{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.614 visninger | Oprettet:

Hvor tit må man skifte bil lovligt? mht til skat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sund interesse for biler, som mange andre herinde, og skal bare prøve en masse forskellige, derfor bytter jeg utrolig tit, men hvad er reglerne egentlig?

For jeg gider jo selvfølgelig ikke få problemer med det.

Nogle er jer der kender reglerne?

hvor mange biler må man have pr år? eller er der overhovedet regler om dette, syntes bare jeg har hørt flere der snakker om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit må man skifte bil lovligt? mht til skat
  • #1   20. okt 2012 er ret sikker på man skal passe lidt på efter de 5 første. gør som mig opret et firma så er du ude over de problemer:)

  • #2   20. okt 2012 jamen problemet er det er jo ikke en "forretning" jeg har gang i, det er egentlig bare at købe en masse forskelligt for at prøve, men findes der egentligt nogle faste regler?

  • #4   20. okt 2012 jeg har i mine yngre dage nogen gange skiftet bil 20 / 30 gange pr år
    det sket der ikke en skid ved


  • #5   20. okt 2012 Det er SKAT der skal bevise at du laver forretning på at handle med disse biler smiley
    og hvis du ikke gør, er det nok svært for dem.


  • #6   20. okt 2012 fint plejer jo at have en 5-6 biler på år, så burde det sku ikke have problemer, ved nemlig bare at der er mange der ikke om registrerer dem for ikke at skat kan "se" man har skiftet, syntes bare det er svineri og køre i andres navn.

  • #7   20. okt 2012 undgå penge overførsler på din konto så får de svært ved og bevise noget.. du skal kun svare skat af hvad de kan bevise du har tjent på bilerne.. hvis du bytter tit så lav kontrakter på det er lige over da du jo så på papiret ikke har tjent nogen penge på handlen

  • #8   20. okt 2012 forstiller mig også folk som f.eks er mekanikere eller arbjeder ved bilforhandler er mere udsat en en "almindelig" person som ikke kan lave det selv og tjene på det?
    men det er jo meget det samme prisleje jeg arbejder i.


  • mads b
    mads b Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
    #9   20. okt 2012 hmm ved ikke om er er reglr, men en kollega fortalte om en kammerat derslgte han bil til nogle kamerater o købte den igen utallige af gange flere gange om månden.. der mædte politiet op på adressen for at høre hvad der foregik

  • #10   20. okt 2012 hmm nej har også hørt en masse historier, men ved ikke hvor meget der er hold i


  • #11   20. okt 2012 hvad der ikke er ret mange der ved er at din bank har INDBERETNINGSPLIGT såfremt der foregår "MISTÆNKELIGE" overførsler på din konto..

    det er der det kan blive farligt.. hvis de kan bevise du har tjent penge som de så mener du skal svare skat af


  • #12   20. okt 2012 okay ja, men tit og ofte så er det jo byttehandler jeg laver, så det lyder som om det ikke er noget jeg skal bekymre mig vildt meget om

  • #13   20. okt 2012 skat har haft ringet til mig da jeg havde "kun" 5 biler på et år, for at høre om jeg handlede og tjente på biler for så skulle jeg jo indberette fortjeneste .... så sagde jeg bare .. må jeg så også trække tab fra ? .. så var der ingen problemer og har ikke hørt mere til det ... ..

    men kender da folk med 10biler+ om året der aldrig høre noget


  • #14   20. okt 2012 har en kammerat der har haft 19 forskellige biler på 2½ år.. smiley nummer 18 fik han i januar.. ergo 18 biler på lige under 2 år.. han har aldrig hørt noget.. han påstår sågar at han har tjent på næsten alle byttehandler.. smiley

  • #15   20. okt 2012 "En jeg kender" har været til møde hos skat fordi han skiftede tit biler og der sagde de til ham at i loven står der at man maks må skifte en bil pr. Kvartal eller 4 biler om året, ellers tolker de det som handel med biler. De havde også fået fat i de sidste 6 biler og folk til hva de havde givet for bilerne og de havde også undersøgt hva han selv havde givet for dem inden han solgte dem for at se om han havde tjent på bilerne. Men de sagde så til ham at grunden til de kontaktede ham var fordi de havde fået en anonym anmeldes på det.

  • #16   20. okt 2012 Der er noget med 5-7 biler om året gør at du KAN betragtes som forhandler af biler men IKKE dømt

    Men hvor er grænsen mellem almindelig handel og en desideret B indkomst


  • #17   20. okt 2012 SKAT er ligeglad, hvis man kan dokumentere, at man ikke tjener penge på handlerne. Men hvis man ofte skifter bil (lad os sige 6-7 gange årligt), og samtidigt tjener penge på de fleste handler, så er det en indikation af, at man er næringsdrivende og at man dermed skal beskattes af sine fortjenester ved salg af biler.

