{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.210 visninger | Oprettet:

Solgt en bil, ny ejer vil lade handlen gå tilbage. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige solgt en meget sænket bil i fredags.
bilen synede jeg for 2 uger siden. hvor jeg ved bilen ikke fejlede noget da den var synet uden anmærkninger.

Jeg kørte en sidste tur i bilen 20 minutter inden han købte bilen og alt var i skønneste orden, og den kørte fint derud af.

lørdag eftermiddag ringer nye ejer så til mig at bilen er total hærget under bunden hvorefter han sender billeder til mig.
kan se på billeder at forbro er banket helt tilbage og at en bærarm er helt bøjet, krængningsstabalisatoren og kødbenene sidder slet ikke fast på bærearmene mere. og gearkassen har fået et ordenlig hak også.
jeg ved bare at hverken jeg eller nogen af dem der har lånt bilen mens jeg har haft den har ramt noget så voldsomt på vejen..
nye ejer har jo købt bilen og skrevet under på en FDM slutseddel hvor der er skrevet under på at bilen er købt som beset..

nu vil han have at handlen skal gå tilbage, og jeg vil jo ikke lade den gå tilbage da det lige så godt kan være ham selv der har smadret den på vej hjem da han (eller hans mor som førte bilen, da knægten kun lige er fyldt 18år og ikke har kørekort endnu).

det er påstand mod påstand.

På forhånd tak. mvh Johnny.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt en bil, ny ejer vil lade handlen gå tilbage.
  • #1   16. jun 2013 Det over kantstens garanti... Hans problem idet han er har smidt pengene og er kørt...

• #2   16. jun 2013 Han har skrevet under på den er købt som beset så der skulle ikke være noget der.

• #3   16. jun 2013 Købt som beset. Ingen garanti eller retur ret.

• #4   16. jun 2013 be ham om at lukke røven smiley

• #6   16. jun 2013 "Købt som beset" betyder at han SELV står inde for at bilen er iorden, så det er HANS problem.

Så det er ikke påstand mod påstand, da HAN skulle have opdaget de fejl før han købte bilen.

Juridisk har han ingenting...

• #8   16. jun 2013 Sikker på det er din gamle bil han har sendt billede af?

• #9   16. jun 2013 alle de skader vil de da osse have set da de skulle købe den

• #10   16. jun 2013 Hvis bilen ikke havde skaden da du afleverede bilen til køber......Ja, så det køber der har skadet bilen. Længere er den historie egenlig ikke. smiley

• #11   16. jun 2013 ja kantstensgaranti end of story....

lyder da også mærkeligt hvis undervognen pludselig er fuldstændigt smadret

• #12   16. jun 2013 Tag det roligt, de kan intet gøre. Det er helt deres egen fejl, også selvom bilen var sådan ved salget. - så slap du bare af.

• #13   16. jun 2013 smid billederne i et fotoalbum
    kunne da være sjovt at se smiley

• #14   16. jun 2013 sig til ham, at han må lære og køre en sænket bil,

• #15   16. jun 2013 Hvs du ved den var iorden inden du solgte den, skal du ikke lade den gå tilbage, det er deres skyld

• #17   16. jun 2013 Du har 100% Ret til at sige han kan skide en grøn snemand..
    Men selvfølgelig er det kun dig der ved om den var iorden da du solgte den.. men UDENSET om den så faktisk var smadret da du solgte den så kan han bare tie stille for den er købt som beset med 110% sikkerhed

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #19   16. jun 2013 Vil da også være med på bølgerne og sige at han kan klappe i sine små hænder til de bløder... det kan ikke ændre på noget smiley

Men jeg er også nysgerrig og synes da du skal smide billederne op smiley

• #21   16. jun 2013 Det er lige meget hvad han har skrevet under på, eftersom at det er en "privat/civil" handel.

Derfor er den købt som beset og uden nogen form for garanti.

