{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Søger Vejledning vdr. Ny spildevandsledning {{forumTopicSubject}}

Søger en der kender lidt til reglerne omkring nyt spildevandsstik, sagen er den at forsygningen er ved at separere spilde og regnvand og vi får derfor nyt spildevandsstik ind på grunden som jeg selv skal betale for at få en kloarkmester til at tilslutte Fair nok, problemet ligger i at jeg pt har 2 stikledninger til grunden en på hver side af huset, det er nemlig ikke bare til at grave forbi huset og samle det i et stik, jeg vil derfor gerne vide om det er rigtig at jeg selv skal betale for nr. 2 stikledning hele vejen ind til grunden på den anden side af huset, så det kan tilsluttes som det er i dag, jeg mener ho der allerede en gang er betalt for den ekstra stikledning ind til grunden. Håber det er til at forstå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger Vejledning vdr. Ny spildevandsledning
  • #1   18. dec 2013 Hvad har kommunen sagt til dig omkring dette?
    De vil have at du skal betale for tilslutning til begge stik?

Reelt kan man sige at det er ikke kommunens ansvar hvordan du har valgt at indrette din faste ejendom umiddelbart.

Alternativt kan du vælge at henvende dig ved din lokale retshjælp, de vil helt sikkert kunne give dig et langt mere kvalificeret svar og rådgivning, end du kan håbe at få på BG omkring dette emne efter min mening. Eller kontakt en advokat der arbejder med forvaltnings- og miljøret.
    Sidst nævnte er naturligvis ikke gratis.

• #2   18. dec 2013 hvis du skal seperere dit kloarkvand fra dit regn vand så skal du have to stik ellers hvis du må i dit område (se lokal plan) så kan du lave en faskine til dit regn vand eller du kan opsamle dit regnvand og bruge det til brugs vand til toilettet og hvis du renser det og opbevare det er det jo rigtig godt til at vaske dit tøj i din vaskemaskine holder længere og du skal ikke bruge så meget skyllemiddel da der jo ikke er kalk i vandet

• #3   18. dec 2013 Det er kun et nyt spildevandsstik der kommer ind, så skal det gamle bruges til regnvand, men grundet at man ikke kan grave forbi huset skal jeg have 2 nye stik ind, jeg har også 2 som det er nu, men forsygningen der står for etableringen af det nye kloarksystem vil kun grave den ene ind på deres regning så skal jeg selv betale for det andet og det mener jeg der er blevet en gang da nummer 2 af de gamle stik blev lagt ind, jeg har tænkt på en advokat, men kan jeg komme lidt på sporet inden vil jeg helst det. Alternativ overvejer jeg at få dem til at lave begge stik ind og så vælge ikke at betale for det, så ender det vel med at komme i retten, og så kan jeg måske gøre brug af min forsikring. Det er jeg bare ikke helt vild med.

• #4   19. dec 2013 se om du ikke kan lave en aftale med dem at de lægger rørene til begge stik og du graver hullerne måske du kan få det billigere og så lej en mini graver til at grave det med det tager ingen tid
    det med ikke at betale vil være en dårlig ide

• #5   19. dec 2013 RR
    Hvis ændringen er vedtaget i en lokalplan så bliver det rigtig svært at få det tilsidesat i en retssag.
    Man kan vel grave forbi huset, hvad skulle forhindre det? Men løsningen er nok noget dyre end et nyt stik kunne jeg forestille mig.

Den med ikke at betale, den vil højest sandsynligt ende i fogedretten, og her vil de så foretage udlæg i dit hus, bil eller andet du ejer af værdi - Så det er helt op til dig om du ønsker at have besøg af pantefogeden.
    Du kan naturligvis bestride deres krav, og udsætte det med en tur i retten, men det forøger blot dine udgifter betydeligt såfremt de har hjemmel til at pålægge dig den byrde at betale for et nyt stik, for så vinder de.

Du kan altid gå til en advokat, evt. betale for en time eller to, samt få den første time gratis - Og så har du et sikkert svar, uden først at risikere retssag m.m. Eller din lokale retshjælp, det er gratis som udgangspunkt.

Alternativt prøve at lave en aftale som Dan foreslår.

• #6   19. dec 2013 Jeg er helt med på at jeg selv skal stå for det arbejde der er på min egen grund, men jeg tror ikke i helt forstår problemet, det er ude i vejen fra det store rør der skal lægges et ekstra stik ind til min grund, det er der også som det er pt. og der er tidligere blevet betalt for det ekstra stik til forsygningen, nu skal der nye stik ind, og der vil de have at jeg igen skal betale for det ekstra stik en gang til. det kan jeg aldrig selv få lov at lave, asfalten skal skæres op, og der skal midlertidig lysregulering mv. Så det er ikke bare noget man lige laver. Der er kun en meter på hver side af huset til at grave, huset er et ældre hus, hvor der ikke er meget fundament, da jeg renoverede huset for 5-6 år siden blev de sætningsskader der var repareret, så jeg er helt sikker på at D igen vil komme sætningsskader hvis man graver en halv meter fra husel hele vejen forbi, alternativet er at få det skudt, men et andet problem er at det vil blive utrolig svært at få nok hældning på så skal alle kloakker på grunden lægges om, og det vil nok blive en både dyre og dårlige løsning end at betale endnu engang for det ekstra stik.

