{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Teis D
Teis D
Tilmeldt:
21. feb 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Smadret motor ud af det blå {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude for noget som jeg synes lyder helt gak, og jeg vil høre om nogen har været ude for det samme.

Kører til Norge i en 11 år gammel Audi A3 som har gået 138.000.
Efter 200 km. er der 5 minutters tissepause. Da jeg starter igen, tager den ikke fat. Kan ikke starte. Der er en mærkelig raslelyd. Helt sikkert strøm på.
Da den kommer på værksted får jeg så den værst tænkelige besked: Stempler og ventiler smadret i mindst 2 cylindre!

Hvad der gør det endnu mere mærkeligt er, at min datter lånte bilen en uge tidligere, og havde (sandsynligvis) samme problem, men her startede den efter et stykke tid, da der kom en forbi med et strøm.

Er der nogen der har et bud på hvad det er. Eller er der noget med, at værkstederne hurtigt dømmer en bil færdig, for at sælge en anden (Fik ret hurtigt tilbudt at købe en anden bil).

Teis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smadret motor ud af det blå
  • #1   21. feb 2019 Der er noget der ikke lyder rigtigt her !

  • #2   21. feb 2019 Sikker på det ikke bare er starteren der er defekt ? smiley

  • #3   21. feb 2019 Det lyder som en tandrem der sprunget.. Ellers får den godt nok svært, ved at ødelægge så meget.

  • #4   21. feb 2019 da du forsøgte at starte motoren kørte motoren så rundt?. og hvad motor type lægger der i den ?. for det kan jo være en sprunget/hoppet kæde eller tandrem evt.Det kan gøre den smadre de ventiler. og det sker for det mest når man er ved at starte motoren vis det sker.men få da bilen tjekket et andet sted og se hvad de siger den fejler. og det med din datter det lyder mere som om den var løbet tør for strøm.

  • #5   21. feb 2019 Hvorfor skulle værkstedet prøve og snyde dig?
    Uden og have hørt eller set motoren åbnet, så lyder det meget sandsynligt at din tandrem/kæde er sprunget eller hoppet nogen tænder.
    Og derved har smadret ventiler og stempler, stempler lyder vildt men er ikke utænkeligt.

    Med skaderne bilen har og prisen på den taget i betragtning, så vil det være ret naturligt og tilbyde dig en anden bil, da prisen på udskiftning af motor, nok hurtigt kommer op i en forholdsvis høj pris.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   21. feb 2019 Som det allerede er skrevet, tandrem/kæde som ikke sidder som den skal, hvilket gør at stemplerne har hamret ind i ventilerne og bukket dem.
    At det er sket i Norge er noget lort for dig, da de kan have nogen rigtig uhyrlige priser!
    (Har haft flere kunder deroppe fra, som er kørt til Danmark for at få det klaret billigere!)

    Ps. husk at hvis du køber en norsk bil, og vælger at tage den til DK, så skal du betale moms og told af købet smiley + afgiften, så jeg havde bare hoppet på fly/tog eller færge alt efter hvor du er henne, og så fået bilen fragtet hjem, på den ene eller anden måde
    Medmindre du får et godt tilbud på motorskift, men forvent ikke at det er under 40 af de store danske sedler danske

    Du har ikke vej hjælp på vel?


  • #7   21. feb 2019 Er tandremmen sprunget ? Har set på en 1.8T at den har taget noten på krumtap hjulet. Den manglede også kompression på 2 cylindere

  • #8   21. feb 2019 Hvilken motor er der tale om ?

  • Teis D
    Teis D Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   22. feb 2019 Tak til alle for gode kommentarer.
    Der er efterhånden så mange der holder på, at det er taktkæden, der er hoppet en tand, at jeg også tror det er det mest sandsynlige. Der har dog ikke været nogen advarsler.
    FDM har også kigget på problemet:

    https://fdm.dk/alt-om-biler/udstyr-sikkerhed/teknik-ny-teknologi/bilmotor-med-taktkaede

    Jeg må nok se mig om efter en ny bil. Har fået tilbudt 24.000 for den gamle. Det er da altid noget.


  • #10   22. feb 2019 Hvad hedder motoren?

  • #12   22. feb 2019 Arh det ikke usandsynligt at det sket. Det en lorte motor. Der har nok været tegn på noget galt. Du har bare ikke vist hvad du skulle lytte efter smiley de plejer og brænde hul i stempler og strække kæden osv. Du skal finde en 1.4 tsi der er nyere og med tandrem

Kommentér på:
Smadret motor ud af det blå

Annonce