{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.623 visninger | Oprettet:

KONSTRUKTIVE OMBYGGEDE BILER LÆS!!! {{forumTopicSubject}}

jeg har købt mig en bil konstruktiv ændret fra england 2009 afgiften er betalt af ombygningerne og bilen men efter 3år i dk og efter at have været synet 3 gange uden problemer er bilen pludeselig ulovlig.

trafikstyrelsen har derfor slletet alle data på bilen hos skat og synshaller ´´ den findes ikke mere´´ jeg kan heller ikke få min afgift tilbage på bilen.

dette skyldes at PREBEN EGELUND tidliger ansat i trafikstyrelsen personlig ven til chefen i trafikstyrelsen og som ene mand i danmark kan godkende og lave godkendelser på ombyggede køretøjer, han får alle andre ansøgere som søger tilladelse til at udføre godkendelser stoppet og jeg er oplyst om teknologisk institut i jylland har prøvet at lave en godkendelse for folk der har ment prebens pris er alt for høj men som blev dømt for mangelfuld..

han anmeldte min bil fordi han ikke har set den og selv godkendt den. så pas på han ikke ser jeres bile hvis den er ombygget!!!!!

jeg køre nu en sag og søger folk der har haft ligende problemer med tilbagetrækning af godkendelser eller klage sager mod preben egelund af alle former.
sagen er ingivet for. FDM, ombudsmanden, trafikministeren, min egen advokat og DR ( kontant )

det her drejer sig om:
Preben Egelund har eneret til at godkende biler at han kan tage den pris han vil, hans ord bestemmer om bilen kan blive godkend og hvis man ønsker at klage ikke kan fordi der ikke er andre i danmark der kan tjekke Prebens arbejde og at han har forbindelser til toppen af trafikstyrelsen. og derved kan styre alle godkendelser

så skriv ( helst privat besked ) hvis i har oplevet en ligende sag eller kender nogen der har om der er nogen der har prøvet at søge tilladelse til at godkende biler, jeg er i kontakt men nogen ligende sager men søger flere og som også som kunne have interresse i at stille op i tv hvis det kommer så langt.




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KONSTRUKTIVE OMBYGGEDE BILER LÆS!!!
  • #1   2. dec 2012 det så svinsk håber du for noget ud af din andstrengelser mod de store der vil besteme det hele krydser fingre for dig


  • #2   2. dec 2012 hvorfor lave det samme indlæg 3 gange??? spam..

  • #3   2. dec 2012 forklarer du ikke lige hvorfor den har været synet 3 gange på 3år? smiley

  • #4   2. dec 2012 Hvilken bil og ændringer?

  • #5   2. dec 2012 jeg har lavet 3 indlæg for at få så meget opmærksomhed på sagen som muligt håber det går smiley


  • #6   2. dec 2012 toldsyn 2009 i forbindelse med afgiften skulle betales
    2011 2år efter første syn dk regl smiley
    2012 fordi bilen havde stået uden nummerplader lige præcis over 1 år. da den skulle have lavet en skade blev den afmeldt.


  • #7   2. dec 2012 bilen er en replica bil fra england ombygget til ferrari 360

  • #8   2. dec 2012 Så i bund og grund en 406 Coupe eller er det en kit-car?

  • #9   3. dec 2012 sagen er at der skal rydes op i det offentilge dets arbejds gang og håntering af sagerne, og preben skal fratages ene retten til at godkende biler det kan ikke være rigtigt man ikke har nogen mulighed for at klage eller få lavet en vurdering af prebens og trafikstyrelsens arbejde. her i danmark. men man skal til udlandet for at kunne få dette.. og at når bilen i forvejen kommer godkendt fra et EU land heller ikke er godt nok....

