{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.732 visninger | Oprettet:

smadret motor i opel :-( {{forumTopicSubject}}

hey bg! :S...

ja så skete det som der bare ikke måtte ske.. og jeg står i en situation som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre ved..

her sidste fredag kørte jeg ned af motorvejen med ca 130 kmt.
og da jeg så kørte af motorvejen på rampen og kom til at holde bag en bil i tomgang begyndte olielampen at blinke . jeg køre ud i nødsporet og slukker bilen. åbner motorhjelmen og tjekker bilen for olie vand osv osv.. men alt ser ud til at være i den fineste orden.. jeg lader bilen stå i ca 15 min mens jeg ryger en masse smøger og tjekker så olie igen.. og der er stadig masser af olie på den..
så starter jeg bilen op og den lyder ret normal og der er ikke nogen lampe der tænder.. jeg beslutter mig for at køre hjem ad i den og holder øje med lamper osv. " havde fra motorvejen ca 1½ km hjem" da jeg så er 100 meter væk hjemme fra skal jeg holde i et lyskryds og bilen gør det samme igen.
jeg slukker igen bilen med det samme og tjekker olie igen.. og det er fuldstændig som før.. prøver at starte bilen og den hakker en lillesmugle i motoren men ikke helt vildt.. ikke engang så meget som hvis jeg starter den en kold vintermorgen.. jeg beslutter mig for at trille bilen det sidste stykke hjem .. hvor jeg så kontakter falck og for dem til at hente bilen og køre den på et autoiseret opel værksted.

"bilen det drejer sig om er en opel astra wagon 120 hestes diesel med automatgear fra 2008."

da falckmanden kommer starter han bilen op og gasser op i motoren og den begynder efter et stykke tid at hakke endnu mere i motoren men der er ingen lamper der tænder.. han slukker den og går ud for at tjekke olie osv.. og alt er som det skal være..

han starter den igen og gasser mere op og lader den stå i tomgang i ca 5 min.. hvor så olielampen tænder.. og den hakker mere og mere i motoren.. han siger at den skal på værksted hvor han så efterfølgene bakker den op på fejebladet hvor den begynder at hakke endnu mere i motoren.

bilen kommer så op til opel og fik så at vide at der var metalspåner i bundkaret og alle mulig steder og at motoren var kaput.. bilen har kun kørt 92.000 km. og har alle service overholdt på autoiseret opelværksted. og har lige været til service for 7400 km siden.

og nu sidder jeg så her med en bil der skal have ny motor og de siger jeg skal betale for den.. og garantien er som sagt lige udløbet.. ? kan det være rigtig at en sådan bil ikke kan køre flere km ? og at jeg virkelig selv skal dække dette.. da jeg jo har gjort fuldstændig hvad jeg skal..? skal falck drages til ansvar for måske at have gjort skaden være ? eller hvordan og hvorledes..

kunne godt bruge nogle råd til hvad i ville gøre i mit sted ? smiley

håber virkelig her er nogle kloge hoveder der har nogle guldkorn til min fordel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smadret motor i opel :-(
  • #1   18. nov 2012 rettelse .. lader bilen stå slukket i ca 15 min mens jeg ryger en masse smøger smiley

  • #2   18. nov 2012 Altså det burde ikke ske, men gør det alligevel. Hvad vil du gerne vide?

    Er der ingen kulance fra Opel?


  • #3   18. nov 2012 Jeps, det kan falck sagtens drages til ansvar for - De skal pille snitterne fra din bil hvis du mener at den ikke kan køre - Så det er bare at ringe til falck og spørger hvordan de vil forklare at deres mand startede bilen selvom den ikke kunne tåle det... Jeg har hørt at de også f.eks. dækker hvis de ødelægger noget når de skal prøve at lukke bilen op, hvis man f.eks har glemt nøglen.

  • #4   18. nov 2012 Vil da mene Falck har har en del af ansvaret, hvis det er foregået som du beskriver det.

  • #5   18. nov 2012 en olielampe der lyser på en bil der ik mangler olie betyder jo så at den ik sætter nok olie tryk som muligvis skyldes en defekt oliepumpe så at du køre vider i bilen var da os utroligt dumt,
    du burde have fejlsøgt og ik kørt vider før fejlen var fundet


  • #6   18. nov 2012 Det kommer vel an på hvordan du har forklaret situationen. Hvis du specifikt har bemærket at den røde advarselslampe har lyst, som enhver bør vide betyder at man ikke bør starte motoren, så kan der være tale om et delansvar. Men hvorfor protesterede du ikke over dette på stedet, når du udmærket er klar over alvoren? Og når du selv har kørt videre i bilen, da det først skete, så lyder det lidt, undskyld mig hvis det er forkert, som om du prøver at tørre skylden af på Falck for at spare lidt gryn.

