{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.568 visninger | Oprettet:

"snydt af firmaet" {{forumTopicSubject}}

hej.

jeg har opdaget igår at gennem et helt år har mit firma ikke trukket mit fradrag på lønnen...
Jeg har indberettet alt rigtigt til skat osv. jeg har mit på det rene.
Men nu står jeg i den situation at jeg skal finde ud af med firmaet hvem jeg skal have fat i og hvordan det skal gøres.
Kan det svare sig at få fagforeningen med på den her?

Jeg har et fradrag hver måned på 6500,-
Det giver over det år:
78.000 som der ikke er blevet trukket fra.

jeg ved godt det så kun er halvdelen derefter..
men det bliver alligevel også 39.000 jeg er blevet snydt for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "snydt af firmaet"
  • #1   1. dec 2012 De har ikk snydt dig, de har bare ikk brugt fradraget så du har betalt for meget i skat.. Ned på lønningskontoret og få det rettet.. Ellers får du dem bare tilbage af skattefar næste år..

• #2   1. dec 2012 Hvis fradraget ikke er benyttet, så få du penge retur i skat i 2013

• #3   1. dec 2012 det vel ikke dit firma men skat der har fucket up i det..

• #4   1. dec 2012 Gå til fagforeningen med det ??
    helt ærligt hvorfor spørger du ikke bare pænt dit firma ad på mandag ? kan jo være der er sket en fejl et eller andet sted jo, istedet for at rende til fagforeningen og spilde deres tid hvis det bare er en fejl....

• #5   1. dec 2012 har spurgt firmaet, der er ikke så meget hjælp derfra.

men det er firmaets fejl da at mit fradrag og alt det er inberettet til skat og det så derefter kører automatisk..

Det sagde firmaet også... så jeg står faktisk lidt på bar bund... hader bare at vente på sådan noget..

• #6   1. dec 2012 og vil ikke mene jeg spilder nogens tid overhovedet da det er penge det drejer sig om. og man skal tjekke alt i hoved og røv af hvad der har med penge at gøre hvert fald smiley

• #7   1. dec 2012 du får dem jo bare tilbage i marts af skat.

• #8   1. dec 2012 Det er korekt at firmaet skal starte med at trække dit fradrag fra først,, og når skat,atp,pension er trukket skal fradraget tillægges igen...
    Er du 100 på at dit fradrag ikke er tillagt til sidst på dine lønsedler ?

• #9   1. dec 2012 det er altid SKAT der er problemet smiley de har ikke styr på en skid.... meen vær bare glad for at du evt. får penge tilbage og at de ikke sender en massive efter regning smiley

• #10   1. dec 2012 TP - Hvad er det dog for noget sludder?

• #11   1. dec 2012 og der er gået et år hvor du ikke har lagt mærke til at du har fået 6500kr for lidt i løn hver måned, hmmmm

• #12   1. dec 2012 jeg ved godt jeg selv skulle have opdaget det!...

Men har printet alle mine lønseddeler, mit fradrag fremgår ingen steder og fandt ud af det var sket for 3. medarbejdere mere i firmaet. Men vores HR afdeling er på sagen nu.
    har jeg lige fået at vide.. smiley

Og de siger skat IKKE har noget med det at gøre.
    det er mit firma som har glemt at inberette det på lønsedlen.

• #13   1. dec 2012 jamen så er der jo en god pose penge på vej til dig smiley

• #14   1. dec 2012 Du får dem stadig retur til foråret. smiley

• #15   1. dec 2012 Nej. Jeg får dem højst sandsynligt på min næste løn smiley

• #16   1. dec 2012 Det er ikke det firma du jobber for som har skylden, de har med garanti et firma som fx. Dataløn som står for alt. Firmaet skal blot bruge dit cpr nr og NemKonto så kører resten helt automatisk.. Firmaet skal kontakte firmaet som står for lønnen..!!

• #17   1. dec 2012 Så du fandt simpelthen ud af det på 31 minutter det mest naturlige sted, men valgte at spørge på bilgalleriet hvor der jo sidder de klogeste hoveder i verden hvad netop skat og lønforhold angår?

• #18   1. dec 2012 Du kan ikke få mere udbetalt end din reelle løn. Så slipper du bare for at betale skat resten af året. Og den del, du så stadigt mangler at få udbetalt, får du til marts/april. Så nej, du er ikke blevet "snydt" som sådan, ud over, at du får dine penge lidt senere.

