{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

HPFI relæ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt ny opvask maskine, men da jeg ville slutte den til så jeg, at de idag har ledning, men almindeligt, stik hoved på, og under vasken ved mig er der kun en samlings dåse, derinde ligger der 5samle muffer med 2porte, 1stk med 2brune og en port fri,
1stk med 2 grå, og en port fri
1 stk med gul/Grøn med en port fri
1stk med 2 sorte med en port fri og 1stk med 2 blå og en port fri,
så jeg har klippet hovedet af ledningen, og vil koble det der i, men ville lige være sikker på at der var det rigtige strøm i ledningerne så jeg ikke kom til at tilslutte en fase, MEEN, hvis jeg måler på alle andre end gul/Grøn kommer der bare udslag, ( det er en gammeldags måle dims jeg har, sådan en med lamper ingen displey) sker der intet, men så snart jeg kommer over og rører dem med jord (Gul/grøn) så hopper relæet fra,

Hvad er der galt? nogen bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPFI relæ?
  • #1   3. dec 2013 tror du ikke bare du skal ringe til din elektrikker og lige få ham til at pille lidt for dig, så du ikke for brændt hytten af.?

• #2   3. dec 2013 Hvis du ikke har mere styr på strøm, så HOLD DIG FRA DET...

Men hvis du alligevel vil gøre det så sæt Blå til Blå, Brun til Brun og jord til jord (Gul/Grøn)

Og den skal sgu slå fra når du sætter fase og jord sammen....

• #3   3. dec 2013 ja vil helst ikke brænde hytten af, smiley Lindgaard, det var også den fremgangs måde jeg logisk ville tage, da det så ikk burde være galt, men det var mere for ikke at futte maskinen af, der er nemlig andre ting her i huset som er lidt klyt, så vidste ikke hvordan strømmen var, ja den skal slå fra, men det skal den vel ikke uanset hvilken jeg sætter jord sammen med?

• #4   3. dec 2013 Normalt skal du bare bruge Blå-Brun og Gul/Grøn altså farveret.. Hvor der mellem Blå og Brun skal være 230V...
    Men det er altså meget vigtigt at du får målt hvilken ledning der er Nullen! Det plejer at være den blå.
    Som et alternativ, kan du tage låget at tavlen for at se på gruppen om den blå sidder i højre side af gruppeafbryderen, for så er den monteret som nul.

• #6   3. dec 2013 dit relæ virker som det skal og du skulle også gerne ha en gul/grøn på din nye maskine og så skal du bruge den blå og en fase så er den i vinkel smiley

• #7   3. dec 2013 Men jeg havde ikke tilsluttet den uden og vide med 100% sikkerhed at der er 230V mellem Blå og Brun.
    Desværre er det sådan at man før i tiden har brugt Blå som fast og Sort som nul, det har kostet mange hvidevare hos hjemmefuskerne..

• #8   3. dec 2013 afbryderen skal da bare fixserses så den ikke kan slå fra... hvis den bliver ved så må du frakoble HPFI relæet... det sidder der jo kun for at gøre din hverdag mere besværlig!!!
    hvis dine sikringer så begynder at springe efter HPFI'en er frakoblet kan et gevindstykke på 10 mm indsættes istedet for sikringen - på den måde springer sikringen ikke mere og du kan få vasket op uden at blive afbrudt smiley

og nu kommer der sikkert en masse som kalder mine forslag for dybt uforsvarlige smiley lyt ikke til dem min lejlighed er her stadig... lugter godt nok lidt brændt fra tid til anden, men hey hvad byder man uventede gæster??? smiley

• #10   3. dec 2013 der var ikke nogen maskine før, men nu begyndte konen at sætte mig til at vaske op så derfor købte jeg en, men jeg vil nemlig gerne være 100% sikker på at der er 230V hvor der skal være det. men tror nok det ender med jeg bare skal holde mig til at slå søm i et bræt og lade en fagmand om det:P

• #12   3. dec 2013 Patrick A
    altså når nu det forpulede relæ hele tiden slår fra så skal man bevæge sig ud i gangen og slå det til igen, vente på maskinen starter op igen, er man på nettet så skal man vente på routeren kommer online igen . o O ( he he nå nej ikke routeren, den er jo kører jo strøm helt uden om måler og alt det der pis for ikke at skulle vente på opstart hver gang relæet knalder ) O o .

så begynder du med sikkerhed??? hver gang jeg skal ud og koble til er jeg også nød til at tjekke om gevindstykket stadig sidder der, istedet for sikringen, så dermed er der stor risiko for at få stød... hvor er sikkerheden i det???

• #13   3. dec 2013 Patrick A, jo jeg kender en trikker, og en enkelt automatik fagteknikker dings, så må hellere få dem til at komme, også må den første vask her blive med forlænger ledning hen overgulvet, for når den nu er beregnet til stikkontakt så skal den da også have lov at prøve:P

• #14   3. dec 2013 Hvis du selv vil sætte det til, ville jeg koble den på den blå og sorte, samt gul/grøn. Sort til sort, blå til blå, og gul/grøn til gul/grøn.

Hvis du har noget andet du kan teste med før du kobler opvaskemaskinen til kan det være en god ide, f.eks. en gammel lampe eller noget.

• #15   3. dec 2013 den med lampen havde jeg faktisk ikke tænkt over, hvis den holder til det burde maskinen også gøre:P

• #16   3. dec 2013 nå men tak for rådende/Svarende, jeg tror jeg ender med at tag den sikreste vej, og venter til min makker har været forbi, fortsat god aften der ude:)

Kommentér på:
HPFI relæ?

Annonce