  • #7   19. nov 2012 holder også helt på det er falck der skal drages til ansvar for dette da de på ingen expertise har i dette og da dette som du skriver falckmanden gjorde har været den evt grund til din motor er færdig. for hvis du har ringet efter dem til at transporterer bilen på værksted fordi du ikke ville forvære den daværende situation på motoren. og så idioten gør dette men at gasse den mere og mere op så er man undskyld mig lige en tand for dum..... men prøv evt at spørge værkstedet hvor bilen er om dette falkmanden har gjord, kan være den endelige grund til din motor nu er færdig. evt tag den med fdm......... men skal så siges er ikke første gang en falckmand uden viden har gjordt sådan idioti. min kammi fik også smadret sin motor grundet en uviden falckman ligge skulle prøve og se om han kunne fikse den så den virkede....

  • #8   19. nov 2012 Eller også så troede henrik at falck manden havde styr på hvad han lavede der, i stedet for at lege klog åge, når henrik selv ikke er mekaniker?

  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #10   19. nov 2012 ja de er sku sjove dem med fejeblad

    4 gange er jeg blevet hentet hvor de har kigget på bilen og motorrumet og efter 10min "ja det kan vi nok ik gøre noget ved"

    nej det kan man sjældent når hjulet er punkteret, så kør mig de 4 km hjem som jeg ringede og bad om ^^


  • #11   19. nov 2012 det er bare sur røv om bilen er 4 år gammel eller 12 år gammel så kan mekaniske fejl ske men ignorere man de advarselslamper der kommer i displayet ja så står man med ansvaret selv

    en lysene olie lampe er ikke kun olie standen det er også olie tryk og en motor der ikke bliver smurt brækker sig før eller siden

    og så er det bare træls at det koster en god sjat penge at få sin bil på gaden igen


  • #12   19. nov 2012 Du kan starte med at høre opel om det Falck har gjort har været med til at smadre din motor, og så kan du prøve at ringe til Opel importøren og høre dem om det kan passe at de ikke vil gi noget til en ny motor.

    Jeg ringet til importøren om min Zafira da Opel i Skive sage at der ikke var kulance på min generator, men det var der da jeg snakket med importøren og de sage at der desværre er nogen Opel værkstæder der ikke altid søgte om kulance da de ikke får det fulde beløb fra importøren når det er en garantireparationer.

    Vil de ikke gi noget så prøv at få en pris på en ny motor i Tyskland.


  • #13   19. nov 2012 man kan sige at ja.. på en måde set i bakspejlet er det da utroligt dumt at jeg kørte det sidste stykke hjem.. men som sagt. da den blinkede da jeg kørte af motorvejen var der hverken mislyde eller noget som helst.. og den lyste ikke konstant.. og jeg undrede mig over hvad det kunne være.." har en fiat ducato som smider en del olie (gammel lort) og når den er ved at mangle olie og jeg fx bremser kan olielampen godt tænde.. og så ved jeg hov.. nu skal den lige have en liter mere." og trode simpelhen at det måtte være fordi den manglede olie. derfor jeg tjekkede det.. da den så ikke manglede olie og lampen var gået ud da jeg startede den igen.. tænkte jeg "hmm det var sku da underligt.. " og besluttede mig for at køre hjemad for at se om den ville gøre noget anderledes eller i det hele taget gøre noget som helst.. da jeg så er 100 meter hjemme fra blinker den så igen.. og jeg gør nøjagtig det samme som før.. og den mangler stadig ingenting og ja jeg syntes den lyder en smugle mere hakkene i motoren men virkelig ikke noget slemt.. og da jeg så køre lidt videre går lampen ud igen. og så er jeg hjemme hvor jeg slukker bilen og ringer til falck .. netop fordi jeg ikke vil ødelægge den.. kan godt være jeg har ødelagt den inden.. og det kan godt være at det er en oliepumpe der var stået af.. men man kan da uden tvivl ikke tro at når falckmanden gasser op helt vildt og lader den køre og den begynder at lyde mere og mere underlig i motoren at det er sundt til bilen. og han siger at den skal lyde sådan.. og jeg sagde til ham at den plejer ALDRIG at lyde sådan. og i samme øjeblik tænder lampen så igen.. og han slukker bilen og siger jo. hov der tændte lampen da.. vi må hellere få den på værksted. og jeg siger ja det må vi.. han gør klar til at læsse den på og og så starter han bilen og begynder at bakke den op og jeg spørger ham om det nu er en go ide at køre den op når den siger sådan.. og han siger ja.. det sker der ikke noget ved .. og jeg er som sagt ikke mekaniker.. og siger bare okay.