    Hvis du fx kun har ca. 5 biler årligt og måske kun tjener på den ene eller et par stykker - og fortjenester i så fald er minimal - vil jeg ikke mene, de kommer efter dig. Det kan godt være, de kontakter dig, men jeg mener ikke, du vil blive klassificeret som næringsdrivende.

    Den med, at det er SKAT, der har bevisbyrden, skal man godt nok passe på med at holde sig til. Sådan forholder det sig nemlig ikke i ret mange skattesager.


  • #18   20. okt 2012 Som Bay skriver. der er ingen regler...

    Det er kun fortjenesten det handler om som du kan risikere at blive beskattet af...

    Og en interesse for biler har jo egentlig ikke noget med fortjeneste at gøre, for en interesse koster som regel penge næsten hver gang.. og så er der jo ingen fortjeneste, derfor læser jeg dit spørgsmål som at det ikke handler om fortjeneste, men alligevel trækker dine skriverier mere over i den retning...

    Skat behøver mig bekendt ikke dokumentere ret meget for at beskatte dig, de kan bare ansætte en fortjeneste du har haft, og hvis du ikke vil eller kan dokumentere det du foretager dig....starter problemerne jo..

    Du kan læse om mange sager inde på skats sider hvor folk først nægter men alligevel bliver beskattet, og for at overbevise retten bagefter er det nødvendigt for dig at bevise det du siger, og så har du/de dokumentationen på nul komme fem....

    Hvis du ikke kan dokumentere det så har du jo et problem, for husk på at skat kan jo også fastsætte en afgiftsberegning som du også kan klage over, og muligvis få lidt medhold hvis du syntes den er for høj......

    Og har du været så langt i systemet, og de alligevel slipper dig så skal du regne med at de har markeret dig i deres system og holder øje med dig...

    Derudover, så har de oplysninger om hvad du har haft indregistreret af biler, evt. leje af prøveskilte, fremstilling til syn, dine bevægelser i banken, og hvis du har telefonnummer eller mailadresse tilknyttet dine evt. annoncer for salg eller bytte af biler.
    De kan kontakte tidligere ejere og tidligere købere af biler og få oplyst priser og byttehandler på de biler du har haft og evt. får..

    Så folk der tror de kan snyde skat skal stå meget tidligt op, for det er sgu tidskrævende at slette alt spor eller for den sags skyld bare det at man slet ikke ligger sporene, og skal man til det så er det jo ikke sjovt at skifte bil tit...

    Så mit råd til dig er at du gemmer alt info du har/får på alle dine handler og give skat oplysningerne når de beder om dem,, for hvis det bare er en interesse, så tvivler jeg på at du overhovedet tjener noget på det som skat kan sætte en finger på...eller bruge til noget imod dig...

    Alm. interesse for biler og mange skift tjener man ikke på, for så skal man være meget dygtig til at snyde folk i HVER eneste handel man laver....

    Jeg har selv været igennem møllen engeng, og der var det 8 biler på et år. men det resulterede at de også inddrog min kone ind i det da hun også havde ejet forskellige biler, og nogle af dem jeg kendte som jeg havde solgt nogle af bilerne til, blev også kontaktet....


  • #19   20. okt 2012 Som tilføjelse til ovenstående, er det måske værd at huske på, at salg af en enkelt bil eller to med fortjeneste ikke er skattepligtig. Det er først hvis man kommer derud, hvor man kan karakteriseres som næringsdrivende - og det kan sagtens allerede starte ved bil nr. 3 i nogle tilfælde.

  • #20   20. okt 2012 Jeg kender en der blev gået godt og grundigt efter i sømmende... Han blev hurtigt momsregistreret, skal vi ikke bare sige det sådan. Og han omregistrede kun 4 biler om året, for det var der grænsen gik sagde han. Altså grænsen imellem hvornår det var rivat, og hvornår det KUNNE tolkes som brugtsvogns forhandler, hvis Skat fandt belæg derfor...

  • #21   18. nov 2012 Reelt må du bytte dig i tilsvarende bil eller dyre ligeså tit du vil. Du skal dog hav ealle slutsedler.
    Ellers kan du knaldes af skats skøn der er eneste udvej ved manglende dokumenter for handler


Kommentér på:
Hvor tit må man skifte bil lovligt? mht til skat

Annonce