• #19   1. dec 2012 Mogens D

Der er ikke meget ved at have ennopsparing ved skat, dem får du ingen renter af, som hvis de stod på din konto istedet;).

• #20   1. dec 2012 Morten D
    Bare ikke en særlig fed opsparing smiley

• #21   1. dec 2012 Henrik S. Jeg blev ringet op.

og jeg spurgte for det kunne jo være at der faktisk sad en eller 2 der kunne svare på det.
    og ikke bare personer som dig der bare vil spille klog ???

Bay.
    ja, det fandt jeg ud af hehe smiley

• #22   1. dec 2012 Morten.. Jeg spiller ikke... beklager..

• #23   2. dec 2012 Okay super, så må du jo "lege" klog.
    For alt andet kan der squ ikke være tale om smiley

• #24   2. dec 2012 Nu var det jo ikke mig der lavede et emne på BG om løn/skatte forhold og reelt ikke mig der har et problem med at fremstå som andet end klog.

Hvis jeg var i tvivl om noget i den kategori ville jeg nok spørge et sted der var mere tilrettet den slags.
    Ikke sådan at forstå at ingen herinde ved det, men der er nok mange der mener at vide fremfor reelt at vide...
    Måske ville jeg tilmed bruge et par sekunder på Google.

At du som tillæg ikke har en hat ide om hvad man skal have udbetalt viser måske at du skulle bruge 10 min. af din tid på at sætte dig ind i simple detaljer fra det voksne liv som, skatteprocenter, fradragsmuligheder, simpel tjek af lønseddel hver måned og ikke mindst ville jeg tjekke op på om du har en pensionsordning. Det kommer hurtigere end man forventer det med alderen.
    Ikke mindst skulle man overveje at spørge steder hvor flest mulige kan have et korrekt svar.

Vedr. biler er BG finno, til motorcykler bruger jeg ofte MCG..
    Jeg spørger sjældent min bager hvor længe flæskestegen skal stege i ovnen....

• #25   2. dec 2012 Henrik S
    Kunne vi så ikke lige så godt bare nedlægge off-topic funktionen herinde, hvis vi skal følge den logik? Det er jo strengt taget ikke nødvendigt med dine indlæg i denne tråd. Flere folk herinde har bidraget med korrekte svar. Du bidrager ikke rigtigt med noget ud over dårlig stemning smiley

• #26   2. dec 2012 Henrik S.

Og du kalder simpelthen dig selv voksen?..
    Med de barnlige kommentare ville jeg nok finde et andet sted at lege helt.
    Jeg ser bestemt ikke nogen grund til dine kommentare.
    Jeg spørger fordi det kunne være nogen havde prøvet noget af det samme.
    Men hvis du synes det er så pisse træls jeg spørger mig ad herinde, så klik væk fra indlæget. det er faktisk ikke så svært som det lyder til at være.

og lige mht. det med at spørge bageren om hvor lang tid flæskestegen skal have i ovnen.

så var jeg faktisk ikke ét sekund i tvivl om at du rent faktisk spørger ham om det.
    Lige så vel jeg ikke er i tvivl om du spørger din cykelmekaniker om hvorfor din bil aldrig kan starte..

Du virker generelt bare meget retarderet...

• #27   2. dec 2012 Tak tak.. Jeg sætter pris på jeres synspunkter...

Jeg holder fast i at jeg ville bruge 2 sek. på at spørge Google omkring skat inden jeg ville spørge på bilgalleri.
    Det er ganske korrekt at flere skriver det rigtige svar her i tråden, men det ved man jo kun hvis man kender det rigtige svar.

Jeg bidrager måske ikke med noget i jeres øjne lige nu, men hvis i trækker vejret langsomt og læser hvad jeg skriver her:

"At du som tillæg ikke har en hat ide om hvad man skal have udbetalt viser måske at du skulle bruge 10 min. af din tid på at sætte dig ind i simple detaljer fra det voksne liv som, skatteprocenter, fradragsmuligheder, simpel tjek af lønseddel hver måned og ikke mindst ville jeg tjekke op på om du har en pensionsordning. Det kommer hurtigere end man forventer det med alderen."