    ja det er røv surt især når den ikke har kørt mere.. og håber da på at der kan blive en form for dækning af endten den ene eller den anden.. men det er sku ikke nemt at vide at der er noget sindsyg galt med bilen når den "da jeg kørte i den" hverken lyder mærkelig eller gør noget anderledes. havde lampen lyst konstant eller havde bilen sagt underlige lyder eller lign havde jeg selvfølgelig holdt ind.. men det gjorde den ikke før jeg var 100 meter hjemme fra.. hvor den lød som sagt lidt mere hakkene i motoren.. men stadig ikke engang så hakkene som når jeg ville starte den når den var kold..

    jeg er skam ikke ude på at hænge falck eller nogen som helst ud.. men mener bestemt at hvis at hans "gassen op" og opsamling af bilen kan være det der har ødelagt den.. må de jo osse tage deres ansvar.. jeg er bare en uheldig billist der ikke har alhverden forstand på biler.. men ved som sagt hvordan den skal lyde og at der skal være de rigtige væsker på osv..

    har heller ikke snakket med forhandleren 100 procent endnu.. fik bare kort at vide her inden weekenden at motoren nok var kaput da de havde fundet metalspåner i motoren. og har hørt ." ved ik om det er rigtig" hvis man antager at det er oliepumpen der er stået af .. kan der så være noget fra den der røget ind i motoren? og det så er grundet metalspånerne..? og kan man være helt 100 % sikker på at motoren nu er helt ødelagt nu hvor det kommer til stykket og at det ikke ville kunne fixes ved bare at sætte en ny oliepumpe på tømme den for olie og håbe på at der ikke er sket skade i motoren ? har som sagt ikke den vilde tro på værksteder og deres kompentancer.. da jeg før har været udsat for at de har lavet fejl.. og simpelhen har skiftet noget som der overhoved ikke havde noget som helst at gøre med problemet" dog på en anden bil"

    men måske man bare skal afvente og se :S ville bare gerne høre om der er nogen der har forslag til hvad jeg skal sige her mandag når jeg skal ud og snakke med sælger smiley


  • #14   19. nov 2012 og må gentage igen at jeg IKKE er interesseret i at tørre den af på nogen som helst.. jeg er bare utrolig træt af at lortet er gået i stykker så hurtigt.. og hvis der på nogen som helst måde er nogen andre end mig der kan være skyld i det.. vil jeg selvfølgelig prøve at få dem til at erstatte det.. men selvf ender nok med selv at skal betale gildet.. og det er jeg skam osse indstillet på.. skal bare være helt sikker på at jeg ikke overser noget som kan være vigtigt..

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #15   19. nov 2012 som andre siger skaden er jo allerede sket inden du kontakter falck.

    men snak med dit opel værksted, måske vil opel dække en hvis del af reparationen når den ikke er ældre eller har kørt længere og du har overholdt service.
    ved at ford køre med kulance på biler der er lidt over garanti på visse reprationer og har også hørt om andre mærker


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.739
    #16   19. nov 2012 hvis opel ved at oliepumpen er en svaghed i de motorer, så burde de dække på kulance... Hvis det værksted bilen holder på ikke vil dække, så ringer du bare til opel danmark og hører dem ad...

  • #17   19. nov 2012 Opel værkstedet kan søge selve Opel om at få den dækket enten helt eller delvis fra deres side selv om garantien er udløbet), hvis det kan betragtes som "usandsynligfejl" når mna har overholdt alle service og km tallet ikke er højere, MEN jeg skal ikke sige om de har en bestemt aldersgrænse på den del....

  • #18   19. nov 2012 ja skaden er nok sket inden.. men er som sagt ikke mekaniker .. og ved slet ikke om det overhoved er oliepumpen der er stået af endnu.. ved faktisk ik ret meget før i morgen.. men vil da selvf høre sælger og værksted om mulighed for evt kullance. og vil hvis de afslår osse høre opel danmark om det virkelig kan passe at en så ny bil med så få km med fuld service osv virkelig skal stå af . og om der virkelig ik er en form for tilskud til noget af det her.. har fået en pris på en ny motor ved værkstedet.. og prisen ligger i 40.000 kr for motoren plus moms og montering.. så det er ret så mange penge.. evt kunne man ligge en brugt motor i.. men har ingen ide om jeg overhoved kan finde sådan en eller hvad en brugt ligger i.. har osse overvejet at kontakte opel i tyskland både for at høre om de vil ligge deres gode navn til at den ikke har kørt flere km før den står af.. og/eller om de kan være behjælpelig.. endten hel eller delvis økonomisk .. men som sagt .. SUR RØV ..

