{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.479 visninger | Oprettet:

Trailer til B-kort, fart i byen efter skiltning? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg diskuterede med min makker på arbejdet om fartskiltene der er i kbh nu når vi kører med trailer..

Vi kørte på Enghavevej da jeg brokker mig over at folk kun kørte 50 da det er en 60 zone, hvor han så siger at jeg kun må køre 50 da jeg har traileren efter, hvor jeg så mener det ikke passer så længe skiltet ikke viser mere end 70..

Han påstår at reglerne er lavet om for ikke så lang tid siden, så uanset skiltning må jeg kun køre 50 ligesom lastbilerne og at man bliver betegnet som en "lastbil" når man har trailer efter sig, på trods af bilen er til B kort..

Har han ret?

Jeg tvivler på det er rigtigt, men han er så påståelig og tror han ved alt, så gad ikke starte en større diskution om det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer til B-kort, fart i byen efter skiltning?
  • #2   28. jul 2012 biler følger skiltene, med eller uden trailer, bum.
    kig på fstyr

• #3   28. jul 2012 Reglerne har været sådan så trailere over 750 kg og lastbiler kun må køre 50 km/t i byerne, uanset anden skiltning.
    Men tror ikke det er sådan mere.

• #4   28. jul 2012 COPY PASTE indlæg fra fdm

• #5   28. jul 2012 Bilviden›Love & Færdselsregler›Fartgrænser i bil
    Opdateret den 7/2/12 kl 14:36 af FDM
    Fartgrænser i bil
    Biler på motorvejen
    Hvor hurtigt må du egentlig køre? Her kan du få overblik over de hastighedsgrænser for bilkørsel, der lige nu er de gældende i Danmark.
    Del
    Click to send this page to Twitter!
    Bogmærk indhold
    Udskriv side
    Læs mere på fdm.dkBødetakster

Trafikforseelser
    Hastighedsoverskridelser

Her kan du se en oversigt over de hastighedsgrænser i Danmark, der er gældende lige nu. Hastighedsgrænserne gælder altid, medmindre der lokalt er skiltet med en anden hastighed, eller hvis der er forhold, der gør det nødvendigt at sætte hastigheden ned. Efter færdselsloven skal hastigheden nemlig til enhver tid være afpasset efter forholdene i trafikken.
    Personbiler, varebiler og busser

Med tilladt totalvægt på højst 3500 kilo.
    Uden anhænger
    Motorvej 110/130 km/t
    Motortrafikvej og landevej 80 km/t
    By 50 km/t

Med anhænger
    Motorvej 80 km/t
    Motortrafikvej og landevej 70 km/t
    By 50 km/t

Hvis der i byerne lokalt er skiltet med højere hastighedsgrænser, må man følge dem. Dog må man køre max. 70 km/t i en byzone med anhænger.
    Klippekortet

Du får et klip, hvis du kører mere end 30 % for stærkt. Bødens størrelse afhænger af hastigheden. Nedenfor kan du aflæse hvornår en hastighedsoverskridelse giver klip i kørekortet.
    Fartgrænse Klip i kørekort (km/t) Betinget frakendelse (km/t) Ubetinget frakendelse

• #6   28. jul 2012 Enig med kim k

Jeg tog BE kørekort sidste år tror jeg.

Er der anden skiltning i byen - eks. 60 km/t. må man gerne køre 60 km/t med en trailer også.

Står der eks. 80 km/t så må man IKKE.
    MAKS 70 km/t.

• #7   28. jul 2012 Med tilladt totalvægt på højst 3500 kilo.
    Uden anhænger
    Motorvej 110/130 km/t
    By 50 km/t

det her afsnit gir da ingen mening
    hvor der står

som jeg læser det må min firmavogn (mercedes sprinter på 3500kg til lille kort kun køre 80km/t på motortrafikvej det passer sku ikke må da køre 90

• #8   28. jul 2012 Som Ice Bear siger...

Følg skiltene op til og med 70 smiley

På motorvejen må du køre 80

• #9   28. jul 2012 Så er det også som jeg prøvede at fortælle min makker, men han påstod højt og helligt at det max var 50 på trods af højere skiltning, så rart at se jeg havde ret alligevel smiley

Kender skam også reglerne synes jeg selv, kører med en trailer bagefter hver dag med en 2 tons minigraver på, og min makker som ikke har kørekort mener så at han ved det bedre.. Suk.. smiley

• #10   28. jul 2012 Det er kun lastbiler der skal holde 50 km/t.

Bil med trailer må køre optil 70 km/t hvis der er skiltet en Højer fart.

• #11   28. jul 2012 Brian J
    Hastighedsgrænsen er 80 km/t på motortrafikvej hvis der ikke er skiltet med andet!

• #12   29. jul 2012 det er når man køre lastbil man kun må køre 50kmh inden for byskilterne
    lige meget hvad det ellers stå på skilte.

køre man inden for byskilterne og der stå eks 70kmh og du køre lastbil, må du stadig kun køre 50kmh.

men med bil og trailer, følger man skilterne op til 70kmh, som andre skriver.

så det er nok din makker der har misforstået noget,

Kommentér på:
Trailer til B-kort, fart i byen efter skiltning?

Annonce