    og ja det skal frem i medierne reglerne og måden de kan omgås dem er helt til grin

    mit eks:

    jeg impotere/køber en bil køre den til syn hvor jeg regner med en synsmand godkendt af trafikstyrelsen til at kontrolere at deres regler mm bliver overholdt. det vil jeg mene er det jeg betaler for ??? ( hvad mener i )

    så køre jeg bilen til skat som se den og sætter en afgift på bilen og dens ombygninger og er så i den tro jeg har betalt for for min bil

    men virkeligheden: og ´´loven´´

    synshallen og trafikstyrelsen står uden ansvar i forbindelse med fejl i forhold til at bilen er synet mangelfuld men at jeg som borger bør kende ALLE REGLER i trafikstyrelsens og skal vide hvad der skal skrives i syns papirene og jeg står med det fulde ANSVAR for evt fejl der ikke er fundet... ( en godkend syns rapport er faktisk ingen sikkerhed eller noget vær )

    jeg får derfor tilbage trukket mine godkendelser og min fgift går tabt i systemet. og jeg HAR IKKE MULIGHED for at få den tilbage men jeg kan stille op til nyt syn og få den godkendt ( RIGTIGT ) og så betale afgiften igen ( efter jeg har besøgt preben egelund )

    KAN DET VÆRE RIGTIGT MAN SOM BORGER SKAL KENNDE ALLE TRAFIKSTYRELSENS REGLER NÅR MAN KØBER EN BIL????

    KAN DET VÆRE RIGTIGT AT SYSTEMET KAN SLETTE OPLYSNINGERNE PÅ BILEN OG AFGIFTEN OG MAN STÅR MED NOGET DER LIGNER EN BIL MEN UDEN IDENTITET????

    KAN DET VÆRE LOVLIGT AT TAGE GODKENDELSERNE FORDI KONSTRUKTIVE GÆDRINGER ER GLEMT AT BLIVE NOGERET TIL SYN EKS. AT SÆTTE ALU. FÆGE, UDSTØDING, KOFAGER, SÆDER OSV ER KONSTRUKTIVE ÆNDRINGER HVOR GÅR GRÆNSEN?????


  • #10   4. dec 2012 citat: "KAN DET VÆRE RIGTIGT MAN SOM BORGER SKAL KENNDE ALLE TRAFIKSTYRELSENS REGLER NÅR MAN KØBER EN BIL???? "

    Ja det kan det, ligesom du skal kende færdelsloven når du kører i bilen.

    citat: "KAN DET VÆRE LOVLIGT AT TAGE GODKENDELSERNE FORDI KONSTRUKTIVE GÆDRINGER ER GLEMT AT BLIVE NOGERET TIL SYN"

    Ja, det er dit ansvar at de konstruktive ændringer du har påført bilen bliver korrekt registreret. Når du syner en bil med konstruktive ændringer, så får du en ny midlertidig registreringsattest, herpå står højt og tydeligt hvilke konstruktive ændringer de har registreret ved synet. Har du enten ikke fået en ny midlertidig attest, eller er den blank i feltet "konstruktive ændringer" så er der gået noget galt - og så er det DIT ansvar at reagere.. Gør du ikke det, ja så er der ikke registreret nogle konstruktive ændringer - og for skat/trafikstyrelsen optræder den som en helt standard bil (406, Mr2 whatever).

    citat: "KAN DET VÆRE RIGTIGT AT SYSTEMET KAN SLETTE OPLYSNINGERNE PÅ BILEN OG AFGIFTEN"

    Nej, du har dokumentationen i orden fra da den blev toldsynet går jeg udfra? Ligesom du har dokumentation for hvor meget afgiften var samt at den er betalt per given dato? DMR er stadig ungt, der kan derfor godt forekomme fejl i de mere specielle tilfælde. Lur mig om ikke dette er en hændelig fejl, som dit skattecenter kan få rettet op på ved at indgive en supportsag hos programleverandøren?


  • #11   4. dec 2012 sjovt der kun er EN mand der har det sidste ord,

    vi mangler en instans lige som i tyskland, der kan gå ind og kontrollere om ens bil nu er lovligt, når man bygger dem om
    det har vi stadig ikke i Danmark


  • #12   4. dec 2012 De kan vel ikke nægte at der er betalt afgift af den, da du vel har en regattest på bilen. Står der ingen konstruktive ændringer på din regattest?