  • #19   19. nov 2012 Opel Danmark skal nok tage sig kærligt af dig, det skal du ikke være nervøs for.

    Held m. det!


  • #20   19. nov 2012 Det er opel? selvfølgelig gik motoren.. Surt godt nok, jeg kørte i et par opelér taxaér inden de rundte 254000 km(altså frikørte) på alle 3 var der lige regninger for 3x50.000kr smiley kan ikke helt huske hvad det var, udover det var den samme fejl.. smiley mener det enten var elektronik eller gearkasserne der var problemer med.. smiley sidste gang vognmanden valgte opel kan jeg vidst sige.. smiley

  • #21   19. nov 2012 ja falc har helt klart noget skyld HVIS du har forklaret dem at der er noget galt med at olie lampen lyser det er logik for burhøns at man så ikke starter en bil op og giver den en masse gas undskyld mig men der er falckmanden da ikke den stiveste p.. i saunaen og jaa desværre hvis garantien lige er udløbet er der desværre intet at stille op et service er jo bare div ting de tjekker og hvis ikke de der fandt spåner i olien og alt så fint ud så er det desværre at betale ved kasse 1 men prøv lige at snakke med falck

  • #22   19. nov 2012 klaus..haha ja det er opel..sjovt nok så køre pågældende bil med Fiat motor..
    jeg ville ringe og forhøre mig ved opel danmark..


  • #23   19. nov 2012 christina
    du er da en skinke. men det forklare hvorfor nogle folk er fuckt. er du også typen der gå til cheffen for at brokke dig over en kollega istedet for at gå til kollega´en og løse en uoverenstemmenlse via dialog... hvorfor sku han ikke bare tage EB med det samme ?

    ville undersøge med opel danmark og falck første ( om ikke andet syntes jeg da falck har krav på at vide hvordan du blev serviceret af deres chauffør.)

    der efter kan man tage næste skridt. men tvivler på det nødvendigt.


  • #24   19. nov 2012 fin en tilsvarende i tyskland og få motoren ud, og find en af de lokale makker som kan finde ud af rode i biler og få dem til at rykke motorer rundt og du er da så langt fra 40000kr, eller køb en tysker og få den klonet

  • #25   19. nov 2012 Dennis j. En astra 08 med 120 hk, er der ikke opels egen 1,7 det tror jeg da..

  • #26   19. nov 2012 Det er en Fiat JTD motor der er tale om. De plejer ellers at være ret solide.

  • #27   19. nov 2012 ja det er en Fiat motor..havde den samme i min..den som også ligger i ducato 120..det er en 1,9 8v
    1,7 er opel's egen..


  • #28   19. nov 2012 lige gyldigt om det er fiat eller opel´s motor, så står der opel på snuden og opel som har sammensat bilen.. smiley opel bil, opel rygte.. selvom opel bruger en fiat motor, så har de sikkert selv haft snuden i den og kigget om den lever op til deres krav, og der skal så åbenbart ikke så meget til for at bestå.. smiley altså, den fiat jeg havde, skiftede du generatoren, gik starteren, altså laver du en fejl, opstår der bare en ny smiley så ingen fiat kredit herfra.. eller opel smiley men kunne stadig godt finde på at købe en opel, så er ikke bange for dem, men man skal bare være lidt vågen, hele tiden smiley

  • #29   19. nov 2012 man kan sige at jeg osse har haft fiat.. har som sagt en ducato som har kørt over 300.000 km .. og der har aldrig været noget galt med den .. den køre bare.. ja okay den smider lidt klatter osv efterhånden.. men okay.. den køre.. den har været go.. men har osse haft en anden fiat ducato fra 2008.. og den fejlede ALT. så tror det har lidt at gøre med hvor heldig man er.. smiley men siger i alt fald tusind tak for alle jeres beskeder.. det har været til go hjælp. jeg har endnu ikke fået en afklaring fra opel danmark. men regner med at jeg selv skal betale det her.. og har fået nogle ok. priser herinde på en brugt motor. så håber det hele går alligevel. smiley

  • #30   19. nov 2012 lyder godt..held og lykke her fra..

  • #31   19. nov 2012 mange tak smiley

  • #32   20. nov 2012 Opel SKAL da intet som helst, når hans reklamationsperiode er udløbet. Måske de er flinke at dække helt eller delvist, men de skal intet som helst.

  • #33   27. nov 2012 ehhmmmm, mener der er en service afhjælpning på den motor.
    Det noget med en fejl produceret oliepind, som er for lang. den nye er kortere og viser den korrekte mængde olie i bundkar.


  • #34   27. nov 2012 kulance må da være en option!!!

Kommentér på:
smadret motor i opel :-(

Annonce