{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.589 visninger | Oprettet:

Mads J
Mads J
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 58

Hus-byg - hvad man sparer på? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og jeg overvejer hus-byggeri, men er stadig i den helt tidlige fase - vil gerne bygge omkring 130kvm. Men prisen skal holdes nede. Vi har snakket om selv at fjerne affald fra byggeri, lægge alle trægulve, samt klinker i køkken, selv sørge for køkken, hhv. Skabe til værelser og male og selv er der nogen nybyggere herinde. Ved godt jeg kan ringe til Eurodan-huse og spørge, men vil gerne høre bud inden processen går i gang. Jeg er bevidst om at det er svært at skyde i tågen, men mere om vi snakker 25.000 eller 250.000,-
Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus-byg - hvad man sparer på?
  • #1   15. jan 2014 Tror du får nogen bedre svar inde på Bolig galleriet smiley
    Kun et råd, ikke kritik.

• #2   15. jan 2014 for 2-3år siden sage man 140kvm med køkken bad og div ca i mil hvis man ikke selv skulle gøre noget ,det er så ikke blivet billiger

• #3   15. jan 2014 En tommelfingerregel hvis man bygger nyt typehus er ca. 10.000,- pr m2. Så et hus på de 130 m2 i gerne vil have koster ca. 1.300.000,- dertil kommer grunden og ændringer i forhold til et standard typehus. Selvom i selv maler, køre affald væk osv. spare i højst 50-80.000kr vil jeg sige. Firmaet i hyre til at lave arbejdet har som regel gode kontankter til billig maling, gulve osv. priser i ikke kan hamle op med, så det er kun timelønnen i spare i sidste ende. De 10.000kr kun en tommelfingerregl, måske kan det gøres for 8000 pr. m2, ligeledes kan det også let koste 12.000. Sæt hellere budgettet for højt end for lavt !

• #4   15. jan 2014 Vi har bygget en stor garage i top kvalitet vi byggede alt selv den er 64kvm og med pyramide tag. Garagen er klargjort til bolig. Huset har kostet 300.000 kr at bygge og her har vi lavet alt selv. Som grundregler ville jeg sige at halvdelen er løn og den anden halvdel er byggematerialer. Men slet ikke noget du kan regne med. Ville nok sige du skal skyde en del mere end 250.000 kr i det. Hvis du ville have et billigt nyt hus. Så kig på et færdig træ hus.

• #5   15. jan 2014 For 250.000kr får du ik en gang materialer til et nyt hus på de m2
    Ejer selv tømrerfirma, og min far sin egen arkitektvirksomhed, så ved en del af hvad jeg snakker om.
    250.000kr er hvad jeg regner med jeg skal smide efter mit eget hus som er 100m2 og vel og mærket en total renovering hvor jeg laver ALT selv.
    Ville holde ved de ca 10.000kr pr m2 ved et nybyggeri, men overvej at lave 160,m2 istedet, da det muligvis ville gøre det lettere at sælge når det en gang er, og for den sags skyld også er bedre hvis i får mere end et barn. Og det er altså billigere at lave 30m2 ekstra nu end det er senere, og for den sags skyld koster det heller ikke lige så mange % ekstra som du udvide huset med. smiley

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #6   15. jan 2014 i sidste ende tvivler jeg kraftigt på at det kan svare sig selv at tage del-enterpriser. Desuden løber du risiko for at snitflader mellem det som byggefirmaet laver og som du skal lave ikke er som du troede. (forskelle i gulvhøjder mellem flisegulve og trægulve) Højde på vindueskarme i forhold til køkkenbordplader, centrering af tilslutninger af vand, el kloak osv. Du skal være super-skarp på alt i snitfladerne.
    med mindre du er håndværker eller kan købe exceptionelt billigt ind, er det begrænset hvad der kan hentes. (jeg er selv gør det selv'er men ville holde mig til værksted/carport og belægning uden for huset i stedet for at tage noget inde i huset)

jeg vil enten sige alt det indvendige eller ingenting. (gips-lofter er der pænt meget at spare på, da de typisk bliver spartlet 3 gange, skal grundes, males og en masse andet, så de 'sluger' mange timer) Typisk også derfor 'tilbudshusene' er med listelofter. Dog er fejl i gipsarbejde (specielt spartling) nådesløs synlige ved aften-belysning

• #7   15. jan 2014 Men som du selv er inde på, skal du spare noget så er det muligvis:
    Bortskaffelse af affald
    Sørg for stillads og skurvogn selv
    Lav lofterne selv, overvej at lav troldtekt! Et utroligt flot loft, og så snart det er oppe er det det færdige resultat, sammenlignet med gips er det også stort set samme m2 pris når det er færdigt.
    læg gulvene selv
    Men ellers overvej meget hvor du spare! Da det er svært at finde en håndværker der er interesseret i kun at lave et halvt hus, og så skal vente på dig i ugevis for du skal blive færdig med din andel, så har han svært ved planlægning osv.

• #8   15. jan 2014 hvis du får et tilbud på et nyt hus så bed om at få et specificeret tilbud, på alt inden du begynder at fortælle, hvad du selv vil lave ellers fucker de dig bare
    der findes også mange måder du kan spare penge på med hensyn til materiale valg, og selvfølgelig din egen arbejdskraft,
    hvad har du af uddannelse og hvad har du erfaring med og hvad kan du ?

• #9   15. jan 2014 der findes også alternative bygnings muligheder

• #10   15. jan 2014 Spar flere penge op så i har råd til at bygge ordentligt. Det der kommer ikke til at du.

• #11   15. jan 2014 Det er da ærgeligt at spare 25.000 på selv at male, er virkelig der man ser forskellen på godt og dårligt byggeri:)

• #12   15. jan 2014 Jeg tror at du skal starte med at sætte dig lidt ind i det hele først. Pris på grund, priser på tilslutningsafgifter, jordvarme måske,? Så kommer huset. Cirka 1,3 for 130m2 nøglefærdigt. 2 mil kommer man ikke langt for idag. Hvad kan du så selv lave,? Det eneste du virkelig kan spare på, er hvis et firma bare opføre et råhus så du selv laver alt indvendig. Og det er ikke bare lige som mange tænker. (Tømrer erfaring herfra, føj vi er ude og redde meget lort for folk der laver de stunt) Det billigste jeg nok kan anbefale er et træbjælkehus hvor du er medbygger, men igen, det trækker tænder ud.

• #13   15. jan 2014 Køb alt materiale i Polen. Samme produkter halv pris.

• Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 58
    #14   15. jan 2014 Anders N - hvis vi vender den om, kan man sige det er super ærgerligt at bruge 25.000 hvis jeg er maler smiley men korrekt, man ser ofte forskel! Har dog både elektriker og tømrer ved hånden, så det er en start og de gamle tager sig af haven. Men kan ret meget med fingrene og sælger køkkener til hverdag, der må være lidt at spare, når jeg kan få dem til indkøbspris.

• #15   15. jan 2014 Har i hvert fald tit set folk ødelægge et rigtig godt kvalitetshus ved selv at male, er det første man ser.

• #16   15. jan 2014 hvis du selv kan skaffe køkken engros så er det da helt sikkert et godt træk du skal bare huske hvis du har en elektriker skal du jo også have en der kan skrive under da det jo er nødvendigt ved nybyg du kunne jo vælge at stå for byggeriet og bare tage under entrepenører ind til at lave de forskellige opgaver men det kræver at du har styr på det eller kender en der kan stå for det ellers kan det jo godt give store problemer

Kommentér på:
Hus-byg - hvad man sparer på?

Annonce