• #22   16. jun 2013 Bed ham pisse i havet. han har vel hamret på en kantsten eller ligende ved at køre lige på. er set så tit at folk ikk fatter kører lave biler. og kører på bundkar forbro vanger osv osv . jeg ville bare ignorere alt fra ham hvis du ved bilen ikk fejlede da han kørte afsted med den... sådanne fejl som han påstår og billeder viser . kan på ingen måde ha været der uden man opdager det. hverken som køber eller som sælger

• #23   16. jun 2013 Købeloven GÆLDER ved privat handel og kaldes normalt for "civilkøb". Civilkøb er dog indrettet således, at man kan afvige fra den, så længe det dokumenteres. Det vil sige at man i forbindelse med bilkøb, i sin slutseddel kan skrive "Købt som beset". Her ved afgiver man fra købeloven, hvilket er fuldt ud lovligt iht. Civilhandler. Dette er dog ikke muligt for erhverv, og det er derfor i strid med købeloven at sælge en bil "købt som beset" for en forhandler.

Civilkøb - køb mellem private
    Ved civilkøb handler både køber og sælger uden for deres erhverv. Det gælder for civilkøb som for handelskøb, at de regler i købeloven, der benyttes, kan fraviges, hvis parterne har aftalt det.
    Eksempel: Når folk køber eller sælger deres brugte bil, cykel, barnevogn eller spisebord gennem en annonce i avisen eller på nettet.

Så har han skrevet under, så kan han kan pisse ved en sten og tælle julenisser i bilka til jul...

• #24   16. jun 2013 Når det er en privat handel med slutseddel så kan han ikke gøre noget. Selvom bilen så var i stykker så har han stadig svært ved at gøre noget.

Har kun hørt om man kan lade en handel gå tilbage privat, hvis man beviser at sælgeren har fusket med kilometertallet.

• #25   16. jun 2013 Sagen er umiddelbart ikke så 100% klart som folk lægger op til hvis man tager juridiske briller på.
    Dog kan jeg berolige dig og sige at det er en bevisbyrde på hans side som er kraftigt op ad bakke.
    Du står stærkt grundet at bilen blev synet uden anmærkninger. Derudover at de skader der nævnes nok ville være mærkbare når de kørte hjem med den købte bil.
    Fortolkningsmæssigt kunne der muligvis være tale om skjulte mangler - Dvs. skader som en normal person ikke ved sædvanlig observation ville kunne finde - dette dækker en aftale om "købt som beset" ikke imod, da der reelt kan være tale om svig f.eks.

Men det er virkelig op ad bakke i den her sag for ham hvis det hænger sammen som du beskriver det. Så jeg ville ikke umiddelbart være bekymret.
    Men der findes praksis med lignende eksempler hvor en køber har fået rettens ord for at handlen skal gå tilbage ved skjulte mangler.

• #26   16. jun 2013 Bed ham om at sut sig selv smiley

• #27   16. jun 2013 Christian G

Den med skjulte mangler får alle da meget svært ved at bevise. især når der handles privat....
    Der findes jo ingen bevisbyrde for at en privatmand / kvinde, kan kende alle fejl på en bil...

Den der køber en bil, har da også et ansvar for at tjekke det lort de køber...

Og gør de ikke det så må de da hoppe i havnen, og trække en bølge over skuldrene....

Tvivler på at der ved en privat handel er givet medhold i en sag om skjulte mangler, da de fleste underskriver "købt som beset" .. selv om jeg IKKE fatter hat af, hvorfor så mange handler bil med en fdm slutseddel eller lign..... som så mange opfordrer til herinde....

Det bruger man KUN hvis man vil sikre sig imod et køb... og ikke et salg, for hvis man står fast på det, så er man da rimelig lam i roen...

Som trådstarter skriver. så er der ikke noget at komme efter,, handlen er indgået færdig slut......