  • #13   4. dec 2012 hej alle jeg vil gerne understrege at JEG PÅ INGEN MÅDE ønsker at udstille preben egelund eller hans firma. men at jeg føler mig som borger dårligt behandlet af systemet og fortæller derfor hvordan min sitiuation er og hvem der er indblandet i den de oplysninger om prebens forhold til trafikstyrelsen bla. kan læses på hans hjemmeside hvor han skriver at han er tidliger ansat samtidig er det oplysninger fra manden i trafikstyrelsen som har sagen...

    IGEN INGEN JEG HAR INGEN INTERRESSE I AT UDSTILLE FOLK OG TAGER IKKE ANSVAR FOR HVAD ANDRE SKRIVER....

    og så skal det siges at jeg intet ønske har om at hænge preben egelund ud på tv men at få tvét til at undersøge sagen i trafikstyrelsen, igen det er ikke en sag med preben men med trafikstyrelsen.

    og dette er et offentligt forum som preben selv finde han er velkommen til at kommentere sagen. og fortælle hans side af den

    jeg har også i telefon samtalen bedt han om at sende mig på skrift hvilket han er utilfreds med og hvad han mener jeg har teget fejl omkring hvilket han ikke ville.

    og igen hvordan folk opfatter sagen er op til den enkelte person lige som deres komentar hvilket jeg ikke vil stå til ansvar for.

    og til hotrod mekanikkeren jeg er på dine vegne glad for at høre dine gode oplevelser med preben. dem vil jeg selfølgelig også meget gerne høre om.
    men samtidig vil jeg fra andre med måske dårlige oplevelser gerne høre deres sag. da det har relation til min sag.

    jeg syntes det er helt fint folk forsvare preben egelund det er der intet galt i og det vil jeg selfølgelig lytte til men min point er at alle skal høres og det er selfølgelig også dårlige oplevelser dem har jeg fået en del af men jeg modtager selfølgelig også posative oplevelser både af trafikstyrelsen og preben det skal siges

    samtidig vil jeg rigtig gerne fortælle om mine oplysninger og personer der kender dem, men fordi nogen ønsker at være anonyme i forbindelse med at di driver egen virksomhed der måske til daglig fremstiller special biler og som så kan komme arbejdsmæssigt i klemme respektere jeg deres ønske og skriver derfor ikke deres sager ned

    IGEN HVIS NOGEN FØLER SIG TRÅT OP ELLER HÆNGT UD UNDSKYLDER JEG SELFØLIGT DETTE ER IKKE MIN HÆNSIG...


  • #14   7. dec 2012 hvem er preben egelund??

  • #15   7. dec 2012 synes vi skulle kigge lidt mod sverige....

    Tag nu f.eks. den her bil

    http://vmax.dk/article/72064-vmax-legende-den-svenske-troldmand

    det ville jo aldrig gå i Danmark...


  • Jimmy K
    Jimmy K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   10. dec 2012 Vi skal huske på at bilen er bygget og godkendt i andet EU land. Derfor må vi også gå ud fra at der er andre der har haft den opgave at dokumenter at ombygningen er udført korrekt. Altså ikke en opgave for den der måtte vælge at importere den. Det kan jo være praktisk taget umuligt at fremskaffe dokumenter på en ombygning som man ikke selv har været en del af, og som evt. er foretaget mange år før bilen kommer i ens eje.
    Det kan ikke være rimeligt at der skal gælde særlige regler for biler der skal køre i DK frem for et hvilket som andet EU land


  • #17   3. feb 2013 Hej alle sammen.
    sammen med Richardt Nordberg er vi nu gået sammen for retfærdighed inden for ombyggede, tunede, replica, konstruktive biler jeg er gået til medierne og håber nu der kan ske noget.

    vi vil opfordere alle der har et ønske om mere klarhed omkring ombyggede biler i danmark lad os sammen støtte op omkring vores hobby og arbejde fortæl jeres oplevelser hvis i er kommet i klemme mellem trafikstyrelsen eller skat. eller enkelte personer og er blevet dårligt behaldlet

    http://www.facebook.com/home.php#!/operationxtv2

    ( UNDER SENESTE OPSLAG ´´Richardt Nordberg´´ )


