men kan jeg bruge den, nu hvor der er gået 2 måneder, uden så at skylde Alm. Brand noget? De kan vel reelt ikke kræve penge for de 2 måneder, når ikke jeg har vidst hvad de skulle koste?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring fortrydelsesret. 2 måneder
  • #1   20. jul 2012 Du har 14 dage til at fortryde et forsikrings tilbud, og det kan du ikke have fået hvis de ikke har en pris.

• #2   20. jul 2012 dvs du har tegnet en forsikring uden at ane hvad den koster

• #3   20. jul 2012 JT! Nej, jeg har ikke tegnet en forsikring uden at vide hvad den koster, fik en pris mundtligt, som de nu ikke længere kan garantere holder. Jeg har omregistreret bilen, og bedt dem om en pris.

• #4   20. jul 2012 Hvis du kan bevise du har fået den pris mundtligt, så skal de holde den pris.

• #5   20. jul 2012 Jævnfør forsikrings aftalelovens § 34 j. har du altid 14 dages fortrydelses ret, fra den dage forsikrings policen er kommet til dit kendskab.

Altså det betyder, at du har 14 dages fortrydelses ret, fra den dag du modtager din police med posten, og da du ikke har modtaget noget police endnu, kan du nemt nå at fortryde det.

Spørg hvis du vil vide mere, er selv ansat i et forsikringsselskab

• #6   20. jul 2012 Og nej, du vil ikke blive opkrævet for de 2 mdr den har været hos Alm Brand, da der endnu ikke er udstedt en police.

• #7   20. jul 2012 Michael H: Men så vil det nye selskab skulle have betaling fra omregistreringsdatoen? Altså have penge for 2 måneder de reelt ikke har haft bilen forsikret?

Hvad hvis jeg så vælger at afmelde bilen, og bruge min fortrydelsesret ved Alm Brand. Vil jeg så skylde dem noget?

• #8   20. jul 2012 Hvis du ikke har fået et police nr. så kan du fortryde fra dag til dag.

• #9   20. jul 2012 C G: Det er jeg godt klar over, men spørgsmålet er hvem (hvis nogen) der skal have penge.

• #10   20. jul 2012 Ingen

• #11   20. jul 2012 det skal det nye selskab, da de overtager forsikringen på bilen.. en bil må ikke være uden forsikring, når den er registreret.. - også selvom forsikringen er opsagt over for kunden, vil den dække ansvarsskader!

hvis ikke, kunne man skifte selskab hver 14 dage og dermed få gratis forsikring..

• #12   20. jul 2012 CS: Hvad så hvis jeg afmelder bilen? Vil Alm. Brand så skulle have betaling for de 2 måneder, til en pris de helt selv kan bestemme?

• #13   20. jul 2012 En bilforsikring kan aldrig træde i kraft med tilbage virkende kraft, da det er en meget skidt risiko for selskaberne at påtage sig.

Det vil sige at det nye selskab du tegner bilforsikring i, vil kun opkræve dig fra den dag de tegner forsikringen, så du kommer ikke til at betale for de 2 mdr, den har været hos Alm Brand.

• #14   20. jul 2012 cs. - Det er ikke rigtigt hvad du siger.
    Er det fortrydelse af en forsikring, bliver du ikke opkrævet for den periode den har været i gammelt selskab, da der ikke er udstedt en police der på, eller hvis policen er under 14 dage gammel...

• #15   20. jul 2012 Normalt når du får en pris på et forsikringstilbud, hvorfor opretter de det så ikke med det samme??