• #28   16. jun 2013 Haha så skulle jeg os brokke mig over at jeg skrabede på da jeg hentede min bil.. Der er 2 cm til bærearmene

• #29   16. jun 2013 købt som beset og han har skrevet under så der ikke noget at gøre for ham du skal ikke lade handlen gå tilbage for de fejl som du beskriver ville man helt klart lægge mærke til under prøve tur osv så de ham der har fucket den op bøssen prøver bare at tørre den af på dig fordi han har kørt den som en kælling

• #30   16. jun 2013 martin B og andre....

Om fejlen er der eller ej, er ligegyldig for udfaldet....

Men for at komme lidt salt i såret... gutten er 18 år, hvad forstand har han på biler,, så hans påstan kunne jo sagtens være korrekt...

Kunne nu godt snart tænke mig at se nogle andre indlæg, end dem der omhandler netop det som emnet her drejer sig om.... for det er da hver eneste dag nogen vil have rygklap for at de ikke har gjort noget forkert....

• #31   16. jun 2013 og hvis du er 100*% sikker på fejlen ikke var der, ved handel,

så er det jo kun den der har kørt bilen, der har lavet skaderne,

og nu ikke vil indrømme det

• Lasse j
    Lasse j Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #32   17. jun 2013 Prøv og hør.
    Min kæreste købte bilen her i fredags, alt så fint ud på bilen. Men vi kunne ikke se noget nedenunder pga den er sænket meget. Men ham johnny blev ved med og sige at der intet fejlet med bilen overhovedet !
    Fint, vi kører den hjem og har overhovedet ikke ramt noget. Dagen efter tager vi den ned til vores mekaniker for og få den hævet. Hvor han kan se at alle skaderne er mindst 1-2 måneder gammel og den er pisse livsfarlig og kører i. Johnny og vores mekaniker snakker over mobil, hvor johnny selv indrømmer at nogle af tingene vidste han godt var i stykker. Men han nævnte ikke en skid til os da vi var henne og købe bilen. Så det er noget fucking pis det der. Det eneste vi vil have, er at han selv betaler for de skader han har lavet. Han har stået og løjet os lige i fjæset og sagt der intet var galt. !

• #33   17. jun 2013 lørdag eftermiddag ringer nye ejer så til mig at bilen er total hærget under bunden hvorefter han sender billeder til mig.
    kan se på billeder at forbro er banket helt tilbage og at en bærarm er helt bøjet, krængningsstabalisatoren og kødbenene sidder slet ikke fast på bærearmene mere. og gearkassen har fået et ordenlig hak også.

de fejl her ville man satme godt kunne mærke i bilen når man køre i den den ville lægge helt a helveds til på vejen

• #34   17. jun 2013 Sjovt at .. . har oprettet en bruger kun til at svare... -men nej ingen garanti intet at komme efter. Og hvis køber mener at fejlen var der inden køb, så kunne han jo have undersøgt bilen ordenligt.

• #35   17. jun 2013 .. .
    Så må i gå videre med det hvis det forholder sig sådan - Men det er jer der har bevisbyrden - Så i må bruge udtalelsen fra jeres mekaniker og så må det vurderes hvor i står.
    Mangler der ikke er oplyst om, som sælger vidste var der, er Svig efter købelovens § 42 - som finder anvendelse for denne aftale - selvom man har aftalt bilen er købt som beset - dette gælder kun umiddelbart synlige mangler - hvilket væsentlige skader på bilens bund ikke omfatter.

Men som jeg skrev tidligere, så er det svært at bevise for jer.
    Særligt fordi bilen er synet uden anmærkninger 2 uger inden i købte bilen - Så det stemmer ikke helt overens med det jeres mekaniker siger jo.

Buggi Boy
    Det ansvar gælder kun hvis sælgeren f.eks. siger at køberen bør sætte bilen på værksted og få den tjekket igennem, og hvis køber så ikke gør det, så er der en skærpet bedømmelse. Så ud fra det jeg har lært, så gælder det kun opfordringer fra sælger.
    Men sælger har også en loyaloplysningspligt hvor han er forpligtiget til at fortælle om mangler der har betydning for køberen - hvilket de omtalte skader må have haft, og opfylder han ikke den udøver han svig i sin helt simple form efter aftalelovens § 30.
    Jeg gentager mig gerne - Begrebet "Købt som beset" dækker ikke over skjulte mangler.

