{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Export af momsfri varebil? {{forumTopicSubject}}

Min far har en VW Caddy 1,9 TDI fra 07 (mener jeg) som han købte fra ny og er vældig glad for.

Nu er han flyttet til sverige, eller er midt i processen, han har fået arbejde derovre, og svensk personnummer, og adresse osv.

Men han har taget sin danske Caddy med på gule plader.

Han snakker om at han bare vil afmelde den i DK og hente et par nummerplader til den i Sverige..

Men han kan vel få afgiften trukket ud af den når han exporterer den?
Og hvordan skal det foregå?

Kan han sælge den til sig selv, eller skal han have en stråmand i sverige som køber den?

Venligst kun svar hvis du kender de specifikke regler omkring dette...

Jeg kan også sidde og gætte løs, men jeg har ikke den konkrete viden omkring dette..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Export af momsfri varebil?
  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #1   15. jan 2013 Kunne det ikke være en Ide at sælge den i DK og købe en anden i Sverige ?

• #2   15. jan 2013 nu er jeg svensker men det koster sku slet ikke 5000kr?
    Han skal have en registreringssyn 450kr også skal han have et set nr plader 165kr. (Svenske penge det her) så er den klar?

• #3   15. jan 2013 Jeg har skam også foreslået ham at sælge den i DK og købe en nyere i sverige, med mere udstyr til samme penge, men den gamle er ret sentimental omkring den...

Der er betalt moms af den, og bruges privat og har altid været brugt privat..

Han ville bare gå ned med nummerpladerne på et motorkontor i DK og så få fragtet bilen til sverige og søge svenske nr.plader derovre..

Og det var her jeg kom til at tænke på at han måske kunne trække afgiften ud af den..
    Den har trods alt en markedspris på omkring 80-90.000 (ved forhandler)

• #4   15. jan 2013 Henric - Han snakkede også om at det kostede 500,- Han er bare træt af at han lige har fået en regning på 10K ca. i vægtafgift.. og det ville han undgå ved at få den svensk..

• #5   15. jan 2013 ja såden noge er det sku ikke meget af der op hehe smiley

• #6   15. jan 2013 Nej, og så var det jo jeg tænkte på at han måske ku få noget Reg. afgift tilbage hvis han hev den ud af landet..

Kommentér på:
Export af momsfri varebil?

Annonce