{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg have en bil i mit navn forsikret i en andens navn?
  • #1   8. sep 2012 Ja hun skal bare stå som bruger af bilen.

  • #2   8. sep 2012 Ring til dit forsikringsselvskab mandag.... de kan svare dig.

  • #3   8. sep 2012 Max - Nu var det ikke dumme svar jeg søgte . Det var jo nemmere spørge her når jeg nu lige sad med det i tankerne.

  • #4   8. sep 2012 Det er bestemt ikke et dumt svar, det varierer bredt fra forsikringsselskaberne, så enten skal du tjekke deres hjemmeside, eller ringe til dem mandag smiley

  • #5   8. sep 2012 Lav en forsikring, hvor du står som ejer, og hun som bruger, ganske enkelt.

    Det er dog ikke billigere og hun får ingen ancinitet af det. Nogle godtager dog tiden hun har stået som bruger som ancinitet, men desværre ikke altid.


  • #6   8. sep 2012 Nu er det hendes ancinitet der skal være gældende , da hun er ældere end mig og er elitebelist. Og da det er en bil jeg finansere men meget sjældent kører i var der jo en del penge af spare . Og vil derfor høre om det er lovligt ? Og om man i det hele taget kan ?

    Og jo det var er dumt svar , ville jeg vente til mandag med af få svar havde jeg jo ikke spurgt her .


  • #7   9. sep 2012 Dumme spørgsmål kræver dumme svar. Ring på mandag

  • #8   9. sep 2012 forsikring og finansering er 2 forskellige ting. og de snakker ikke sammen, så hvem der "ejer" bilen er de ligeglade med, bare at den der betaler forsikringen også er den der kører i bilen, eller mindst er brugeren står på.

  • #9   9. sep 2012 Jeg er bare nød til af stå som ejer af bilen da det er mig der finansere den og der er pant i bilen .

    Men så burde det jo ikke være et problem smiley


  • #10   9. sep 2012 - Senior und junior - Små hjerner små fornøjelser . . Hvorfor vente når jeg får svaret her ? Sjovt i tosser der ikke kan svarer på det bare skriver ring på mandag .

  • #11   9. sep 2012 du skal jo aligevel ringe der ind og ændre det ... og lur mig om du ikke spørger om det kan lade sig gøre ?? det tror jeg ..

  • #14   9. sep 2012 Er det ikke brugeren af bilen der står for forsikring og vægtafgift ? Og brugerens ancinitet de kører efter ?


  • #16   9. sep 2012 Ok , tak .

  • #17   9. sep 2012 Har sågar haft et tilfælde med min kammerat (der ikke havde kørekort) var registreret ejer af en bil og hans far bruger.
    Det var så noget med at han skyldte penge og de så ville inddrage bilen eller sådan de gjorde det, fordi han ikke måtte have størrer værdier i farens navn.


  • #18   9. sep 2012 Hvis i bor sammen så har du slet ikke noget problem.....

    Det er hvad min forsikring siger, så længe man bor ammen eller er gift er det ligegyldigt for annciniteten hvem der står som ejer....eller forsikringstager.

    Min kone skulle have sin egen bil, og hun fik automatisk min ancinitet og præmie...

    Men det ved jeg så ikke om det er tilfældet ved dig.....

    Man kan også omregistrere fra kone til mand unden at det koster en skid....


  • #19   9. sep 2012 Martin G
    <i>vægtafgiften tilfalder KUN ejeren af bilen som en reg i motorregisteret</i>

    det er så kun delvist rigtigt.....

    Hvem får opkrævningen
    Den, der er registreret som ejer af køretøjet, får opkrævningen. Hvis der også er registreret en bruger af køretøjet, bliver opkrævningen sendt til brugeren, men ejeren og brugeren hæfter solidarisk for, at afgiften bliver betalt.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817318&vId=0


  • #20   9. sep 2012 buggi boy
    det er heller ikke gratis mere at ændre mellem ægtefæller mere smiley

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0


    samt fra
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=141169

    Det foreslås, at adgangen til gratis registrering af ny ejer eller bruger af et registreret køretøj afskaffes bortset fra tilfælde, hvor et registreret køretøj omregistreres til en person med handicap, der opfylder betingelserne for at få støtte til erhvervelse af køretøjet efter lov om social service. Forslaget indebærer, at prisen for registrering af ny ejer eller bruger i følgende tilfælde hæves fra 0 kr. til 380 kr.:
    • Registrering af skift af ejer eller bruger mellem ægtefæller.
    • Registrering af, at en ægtefælle efter den anden ægtefælles død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles navn.
    • Registrering af, at en person overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste 5 år.
    • Registrering af, at en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret i afdødes navn, såfremt vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de sidste 2 år.
    • Registrering af, at en person ved ophævelse af fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste 5 år før samlivsophævelsen.
    • Registrering af ny ejer eller bruger i tilfælde, hvor køretøjet er en lille knallert.
    • Registrering af ejerskifte som følge af overdragelse af et køretøj i medfør af en beslutning truffet af indenrigs- og sundhedsministeren om ændring af den kommunale eller regionale inddeling eller om opløsning eller udpegelse af et forpligtende kommunalt samarbejde, og anmeldelse af ejerskifte er ledsaget af en erklæring herom.


  • #21   9. sep 2012 Men hvis kæresten står som bruger af bilen og skal forsikrer den , er det så samme pris som hvis hun stod som ejer ?

  • #22   9. sep 2012 Det skal siges af vi ikke bor sammen endnu ,.

  • #23   9. sep 2012 det kan godt være at I skal lave en "kontrakt" på at hun låner din bil i en længere periode samt at i omregistrer bilen til hendes navn men med dig som ejer - dette kan dog kun ske hvis financeringsselskabet IKKE står på som bruger nu.

Kommentér på:
Kan jeg have en bil i mit navn forsikret i en andens navn?

Annonce