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 9
    #18   5. feb 2013 Det er da uden tvivl totalt ærgerligt og betale reg afgift for et køretøj der så senere viser sig ikke og være lovligt og benytte på offentlig vej, men derfra og så til og svine ingeniøren til som udfører sit job og iøvrigt er om end meget behjælpelig med og foretage inspektion af køretøjerne og vejlede om det kan type godkendes i Danmark, det syntes jeg ikke er iorden. Du fremlægger iøvrigt din sag temmelig ensidigt med andre ord, så skal du huske og holde dig til sandheden ellers er det ikke seriøst, så vidt jeg er orienteret havde du problemer med at få synet din "Ferrari" og bad om hjælp fra den ingeniør færdselsstyrelsen benytter Hr. Egelund, han tjekkede din bil og meldte dig at den kunne han desværre ikke sige god for, det blev iøvrigt gjort uden betaling, han tilbagemelder som han skal til myndighederne at den bil kan han ikke godkende og derfor kan bilen ikke synes/godkendes i DK, som før beskrevet så er tingene gjort i forkert rækkefølge, du skulle have startet med godkendelse fra færdselsstyrelsen derefter besøgt skat for afgiftning og derefter syn, så havde det været gjort efter foreskrifterne, men vi kan være enige om at de forskellige myndigheder burde arbejde tættere sammen, men husk venligst at det IKKE er Hr. Egelunds skyld, så stop venligst tilsviningen af ham og ret skytset de rigtige steder hen !!!!!!

  • #19   19. maj 2013 Lad os sige det sådan han er ikke vel set i visse kredse så jeg synes det er fint der bliver sat lidt opmærksomhed på Preben....

  • #20   21. maj 2013 Du har vel papir fra de sidste syn på af den er ændret konstruktivt og på afgiften er betalt på det ?

  • #21   22. maj 2013 Ja samt den engelske reg. Attest hvor der også står den er ombygget men det tillægger trafikstyrelsen ingen værdi at afgiften så er betalt rigtigt men det er bare ærgerligt for bilen kan ikke toldsynes når den ikke er lovlig og afgiften er derfor tabt

  • #22   22. maj 2013 Har du snakket med fdm om det her

  • #23   26. maj 2013 ak ja det har jeg men har meld mig for sent ind til de kan hjælpe

  • #24   18. dec 2014 er der sket noget siden sidste opdatering?

  • #25   19. nov 2015 hvad sker der i denne sag for hr. Egelund er en ...... og han bruger bare en udregning fra en fiat 3510 til og udregne en chassi på en hot rod og det er den samme hver gang og så tager han 45000 kr for at lave en køre attest som han køre fuldstændig sindssyg i andre folks biler og køre så stærkt at han ikke kan nå og bremse ned for enden af en flyveplads hvad sker der lige der. køre ud i græs og jord i en ellers meget flot bil og undskylder for han ikke lige havde set at banen ikke var længer, jeg er ikke sikker på at det er sådan folk køre i deres biler på vejene når de har brugt måske mange år og penge på at bygge sådan biler og hvorfor skal han have eneret på og lave en beregning på en ombygning det er der mange andre der kan håber der kan ske noget så han ikke selv skal styre de biler der bliver lavet her i dk

  • #26   19. nov 2015 Det sidste jeg hørte var at Richardt Nordberg fik sin AC Cobra replica godkendt, og så blev den sat til salg.

    Tror han er træt efter en lang sej kamp smiley da jeg snakkede med ham for et par år siden, havde han allerede været i kampen en del år.


  • #27   9. jan 2016 Opdatering:
    Christoffer M har på listig vis videresolgt bilen, og ny ejer forsøger gennem advokat og byret at få penge tilbage fra sælger.....

    Se selv synsrapport på bilen på Trafik- og Byggestyrelsens hjemmeside.
    Søg reg. nr. DW54556


  • Jakob Martin X
    Jakob Martin X Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 1
    #28   8. maj 2017 Du burde hellere svare på kritikken Hr Egelund - og måske skulle der kigges nærmere din habilitet i forhold til trafikstyrelsen og forvaltning af de gældende regler -

Kommentér på:
KONSTRUKTIVE OMBYGGEDE BILER LÆS!!!

Annonce