{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

oplysning af motorskift. {{forumTopicSubject}}

det kan godt være at jeg spøger dumt. men skal sælger ikke oplyse hvis motoren er blevet skiftet?.

jeg købte min første bil for 2 måneder siden, og jeg har nu ved en tilfældighed fundet uf af at motoren er blevet skiftet for ca. 5 år siden. så alt udover motoren har kørt 150.000 km mere end jeg er blevet indformeret om. men er det lovkrav at sælger oplyser køber om motorskift inden salg?.
jeg har købt bilen ved en auto-kommision..
jeg enlig superglad for min bil. men det undre mig bare lidt at jeg ikke fik det at vide da jeg købte den?
der fulde ingen servicebog med bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oplysning af motorskift.
  • #1   29. sep 2012 Nej, det er ikke et krav som sådan. Kun hvis der er nogle garantier der stadig gælder som f.eks. de 6 måneder en hugger giver.

Men hvis speedometeret er blevet ændret til at angive km tallet på den nye motor og sælger ikke har oplyst dig om det, så er det et brud på loven.

I øvrigt syntes jeg ikke at man skal ændre km tallet i speedometeret fordi motoren skiftes.
    Det er der for at angive det totale tal på bilen.
    At motoren så har gået f.eks. 100.000 mindre er da bare nice...

• #2   29. sep 2012 Hvem siger de vidste det?

• #3   29. sep 2012 Mathias A. mange tak for svar smiley men ja speedometret er blevet ændret så det køre efter den nye motor. jeg har fuldstændig samme holdning.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #4   29. sep 2012 Sælgeren skal oplyse dig om - for ham alle kendte - væsentlige forhold der har betydning for bilens værdi.

Kommentér på:
oplysning af motorskift.

Annonce