• #16   20. jul 2012 Michael N: fik ikke et tilbud, men bare en pris dagen inden jeg hentede bilen

• #17   20. jul 2012 En pris - et tilbud er vel det samme? smiley

• #18   16. sep 2012 Bare lige for at lave en opfølgning, så fik jeg først policen for små 14 dage siden, og pillede så pladerne af for at stille den i vinterhi. Samtidigt brugte jeg min fortrydelsesret, og sparede dermed godt 4000 i forsikring:)

• #19   16. sep 2012 Det var satans. Til trods for at jeg aldrig fik en korrekt police men en korrekt forsikring, så kunne jeg ikke slippe for at hoste op ved alm brand. Og jeg kunne ikke skifte selskab før den var betalt. Havde ikke engang bestilt den kasko der kom regning på, men derimod stilstand. Men betale for kaskoen blev jeg nødt til. De er dælme nogle Amatører.

• #20   16. sep 2012 Fortrydelses retten gælder fra den dag du modtager police

• #21   16. sep 2012 Ja, jeg måtte også holde ret kraftigt på min ret, men til sidst lykkedes det da at køre forsikret i 4 måneder på Alm. Brands regning. Ovenikøbet skulle jeg endeligt bare ringe, når jeg fik Mercedes'en på plader (hvilket jeg næsten er det nød til, da de er de eneste der kan forsikre den til menneskepenge:))

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
    #22   16. sep 2012 nu har jeg ikke læst alle spørgsmål, men vil komme med den oplevelse jeg selv har haft med en lastbilsforsikring - som også kan overføres direkte til din forsikring.

overtog min onkels lastbil som han havde forsikret i IF til omkring 10.000 kr årligt, da han alligevel skulle være chauffør på lastbilen, bare i mit firma, gentegnede vi igen i IF da vi blev lovet samme pris som han havde før.
    da vi gennem 5 måneder havde rykket for police samt opkrævning kom den endelig, dog var prisen nu på 17.000 kr årligt.
    fortalte IF at det ikke var den pris der var aftalt, og vi ville gøre brug af de 14. dages fortrydelsesret, da jeg havde fået et andet tilbud på 8.700 kr årligt fra min egen forsikringsmægler,
    IF ville have penge for de forgangne 6 måneder som efterhånden var gået, men ville beregne efter den pris som vi før gav, 10.000 kr årligt, eller også skulle jeg have det nye forsikringsselskab til at overtage med tilbagevirkende kraft.
    det nye forsikringsselskab skulle bruge en tro-og-love-erklæring fra både os og IF om der ikke var nogen anmeldte skader i perioden der var gået.
    da der ikke var det, overtog de forsikringen med tilbagevirkende kraft.

men du kommer ikke til at slippe for at betale til nogen når vi snakker over en lang periode som du har haft nu her.

• #23   16. sep 2012 Kim B: jo, jeg skylder skam ikke Alm. Brand noget, hvilket jeg også har på mal fra dem. De kan ikke opkræve noget, da man har 14 dages fortrydelsesret fra den dag policen kommer. Lavede for øvrigt samme trick med If på min gamle Transporter, her var bare kun tale om 1,5 måned

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#24   16. sep 2012 jamen hvis der er en mail om kr. 0,00 så er det jo bare og skifte til et andet selskab.

men mit indlæg var også for at sige, at det kan lade sig gøre at skifte med tilbagevirkende kraft

• #25   16. sep 2012 Havde jeg skiftet til et andet selskab skulle de også have overtager den med tilbagevirkende kraft, men bilen blev afmeldt, og derfor skal ingen overtage den

• #26   16. sep 2012 Kim B - det er to vidt forskellige ting da en lastbil forsikring takseres som en erhvervs forsikring, og der er ingen fortrydelsesret ret på erhvervs forsikringer...

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

#27   16. sep 2012 det er så ikke rigtigt, på den forsikring gennem IF var der også 14 dages fortrydelse - det samme har jeg haft på alle andre erhvervsforsikringer jeg har tegnet både ved forsikringsmægler samt direkte i forsikringsselskabet.

men når man aftaler een pris, og den så bliver næsten dobbel så dyr, ja så er der jo ikke noget at rafle om, så skal den jo bare opsiges.

Kommentér på:
Forsikring fortrydelsesret. 2 måneder

Annonce