{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Tur til LA - Hvad bør man se og opleve? {{forumTopicSubject}}

Hej.

En kammerat og jeg rejser til USA nærmere bestemt LA hen over julen og nytår, og kommer først hjem i starten af januar så vi har 14 dage der over. For at være ærlig er det min første tur til USA nogensinde, mit kendskab er derfor ret begrænset. Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer som har været der eller bare kender området anden vejs fra, har nogle gode foreslag til hvad vi bør se og opleve der ovre på vestkysten?

Selv er jeg meget interesseret i biler særligt gamle og kunne derfor godt tænkte mig at se en gammel junkyard. Endvidere dykker jeg og overvejer om jeg skulle tage et dyk der ovre. Er der nogle der har erfaringer med det?

Jeg håber at høre fra nogle med nogle fine forslag.

God dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tur til LA - Hvad bør man se og opleve?
  • #1   8. nov 2013 Tag nogle ture ud af byen og brug så lidt tid som muligt på turiststederne. Lej en bil og kom ud at se noget for LA er ikke nogen speciel fed by at være i.

• #2   8. nov 2013 Er faktisk enig. Det er ikke selve LA, der er fed, men nærmere alle de ting, man kan opleve i de øvrige områder i CA og omegnsstaterne. Se Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas og lignende i stedet smiley

Men inde i LA skal I selvfølgelig se Hollywood Boulevard, deres financial district, Universal Studies, Venice Beach og Griffith Park/Hollywood-skiltet smiley

• #4   8. nov 2013 Hvis man er til sådan noget - og alligevel er i San Diego - så bør man også tage i Sea World, synes jeg smiley

Vi boede i Hollywood 3 nætter, da vi var derovre og var både på Hollywood Boulevard eftermiddag og aften. Her syntes jeg helt klart, det var sjovest om aftenen, når man kan se alt det lys og gøgl, der er rundt omkring. Der er meget mere liv om aftenen. Men det er jo en smagssag, hvad man synes bedst om smiley

• #5   8. nov 2013 Jeg glemt at skrive vi på forhånd har lejet en bil hjemmefra som står klar og venter når vi lander. smiley

• #6   8. nov 2013 Til inspiration kan jeg fortælle, at vi var af sted 3 uger og var følgende steder:

- Los Angeles
    - San Diego
    - Grand Canyon
    - Bryce Canyon
    - Zion
    - Death Valley
    - Las Vegas
    - Yosemite
    - San Francisco
    - 2 steder nede langs Highway 1

Jeg ville ikke have valgt en anderledes tur, hvis jeg skulle have valgt i dag. Som sagt vil jeg især fremhæve Yosemite og Grand Canyon. Det er de vildeste, mest ekstreme naturoplevelser, jeg har oplevet!

• #7   8. nov 2013 Jeg ville nok også anbefale at tage ind og se noget sport derinde, evt NBA, NFL eller NHL - oplevelse værd ifølge flere jeg kender smiley

• #8   8. nov 2013 Jeg har været der to gange, og kan især anbefale:

Grand Canyon - vi havde et par overnatninger, kunne godt have brugt lidt mere.
    Las Vegas - vi havde et par overnatninger, kunne godt have brugt lidt mere.
    Death Valley - vi havde en enkelt overnatning.

I San Francisco skal man se sig omkring, og især opleve havneområdet, og Golden Gate Bridge. Alcatraz tager jeg ikke til igen, der blev brugt for meget tid på for lidt.

Los Angeles, der skal se det som de andre nævner, og Universal Studios er bestemt en tur værd, husk at tage med på deres rundvisning.
    Ellers kør lidt rundt til Hollywood, Beverly Hills osv.

San Diego er Sea World bestemt et besøg værd, og også de nævnte skibe hvis det har lidt interesse.

• #9   8. nov 2013 Enig med Brian D på nær én ting: Alcatraz var én af de fedeste oplevelser i San Francisco efter min mening!