• #7   19. dec 2013 RR
    Hmmm ja det lyder godt nok omfangsrigt. Som udgangspunkt er lokalplan bindende for borgerne.
    Har der ikke været en høring hvor i som borgere kunne deltage og komme med jeres input?

Det lyder som en væsentlig udgift der er blevet lagt ud på borgerne umiddelbart for at adskille regnvand og spildevand. Som sagt, tag en advokat hvis vi er helt oppe i den størrelsesorden - Du får ingen korrekt rådgivning herinde er jeg bange for. Selv har jeg kun et grundlæggende indblik i lokalplaner, så jeg tør ikke svare på dit spørgsmål, men det lyder umiddelbart som en stor byrde.

• #8   19. dec 2013 generlt er det ikke en stor byrde for borgerne, hvis jeg som de fleste andre kun havde brug for et spildevandsrør, så betaler forsygningen ind til grunde, og så skal man selv sørge for tilslutningen måske en 15-20.000,- men fordi jeg skal bruge 2 stik ind skal jeg selv betale for det ene hele vejen og derefter for tilslutning 2 steder af 15-20.000, det kan man dog selv grave, der skal dog skrives papirer på tilslutningen jeg ender vel med en 70.000,- alt i alt hvis jeg ikkeskal lave noget selv. men jeg må se om jeg kan få noget gratis advokathælp eller betale for det, det var kun hvis der sad en derude med sådan nogle sager der lige kunne give et godt råd, det er sgu latterlige penge, når jeg i forvejen har sepereret det for flere år siden med faskiner.

• #9   19. dec 2013 for at jeg lige har forstået det korrekt
    det stik du har nu der er tilsluttet skal det bibeholdes som spildevand eller skal det laves om til regnvand ?
    for hvis det skal bibeholdes har du jo ikke brug for to stikledninger da du har etableret faskiner
    og iøvrigt hvis du betaler for at komme af med din regnvand skal du have det lavet om da du ikke skal betale for det hvis du har faskiner
    angående advokat vil jeg ikke mene at det er aktuelt pt da sådan nogle sataner koster kassen og man sidder med en dårlig smag i munden bag efter og heller smide de penge i kloarkrør end ud af vinduet
    men hvis det skulle blive nødvendig med en advokat er det altid en god ide at få alt på skrift
    taler af dyr betalt erfaring smiley

• #10   19. dec 2013 Altså de 2 rør der er ind nu skal laves om til kun at være regnvand, og den nye der kommer ind skal være kun til spildevand. Men ja det er jo skidt at bruge ekstra penge på advokat hvis det alligevel ender med skulle betale det hele. Jeg må indrømme at jeg synes der er noget galt i dette land når det koster 2500,- i timen at oversætte kontrakter, love mv.

• #11   19. dec 2013 men jeg kan ikke forstå at hvis du har faskiner så har du jo ikke brug for rør til regnvand ?
    hvad regler er der for lokalplanen

ja jeg har sku smidt mange gode penge efter advokater til ingen nytte

• #12   19. dec 2013 Jeg behøver heller ikke slutte mig på regnvandet, så bliver det kun endnu dyre.

• #13   19. dec 2013 hvordan kan det blive dyrer?

• #14   20. dec 2013 hvis regnvandet skal flyttes fra faskiner over på den gamle spildevand

• #15   20. dec 2013 hvorfor skal du egentlig have det lavet nu er det fordi komunen ønsker det eller fordi du vil

• #16   20. dec 2013 Fordi det kræves at det bliver separeret fra kommunen tror jeg, så graver de dn nye spildevand ned i hele området, og det er man jo så nød til at tilslutte sig.

• #17   21. dec 2013 og det nye de graver ned er til spildevan og ikke til regnvand ?

noget jeg ikke forstår, det er normalt kommunen der betaler til skel og du betaler selv på din egen matrikel
    det vil sige at de skal koble spilde vand til en af dine rør som et minimum at du så måske skal slutte det andet til den de har tilsluttet vil sikkert blive på din regning
    men det vil ikke blive så dyrt for dig hvis du selv kan grave hullet og og købe rørene selv så kan en kasse humle og vand sikkert hjælpe til med at de lige tilslutter rørene så hvis jeg var dig ville jeg snakke med dem sådan lidt under bordet måske du kan få dem til at grave hullet når de nu alligevel har mini graveren der :O)
    hvis jeg kan se en kloark tegning af din matrikel ville jeg nemmere kunne guide dig
    den kan du få på kommunen i teknisk forvaltning

Kommentér på:
Søger Vejledning vdr. Ny spildevandsledning

Annonce