{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.279 visninger | Oprettet:

ubetinget frakendelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg hsr fået frakendt mit kørekort, umiddelbart i en periode af seks måneder. Da jeg blev stoppet (grundet hastighed) fik jrg af vide at der ville gå ca. 2 uger før jeg ville modtage bøde samt brev med instrultioner.

Der er nu gået 2 måneder, og jeg begynder at blive en smule urolig, da jeg ikke kan klare den uvished.

Er der nogen af de mange BG brugere, som har stået i samme situation med lang ventetid? Eller er det unormalt at vente så længe?

Sebastian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ubetinget frakendelse
  • #1   31. jul 2013 ved da at ved klip i kørekortet kan der gå op til 10mdr før der kommer noget... det er sket for min kammerat, og for mit eget vedkommende gik der 6mdr før jeg fik noget at vide...

• #4   31. jul 2013 Jeg ventede i 4 måneder på min bøde, og det var os en ubetinget frakendelse jeg fik,

• #5   31. jul 2013 Ring ind og ryk dem for det. Kun de kan fortælle dig hvorfor der ikke er kommet noget endnu smiley

• #6   31. jul 2013 Havde en lærling som ved et tilfælde blev stoppet af militærpolitiet fordi vi arbejdede ved forsvaret, så vidste det sig at han havde mistet kortet og men havde havde aldrig fået bøde eller papir på det men det kom så efter han blev stoppet af MPerne.

• #7   31. jul 2013 Jeg ventede 11 måneder på min dom.. Skulle til højre lige efter et sving og der kom så en tunet scooter flyvene om svinget da jeg drejer og kører ind i mig og får så alt skylden. Fik en bøde på 1500 og kørselsforbud og skulle op til ny køre og teori prøve, men 11 måneder fra der til der kom et brev med en kuvert jeg skulle sende mit kørekort ind med inde for 30 dage.

• #8   31. jul 2013 Hvor stærkt kørte du? Mistede du det på klip? Er det første gang du mister det osv? Kan godt være du kan tage det med det samme igen..

• #9   31. jul 2013 jeg fik først mit brev efter 11 måneder.

• #10   31. jul 2013 når han har mistet det i et halv år har han vel kørt minimun 100% over det tilladte eller over 200km/t...?

• #11   31. jul 2013 du mister kortet ved at køre over 160 km/t.

• #12   31. jul 2013 Jesper b.
    Ja, men så kan man vidst tage det igen med det samme,

• #13   31. jul 2013 ja ved 100% for meget (100 i byen og 160 på landevej) eller over 200km/t (motorvej)
    så msiter man det i 6mdr... 60-99% er en betinget frakendelse hvor du kan ta det med det samme igen...

• #14   31. jul 2013 Lindstrøm !

Præcis. Mente jeg nok.

• #15   31. jul 2013 ja men så kan du ta det med det samme. over 200 så mister man det i et halvt år...

• #16   31. jul 2013 Betinget frakendelse af kørekort

Kører du over 30% hurtigere, end det er tilladt (dvs. 31%), får du et klip i kørekortet.

Du får frakendt kørekortet betinget, hvis du:

kører mere end 60% for stærkt, 160 km/t eller derover i en almindelig personbil
    kører mere end 40% for stærkt i et større køretøj som fx bil med trailer, bil med campingvogn og lastbil.

En betinget frakendelse af kørekortet betyder, at du:

består en såkaldt kontrollerende køreprøve inden for tre måneder, efter bøden er vedtaget eller afgjort eller . En kontrollerende køreprøve betyder, at du skal bestå en almindelig teoriprøve og en praktisk køreprøve
    de næste tre år ikke begår en forseelse, som i sig selv medfører en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet. Du er altså på prøvetid i tre år, efter du har fået en betinget frakendelse.

Hvis du i løbet af prøvetiden begår en forseelse, som i sig selv udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst seks måneder.

Hvis du har to ubetingede frakendelser af dit kørekort, får du automatisk en betinget frakendelse.
    Ubetinget frakendelse af kørekort

Overskrider du fartgrænsen med mere end 100% (dog minimum 100 km/t og altid hvis du kører 200 km/t eller derover), gælder det for alle køretøjer, at du får frakendt kørekortet ubetinget i en periode. Fx hvis du har kørt over 100 km/t, hvor kun 50 km/t. er tilladt.

En ubetinget frakendelse betyder, at du skal aflevere dit kørekort, og at du mister retten til at køre bil i en periode fra seks måneder til ti år eller på livstid. Derefter skal du bestå både en teoriprøve og en køreprøve for at få kørekortet tilbage.

• #17   31. jul 2013 Du får frakendt kørekortet betinget, hvis du:

kører mere end 60% for stærkt, 160 km/t eller derover i en almindelig personbil

kører mere end 40% for stærkt i et større køretøj som fx bil med trailer, bil med campingvogn og lastbil.

En betinget frakendelse af kørekortet betyder, at du:

består en såkaldt kontrollerende køreprøve inden for tre måneder, efter bøden er vedtaget eller afgjort eller . En kontrollerende køreprøve betyder, at du skal bestå en almindelig teoriprøve og en praktisk køreprøve

de næste tre år ikke begår en forseelse, som i sig selv medfører en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet. Du er altså på prøvetid i tre år, efter du har fået en betinget frakendelse.

Hvis du i løbet af prøvetiden begår en forseelse, som i sig selv udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst seks måneder.

Hvis du har to ubetingede frakendelser af dit kørekort, får du automatisk en betinget frakendelse.

Ubetinget frakendelse af kørekort

Overskrider du fartgrænsen med mere end 100% (dog minimum 100 km/t og altid hvis du kører 200 km/t eller derover), gælder det for alle køretøjer, at du får frakendt kørekortet ubetinget i en periode. Fx hvis du har kørt over 100 km/t, hvor kun 50 km/t. er tilladt.

• #18   31. jul 2013 Lindstrøm præsis det samme som jeg har skrevet smiley

• #19   31. jul 2013 ja det havde jeg ikke lige set smiley

• #20   31. jul 2013 jeg har fået frakendt kortet på 95 i en 50 zone, der gik 7 uger inden jeg hørte fra dem hvor jeg skulle aflevere kort, og har idag, ca 2,5 uger efter. fået brevet med min "straf" som lyder på 4500 i bøde, 8 køretimer, 7 teori timer et kørekursus, ny teori prøve og ny køreprøve

• #21   31. jul 2013 Jeg har næsten lige haft mistet mit kørekort ubetinget. (2 klip indenfor prøveperioden.) og jeg kunne tage det med det samme igen.

Kommentér på:
ubetinget frakendelse

Annonce