• #10   8. nov 2013 Jeg har lige været derovre i 2 måneder og kan også anbefale Universal Studios, Venice Beach, Santa Monica Beach/Pier, Beverly Hills og Hollywood. Jeg synes LA er en fed by selvom den er meget stor, og godt kan være kedelig nogle steder. smiley I skal tage ind og se baseball hvis sæsonen er startet,
    LA Dodgers er gode! smiley
    Vi brugte 18 dage på at køre roadtrip og synes vi var mange fede steder,
    Bl.a.: Santa Barbara, Big Sur, San Francisco (tag til Mt. Tamalpais og
    Muir Woods lige på nordsiden af Golden Gate Bridge), Lake Tahoe, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon og San Diego. Vi var også på Hawaii som er super til dykning men det kan I måske ikke nå? smiley
    Kystvejen til San Francisco er super flot.
    De fedeste steder er kystvejen, Lake Tahoe, Yosemite, Las Vegas og Grand Canyon smiley

• #11   8. nov 2013 Hvis du vil dykke i nærheden af LA, er der en dykkershop ved Malibu Beach. Kender den ikke ud over at jeg har købt en t-shirt der :-). Men ja, køreture langs kysten både nord og syd for byen er et must.

• #12   8. nov 2013 http://content.sixflags.com/mobile/displaypage.aspx?aspxerrorpath=/mobile/magicmountain/index.aspx

Det ligger ca en times kørsel fra LA.
    De har nogle af verdens fedeste rollercoasters.

• #13   8. nov 2013 Når i er i vegas så kør en tur ud og se hoover dam og den nye hestesko udsigt også

Hvis i køre til san diego så tag en bustur over til tiuana i maxico det er ganske sjovt
    og ja hvis i er til rutchebaner så er sixflags klart en tur værd,har være der mange gange

• #14   8. nov 2013 1000 tak for en masse gode forslag, jeg vil gennemgå dem alle med min kammerat i morgen smiley

God weekend.

• #17   8. nov 2013 Benzin koster mellem 4,5 og 6 kr. Literen, oftest omkring 5 kr. Literen smiley

• #18   8. nov 2013 I storbyerne koster det ca. 3,50 USD pr. gallon. I nationalparker kan det koste op mod det dobbelte.

• #19   8. nov 2013 Hoover Dam er helt sikkert et besøg værd smiley

Henning P >> Hvornår har du sidst været i Tijuana? Vi var der i 2005, og der var det frygteligt, og da vi var i USA i 2011, blev vi direkte frarådet at tage dertil, fordi det er farligt, og er blevet endnu værre... Tijuana, der sætter jeg ikke mine ben igen (i hvert tilfælde ikke frivilligt smiley )

• #20   8. nov 2013 Det er nok 10-12 år siden jeg var i Tijuana,dengang var det ok,jeg rejste i mit job og var i usa hele tiden,samt resten af verden

Hoover Dam er et fedt sted

Men der er så meget at se at man kan bruge måneder,14 dage er virkelig ikke megen tid

• #21   8. nov 2013 Enig i at 14 dage ikke er meget.

Men hold dig fra Tijuana smiley

• #22   8. nov 2013 MEN du kan sagtens nå en masse på 14 dage smiley Tijuana er et meget skidt sted, især hvis du ikke ligner en der kommer fra Mexico. Det var hvad vi hørte derovre smiley

• #23   9. nov 2013 Jeg var i Tijuana i juni måned. Blev dog kørt direkte til en fabrik > hotel. Var ude at spise på restaurant med tre fra fabrikken og kørt tilbage til hotellet igen. Jeg færdedes ikke nogen steder på egen hånd. De mente dog at Tijuana var blevet meget mere sikkert de seneste par år. Det værste var såmænd at komme tilbage til USA, da vi skulle stå i imigrations køen i bagende sol 3 timer. Man må ikke køre over i bil, kun dem der ejer bilen og har en speciel tilladelse må køre over grænsen.

• #24   10. nov 2013 strada >> Det lyder også til at de passede godt på dig, det var vel ikke nødvendigt, hvis det var et fint sted at være ? smiley

Kommentér på:
Tur til LA - Hvad bør man se og opleve?

Annonce