Skal jeg gå til FDM? {{forumTopicSubject}}
Kære bilgalleri brugere.
Håber i kan hjælpe mig.
Lidt forhistorie:
Vi købte i slutningen af november 2012 en opel astra h stc ved en forhandler 150 km væk. Bilen kørte super godt indtil motorlampen begyndte at lyse. Jeg kontaktede sælger der bad mig få læst fejlen ud på mit lokale værksted. Jeg gør som befalet og de siger at bilen melder for mager blanding. Værkstedet nulstiller fejlen, jeg kontakter sælger og han sender en ny lambdasonde op til mit lokale værksted med beskeden "Det plejer altid at være det der er galt". I mellemtiden begynder lampen at lyse igen, denne gang fik jeg fejlen på skrift: P0171. Værkstedet syntes jeg skal køre ned til forhandleren og lade ham tage sig af det da de ellers skulle skifte dele i blinde.
Som sagt, så gjort. Jeg kører ned til sælger, men efter et stop på vejen der ned kommer fejlen ikke frem i displayet?! Nå men jeg kommer frem og sælger har nu haft bilen i 2 dage og kan ikke finde nogen fejl på bilen.
Så nu til mit spørgsmål.
Skal jeg lade FDM teste den og holde sælger op på de fejl der måtte komme ifbm garanti?
Jeg ved godt at det ikke er gratis at få den testet, men måske det er givet godt ud i den sidste ende, da jeg i øvrigt syntes at olie samt benzinforbrug er lige højt nok.
Håber i har fanget min problemstilling...
// Kenny
nov 2008
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 490
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
Men hvis du er medlem, hvorfor sidder du så her og spørger os, og ikke bare kørte til FDM med din bil allerede inden du købte den ?
apr 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 198
apr 2003
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Hvis du overvejer dette lyder det lidt som om du muligvis er lidt mistroisk? I så fald bør du køre den til FDM.
Så ved du også hvad det er for en bil du står med.
Iøvrigt vil jeg anbefale dig at blive medlem i tilfælde af at der bliver problemer. Efter ½ år er du mig bekendt sikret hjælp fra dem.
apr 2003
apr 2003
Jeg lader FDM tage sig af det. Tak til jer der var med til at løfte sløret for jeres holdninger.
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
Skal jeg gå til FDM?