{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  scooter knallert?:)
  • #1   7. aug 2013 er stadig igang med at tage kørekort smiley

Har stadig en peugeot speedfight jeg har haft fra ny siden jeg var 15.. smiley kører pragtfuldt efter 6150km....

pas på dit kørekort hvis du kører ulovligt... efter de nye regler smiley

• #2   7. aug 2013 har min maxi som jeg arvede da jeg var 14-15.. smiley
    og den skal jeg ikke af med før der er en som kan arve den af mig, jeg burde lige sætte den i stand så den stod blitz blank, men skal os have noget at lave når jeg bliver pensionist. hæhæ smiley
    bruger den satme sjældent smiley

• #3   7. aug 2013 snakkede med en politimand han sagde de ikk kunne røre ens kørekort hvis man ikk oversted den normale fartgrænse lige som i bil:)

• #4   7. aug 2013 jacob lyder fedt med sådan et gammelt svin, pas godt på den den taber jo ikk værdi tvært imod:)

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #5   7. aug 2013 har fået hjembragt en gammel jincheng ting, som skal indgå i et projekt smiley

dog skal der en del timer til hehe

• #6   7. aug 2013 Hvad er det for nye regler?

• #7   7. aug 2013 ved faktisk ikke det med over x antal % når man har erhvervet kørekortet før..... Har bare hørt noget omkring det..

• #8   7. aug 2013 har lidt kig på en, men ved ikke helt....for at spare på hverdage, så jeg kan brænde mere benzin af i weekenderne...:-D

• #9   7. aug 2013 De er ikk til at forstå de nye regler;)

• #10   7. aug 2013 Bøder og straffe 2013

Send til ven
    Print
    Del på Facebook
    Fra 19. januar 2013 er der skærpede sanktioner for at overtræde færdselsloven på lille knallert. Sanktionerne gælder for alle, der kører lille knallert.

Det betyder, at det kan få store konsekvenser, hvis du kører ulovligt. Du kan miste retten til at køre knallert , knallerten kan blive konfiskeret, og du kan få store bøder.

Er du under 18 år, kan du få udskudt tidspunktet for, hvornår du må tage kørekort til bil.

Hvad skal der til, for at kørekortet til bil kan blive udskudt?
    Du kan få udskudt tidspunktet for, hvornår du må tage kørekort til bil, hvis du er under 18 år og får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert.

Kørekortet til bil bliver udskudt 6 måneder. Dvs. at du først kan få kørekort til bil, når du er 18 ½.

Hvis du kører på knallert, selvom du er frakendt retten til det, og du begår nye overtrædelser, kan dit kørekort til bil blive udskudt i endnu længere tid (op til 2 år).

Hvad er en ubetinget frakendelse?
    En ubetinget frakendelse betyder, at du mister retten til at køre på lille knallert i en periode på ml. 2 og 10 år.

Du får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx.:

kører spritkørsel med en promille over 1,20
    kører med ulovlige stoffer i blodet (overtræder nulgrænsen)
    forsætligt volder skade, fremkalder fare eller kører særligt hensynsløst
    kører over 100 km/t og 100 % over den skiltede hastighedsgrænse
    tidligere har fået en betinget frakendelse og får én igen inden for 3 år
    begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt
    Det er retten, der bestemmer, hvor længe førerretten til lille knallert bliver frakendt. Frakendelsen er dog altid mindst 2 år.

Hvad er en betinget frakendelse?
    En betinget frakendelse betyder, at du må fortsætte med at køre lille knallert på betingelse af, at du ikke overtræder loven igen.

Du får en betinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis du fx:

kører spritkørsel med en promille på 0,50-1,20,
    har voldt skade eller fremkaldt fare
    flygter fra en trafikulykke uden at forsøge at hjælpe tilskadekomne
    kører mere end 60 % for stærkt
    knallerten er tunet eller kan køre 43 km/t eller mere (ejer/bruger).
    Efter du har fået en betinget frakendelse, er der en prøvetid på 3 år, hvor den stadig ”tæller med”, hvis du overtræder loven på lille knallert igen.

Hvornår bliver knallerten konfiskeret?
    Knallerten konfiskeres fx:

3. gang inden for 3 år, du laver forseelser til ubetinget frakendelse
    2. gang inden for 2 år, du kører med en promille på over 1,2
    2. gang inden for 3 år, du kører på en knallert, der er tunet og/eller kan køre 43 km/t eller mere
    Når en knallert konfiskeres, betyder det, at den overgår til statens ejendom, og du får den aldrig tilbage.

Senest opdateret: 05.02.2013

• #11   7. aug 2013 Hvis du har et bil eller mc kørekort, så mister du det ikke, ved ulovligheder på knallert.

Der kan kun ske noget hvis du ikke har et kørekort til bil eller Mc

• #12   7. aug 2013 Bagermesteren os sån jeg forstår det;)

• #13   7. aug 2013 Puha så behøver jeg ikke tænke på det smiley

• #14   7. aug 2013 Jeg har en gammel maxi jeg er ved at sætte i stand, skal være pinlig lovlig, maxirød, rævehale, ringeklokke og selvfølgelig en gammel grøn Tuborg træ ølkasse smiley

• #15   7. aug 2013 Fuck det er godt det ikke er nu jeg er knallertbølle, de er satme da efter dem!

• #16   7. aug 2013 ja er os glad for jeg nåede at have knallert tiden inden alle de regler,

• #17   7. aug 2013 Jeg har en gammel rød maxi 100% org med klistermærker fra forhandleren, og blå maxi der er ved at blive bygget op, og så en suzuki rmx når der skal ske lidt sjov og ballade, har ca 7 km på arbejde så det er billiger end at starte bilen og så detendeligt bare hyggeligt at trille rundt på smiley

• #18   7. aug 2013 ja det er sku fint at trille lidt på dem:)

• #19   7. aug 2013 Hvad bliver det næste, at de kapper klunkerne hvis du kører over 30 km/t.

Kommentér på:
scooter knallert?:)

Annonce