Søger Vejledning vdr. Ny spildevandsledning {{forumTopicSubject}}
Søger en der kender lidt til reglerne omkring nyt spildevandsstik, sagen er den at forsygningen er ved at separere spilde og regnvand og vi får derfor nyt spildevandsstik ind på grunden som jeg selv skal betale for at få en kloarkmester til at tilslutte Fair nok, problemet ligger i at jeg pt har 2 stikledninger til grunden en på hver side af huset, det er nemlig ikke bare til at grave forbi huset og samle det i et stik, jeg vil derfor gerne vide om det er rigtig at jeg selv skal betale for nr. 2 stikledning hele vejen ind til grunden på den anden side af huset, så det kan tilsluttes som det er i dag, jeg mener ho der allerede en gang er betalt for den ekstra stikledning ind til grunden. Håber det er til at forstå.
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.280
De vil have at du skal betale for tilslutning til begge stik?
Reelt kan man sige at det er ikke kommunens ansvar hvordan du har valgt at indrette din faste ejendom umiddelbart.
Alternativt kan du vælge at henvende dig ved din lokale retshjælp, de vil helt sikkert kunne give dig et langt mere kvalificeret svar og rådgivning, end du kan håbe at få på BG omkring dette emne efter min mening. Eller kontakt en advokat der arbejder med forvaltnings- og miljøret.
Sidst nævnte er naturligvis ikke gratis.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
mar 2009
det med ikke at betale vil være en dårlig ide
sep 2004
Hvis ændringen er vedtaget i en lokalplan så bliver det rigtig svært at få det tilsidesat i en retssag.
Man kan vel grave forbi huset, hvad skulle forhindre det? Men løsningen er nok noget dyre end et nyt stik kunne jeg forestille mig.
Den med ikke at betale, den vil højest sandsynligt ende i fogedretten, og her vil de så foretage udlæg i dit hus, bil eller andet du ejer af værdi - Så det er helt op til dig om du ønsker at have besøg af pantefogeden.
Du kan naturligvis bestride deres krav, og udsætte det med en tur i retten, men det forøger blot dine udgifter betydeligt såfremt de har hjemmel til at pålægge dig den byrde at betale for et nyt stik, for så vinder de.
Du kan altid gå til en advokat, evt. betale for en time eller to, samt få den første time gratis - Og så har du et sikkert svar, uden først at risikere retssag m.m. Eller din lokale retshjælp, det er gratis som udgangspunkt.
Alternativt prøve at lave en aftale som Dan foreslår.
jun 2007
sep 2004
Hmmm ja det lyder godt nok omfangsrigt. Som udgangspunkt er lokalplan bindende for borgerne.
Har der ikke været en høring hvor i som borgere kunne deltage og komme med jeres input?
Det lyder som en væsentlig udgift der er blevet lagt ud på borgerne umiddelbart for at adskille regnvand og spildevand. Som sagt, tag en advokat hvis vi er helt oppe i den størrelsesorden - Du får ingen korrekt rådgivning herinde er jeg bange for. Selv har jeg kun et grundlæggende indblik i lokalplaner, så jeg tør ikke svare på dit spørgsmål, men det lyder umiddelbart som en stor byrde.
jun 2007
mar 2009
det stik du har nu der er tilsluttet skal det bibeholdes som spildevand eller skal det laves om til regnvand ?
for hvis det skal bibeholdes har du jo ikke brug for to stikledninger da du har etableret faskiner
og iøvrigt hvis du betaler for at komme af med din regnvand skal du have det lavet om da du ikke skal betale for det hvis du har faskiner
angående advokat vil jeg ikke mene at det er aktuelt pt da sådan nogle sataner koster kassen og man sidder med en dårlig smag i munden bag efter og heller smide de penge i kloarkrør end ud af vinduet
men hvis det skulle blive nødvendig med en advokat er det altid en god ide at få alt på skrift
taler af dyr betalt erfaring
jun 2007
mar 2009
hvad regler er der for lokalplanen
ja jeg har sku smidt mange gode penge efter advokater til ingen nytte
jun 2007
mar 2009
jun 2007
mar 2009
jun 2007
mar 2009
noget jeg ikke forstår, det er normalt kommunen der betaler til skel og du betaler selv på din egen matrikel
det vil sige at de skal koble spilde vand til en af dine rør som et minimum at du så måske skal slutte det andet til den de har tilsluttet vil sikkert blive på din regning
men det vil ikke blive så dyrt for dig hvis du selv kan grave hullet og og købe rørene selv så kan en kasse humle og vand sikkert hjælpe til med at de lige tilslutter rørene så hvis jeg var dig ville jeg snakke med dem sådan lidt under bordet måske du kan få dem til at grave hullet når de nu alligevel har mini graveren der :O)
hvis jeg kan se en kloark tegning af din matrikel ville jeg nemmere kunne guide dig
den kan du få på kommunen i teknisk forvaltning
Søger Vejledning vdr. Ny spildevandsledning