En salgsaftale er til fordel for begge parter, idet at findes der ikke sådan en, så må den mundtlige aftale fortolkes, så begge parter står reelt stærkere ved en skriftlig aftale.

Fra praksis kan du f.eks. se U1982.215V - sælger undlod at oplyse om at en bil han solgte tidligere havde været skadet - Det er et eksempel på at man har dømt sælgeren for at udøve svig. Du kan også se U1968.194Ø som er umiddelbart anvendelig på et tilfælde af svig.

• #36   17. jun 2013 Såfremt der ikke er tale om sortsyn, skal den synsmand godt nok have været temmelig blind, da bilen blev synet.

• #37   17. jun 2013 Nu hvor sælger åbenbart ikke vil vise billeder, så kunne den nye ejer vise dem frem.
    Hvilken bil er det og hvad har den kostet?

• #38   17. jun 2013 Hør her dig der er kæreste til ham der købte audi'en.
    Han har spurgt mig om bilen fejle noget og der sagde jeg nej ikke umiddelbart jeg sagde at det var selfølgelig en gammel bil så man kunne altid finde små ting men nej den fejlede intet mekanisk da bilen er nysynet. Og som der er en anden bruger der skriver så vil bilen overhovedet ikke køre som den gjorde da jeg ejede bilen hvis den var skadet. Bum.

• Lasse j
    Lasse j Tilmeldt:
    jun 2013

#39   17. jun 2013 Hold nu kæft man..
    Du ved jo udemærket godt at der var nogle ting som du ikke sagde til os, men til vores mekaniker. og du kan sgu da se på billederne at de skader er mere end 1 månede gammel..
    Det da dig som skal få alle mulige til og blande sig og komme med deres meninger, fordi du ikke kan selv.
    Hvad med og få løst det her problem istedet for det her, det kommer du sgu ikke særligt langt med ..

• #40   17. jun 2013 Så vis da de billeder til os andre!
    Hvilken bil drejer det sig om og hvad har den kostet?

• #41   17. jun 2013 med de skader hvis forbro er rykket tilbage bærearme bøjet osv . ville i slet ikk ku ha kørt i bilen hjem . og ved prøvekørsel ville den ha kørt så ringe at i burde ha ladet den stå. så for mig virker det sku lidt som nogen har klokket i det .hamret på en kantsten eller opkørsel. og nu prøver tørre det af på sælger.

og hvis skaderne skulle være så gamle som jeres "MEKANIKER" påstår . så ville den på ingen måde ku være blevet nysynet. så i anklager jo synsmanden for at fuske samtidig . MON dog.

• Lasse j
    Lasse j Tilmeldt:
    jun 2013

#42   17. jun 2013 Jeg ligger billederne ind senere.
    audi a3 og 44000

• Lasse j
    Lasse j Tilmeldt:
    jun 2013

#43   17. jun 2013 Så er det jo godt vi har beviser på at det er gamle skader smiley ..
    Og ja den kører fint men den er lidt svært og dreje, men det troede vi var fordi den var sænket så meget..

• #44   17. jun 2013 Det kunne da være spændende at høre om de beviser? At en i kender, som muligvis er mekaniker, siger det er absolut intet bevis. Og hvis skaderne virkelig er så slemme så kan bilen ikke køre. Ergo må det være sket efter handelen.

• #45   17. jun 2013 @Johnny L

du skal på ingen måde lade handlen gå tilbage, da den nye ejer jo har købt den som beset og har skrevet under på det. desuden skal man jo også som køber selv tjekke ting i gennem og ikke kun tro 100 % på sælger. jeg har selv været snyt med ting jeg troede var i orden ved handlen af min første bil, hvilket jeg fandt ud af efterfølgende at det ikke var.. men det måtte jo bare stå for min egen regning da den var købt som beset.