Er det ikke et konstruktivt råd til en der ganske tydeligt ikke har noget som helst indblik i denne del af livet og måske skulle interessere sig noget mere for det fremover?
    Bay.. er det ikke på nogen måde rigtigt det jeg skriver?

Morten...
    Du kalder mig retarderet og skriver at jeg spiller smart..
    Det lever jeg fint med, jeg syntes tråden her viser hvem der er hvad ganske fint..
    Jeg har ikke behov for at kalde dig navne selvom mulighederne er mange.
    Jeg håber nu at du tager hovedet ud af røven et øjeblik og begynder at interessere dig lidt for hvad alle de tal på lønseddelen står for.

Jeg skriver i øvrigt ingen steder at jeg er voksen.
    Prøv at læse hvad jeg skriver så du i det mindste bliver sur over de rigtige ting.

• #28   2. dec 2012 Henrik S
    Der er ikke meget konstruktivt i det, du skriver. Men det vil jeg ikke diskutere yderligere. Jeg vil bare opfordre dig til at bruge din tid på andet end at nedgøre folk, der har knap så meget forstand på skat smiley

• #29   2. dec 2012 Bay
    Jeg er uenig.
    Længere er den vel ikke.

• #30   3. dec 2012 Du er bare så moden Henrik S, du er min helt :-*

• #31   3. dec 2012 Morten.. du har med andre ord ikke fattet en disse, men det overrasker mig nu ikke.
    Faktisk havde det modsatte overrasket mig mere...

Jeg håber at du (selvom du skal kæmpe imod din natur) viser fornuft, og virkeligt prøver at sætte dig lidt ind i det med dine penge så du ikke havner i samme situation igen.

• #32   3. dec 2012 Hvis alt andet fejler: Angrib personligt!
    Sætninger såsom; du er grim/dum/mongol, og alle sætninger der indeholder nedsættende ord omkring ens mor er altid en succes.

• #33   3. dec 2012 Jeg spurgte om råd og erfaringer med det.

Jeg eftersøgte en der prøver at lege min bankrådgiver eller min mentor.
    Jeg har styr på det hele og alt omkring det.
    Og bare fordi eg har overset et fradrag er ikke ensbetydende med at jeg ikke kigger på alt andet. Men er da glad for at der er en betjent som dig, der kan fortælle os andre hvordan man korrigere penge og kontoer.. Tsk

• #34   3. dec 2012 Jamen... for fanden....

"Jeg eftersøgte en der prøver at lege min bankrådgiver eller min mentor"
    Mener du ikke at du IKKE eftersøgte en???

Siden hvornår er betjente begyndt at fortælle om økonomi?

Og hvad betyder at "korrigere penge"?
    Der er intet der hedder kontoer, det hedder konti.

Tillad mig at sige.. du lærer det nok, det der med at kunne svine nogen til uden at pisse dig selv på skoen smiley
    Men, der går nok lidt tid. Det går ikke satans godt pt.

• #35   3. dec 2012 Oh my, vi er godt nok helt nede på bunden og skrabe i niveau nu smiley

• #36   3. dec 2012 Om jeg stavede ordene rigtigt eller ej er vel lige meget.
    Kan jo se du ved hvad jeg mener... Du er bare en der søger spænding i livet. Gå ud og slå på nogen istedet for. Taber

• #37   3. dec 2012 Morten-.
    Stavede?
    Jeg skriver intet om at stave rigtigt.
    Jeg er såment ligeglad med om der staves forkert, vi kan alle taste forkert, men at opfinde ord eller at undlade de ord der rent faktisk fortæller hvad man mener er da fjollet.
    Det kaldes grammatik og har som sådan intet med stavning at gøre.

Er du sikker på at det er mine indlæg du læser?

Slå på nogen?
    Hvorfor i al verden skulle jeg dog det?
    Vold er for folk der ikke kan klare sig verbalt.
    Kald mig bare taber, det forandrer intet.

• #38   26. mar 2013 Øøøh - skal vi lade denne her stå lidt:

"og man skal tjekke alt i hoved og røv af hvad der har med penge at gøre hvert fald "

og så tager det dig et HELT år at opdage det. Lyder seriøst ikke til du har fulgt særlig godt med i "timen".

• #39   26. mar 2013 Så fik jeg også lige læst dagens dosis af mudderkast ..

• #40   15. maj 2013 og hvad endte sagen med pengene så med.?

Kommentér på:
"snydt af firmaet"

Annonce