@.. .
    til din kæreste, så må han jo bare holde bedre øje med fejl og mangler på den bil ham køber. han har skrevet under på at bilen er købt som beset, så er den købt som beset og det kan man ikke køre retur fordi man finder en eller anden ting som man ikke regnede med, fordi man ikke tjekkedede det selv

• #46   17. jun 2013 For min skyld må i hellere end gerne lægge de billeder ind. Jeg vil bare ikke hænge nogen ud. Men handle min skyld må i gerne.. :-))
    Den havde ingen problemer med at dreje da jeg ejede den.
    Og bilen er synet på ærlig vis. Kendte ikke synsmanden har aldrig gået synet en bil der før så den er synet på ærlig vis.. Jeg syntes virkelig det her er langt ude..

• #47   17. jun 2013 Men for min skyld må i gerne **

• #48   17. jun 2013 Man skal selvfølgelig passe på med at blande sig i sådanne sager her, men jeg vil sgu også mene at sælger får svært ved at have noget i klemme her.. Hvis de skader var på bilen da i var ude og kigge, så ville den, som allerede mange gange nævnt køre helt ad helvede til, og i ville ikke være i tvivl om at i skulle lade den være. Så enten har i været helt ekstremt uopmærksomme da i var ude og se bilen og dermed selv ude om at stå med lorten, ellers har bilen ramt på noget der har forvoldet skaden.. Sådan ser jeg mulighederne

• #49   17. jun 2013 Altså jeg var ude og køre i bilen dagen før den blev solgt, der kørte den altså uden problemer og kørte faktisk så godt at jeg selv overvejede og købe bilen for blev næsten forelsket i bilen, og er sikker på bilen ikke fejlede noget der ihvertfald ! smiley

• #50   17. jun 2013 Lade handlen gå tilbage? Hvaaa... tror han du er en forhandler der bare skal stille garanti ifølge købelov og mig i r**** ??? Han ved nok ikke bedre idet han kun er 18 år - og føreren af bilen (aka hans mor), har sikkert sagt at han skal ringe med det samme og fortryde - kunne man forestille sig...

• #51   17. jun 2013 Hvornår kommer de billeder, er sgu lidt nysgerrig.

• #52   17. jun 2013 Brian: Han skal lige søge færdig på google først smiley

• #53   17. jun 2013 Det er jo lige det, utroligt hvad man kan finde på fordi man ødelægger en bil lige efter man har købt den. Det må bare være lære penge.

• #54   17. jun 2013 eller redigere dem færdig....

• #55   17. jun 2013 Der er en mulighed som køber - det er en civil retsag.
    Hele bevis byrden afholdes så af køber fra ende til anden.

Sælger står stærkt, bilen er næsten ny synet, køber har prøve kørt bilen, køber har købt som beset.

Når man taler en civil retsag er køber heldig hvis den er overstået på under 18 måneder. Indtil da kan bilen ikke benyttes da den jo i sig selv er et bevis.

Så sælger tag den blot med ophøjet ro hvis du har handlet i god tro.
    Bed køber om lade være med kontakte dig - fortsætter det må du meddele at fremtidige henvendelser tolkes som chikane og politi anmeldes.

Kommer der et smart brev fra en evt. advokat så blot svar at du ikke længere udtaler dig før evt. retsag eller frafaldelse af alle krav.

Selv sælger jeg ikke længere bil eller mc privat - orker ganske enkelt ikke bøvlet med købere der tror de stilles med garanti og Palles gave bod.

Herre Jemini og halleluja !

• #58   19. jun 2013 Vi vil gerne se nogle billeder

• #59   19. jun 2013 Køberen har jo åbenbart ikke noget at have det i, da der ingen billeder kommer.

• #60   19. jun 2013 Den kloge narre den mindre kloge.. Sov godt hr " .. " Og nyd din skralder audi smiley

• #61   19. jun 2013 Tror sgu at jeg må følge med i den her tråd smiley

• #63   19. jun 2013 @.. . Selvom Johnny så havde smadret bilen for lang tid siden, og den på en eller anden måde var gået igennem syn for to uger siden, så er det stadig jer der står med lorten.
    Når du køber en bil skal du altid tage det sælger siger med et gran salt, tjekke alt, diverse rust steder, hvordan motoren ser ud, om der er olie og vand på osv. og undervognen og ophæng osv. både for at sikre sig at bilen er i orden, og får at evt finde noget man kan prutte om prisen på.
    Hvis du ikke tjekker det og der er noget galt med bilen, så er det din egen fejl, det er dyre lærepenge, men sådan er det bare når man køber uden garanti.

• #65   19. jun 2013 Ser lige med smiley

• #66   19. jun 2013 Det bliver spændene smiley

• #67   20. jun 2013 spændene med de billeder

• #68   20. jun 2013 gal en hat.. med de billeder, ville pladerne være blevet rykket af i synshallen.. hahahahahah og med forbroen skubbet tilbage, skulle der satme nogle små hjul på for at de overhoved ville kunne dreje..

• #69   21. jun 2013 Jeg ligger billederne ind senere.
    audi a3 og 44000
    det blev skrevet den 17 juni 9.34.
    på mig lyder det som om billederne skal komme senere d. 17 juni men ingen er kommet.
    Sker der noget eller var det bare et tomt løfte. Jeg ved der er mange der venter bag skærmen, inklusiv mig selv.

• #70   21. jun 2013 det ligner lidt fusk som .. . har gang i her jeg har heller ikke kunne finde nogen billeder og som der er andre der siger ville en bil slet ikke kunne synes hvis forbroen var banket tilbage tror det fordi køberen har kørt med hovedet i bagen og så prøver at tørre det af på sælgeren

• #72   23. jun 2013 venter stadig på billeder!!!!.....

og "....." dimsen har ikke været online siden d. 17 alligevel smiley

• #73   23. jun 2013 vi venter spændt.

• #74   23. jun 2013 BILLEDER??????

Ellers giver jeg ikke en skid for det brokkeri.......

• #75   26. jun 2013 Jeg skal helt sikkert også høre med her..

Men jeg vil gerne vide, hvordan en mekaniker kan BEVISE at skaderne er sket før køber fik den i hænderne.?

• #76   3. jul 2013 stadig ingen reaktion!...

Tror køber er fuld a løgn og lort!.

• #77   3. jul 2013 ja venter stadig meget spændt på de billeder og beviser.

men venter de længe nok, kan de jo tage billede, der viser gammel skade.

eller har købe indset, at han/hun selv må æde den

• #79   10. jul 2013 Folk og biler...

Da jeg solgte min gamle A3'er, skulle køber lige spille smart med en donkraft, og løftede så i et af beslagene til sideskørtet, så det flækkede ned langs siden, hvor den er spartles ud.

Heldigvis indrømmede han da selv bommerten. Men igen, det er satme tit man hører folk begå dumhedder, og så prøver de at tørre den af på sælger.

Og vi får nok næppe nogle billeder. Sikke da en fusker.

• #80   13. jul 2013 Stadig ingen billeder... HMM

• #81   13. jul 2013 hahaha nogen der bringer popcorn ud :p?

• #82   14. jul 2013 Ja er der ikke nogen billeder af skaderne?

• #83   15. jul 2013 nej, for så ville man se blanke risser,

nu venter køber lige lidt tid, så de kan nå og ruste,
    så kommer der sikkert billeder, af skaderne.

• #84   17. jul 2013 Han er ved at babbe den op fra slap!!!

• #85   17. jul 2013 det ville de da ha gjort uanset hvad Sønderjyden, hvis skaderne er et par mdr gamle, det hænger jo helt og aldels ikke sammen det lort han fyre af der, nej køber kan stoppe den der lille dyt op hvor han er højest når han plukker jordbær, det er sku selvforskyldt det der, og der er en meget tydelig forskel på, om det er ny eller gammel skade, så sælger ........... glem alt om køber

Kommentér på:
Solgt en bil, ny ejer vil lade handlen gå tilbage.

Annonce