{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Flytte til USA..? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg søger folk der har informationer omkring hvad jeg skal gøre for at kunne komme til USA og bo og arbejde..

Jeg kan sagtens skaffe et arbejde, da min Farfar har eget firma derovre, men han flyttede derover i 1979, og dengang var reglerne MEGET anderledes end idag..

Jeg er udlært Account Manager, i et trainee forløb.. Dvs. jeg har kun min 9. klasse samt 12 års erhvervserfaring indenfor salg..
Min Farfars firma er en salgsvirksomhed, så på den måde ville det ikke være et problem..

Spørgsmålet er bare hvilket visum jeg skal søge..?

Jeg har kigget på H-1B, men det kræver som mimimum en Bachelor.. Og ellers har jeg set H-3, men det er jo et Trainee visum som kun gælder i 2 år..

Nogle der ved noget..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte til USA..?
  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #1   28. jan 2014 Forhør dig ved Carsten (et eller andet) herinde fra. Det er ham med en gul Corvette, som har en del fotoalbums, og er ret aktiv i forum. Han bor og arbejder i USA, og har læst i hans tekst at man er velkommen til at henvende sig til ham pr. privatbesked, hvis man har spørgsmål omkring USA og hvordan man kommer dertil smiley

Held & lykke.

• #2   28. jan 2014 Nemlig Kristian, havde samme tanke smiley
    Han hedder vidst Carsten J

& ja, god vind herfra smiley

• #3   28. jan 2014 Helt sikkert.. ved godt hvem du tænker på..
    Ham som også 'lige' har købt en Z4 35i.. smiley

Jeg var ikke klar over at han sådan ville hjælpe med den slags.. smiley

Tak.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #4   28. jan 2014 Ja det er ham, yderst venlig mand. Det stod i hans profiltekst, så du kan jo se om det stadig gør smiley Hehe.

• #5   28. jan 2014 Det skader jo ikke at spørge om råd og lignende ved folk.. Det værste der kan ske, er at du får et nej.. smiley

• #6   28. jan 2014 Det sandt Ice Fox.. Jeg er bare ikke sådan en der trænger mig på og 'forstyrrer' folk.. smiley

Med mindre jeg skal skaffe kunder.. smiley

• #7   28. jan 2014 Tror faktisk du har en god mulighed, nu når du har en farfar der? Der er noget med at du har det lidt nemmere ved at komme derover, nu når det er nært beslægtet.. men hør ham Carsten ad og endnu bedre kontakt ambassaden?

• #8   28. jan 2014 Har haft fat i Ambassaden, fik fat i en meget travl (læs: Sur) mand, som bar henviste til deres hjemmeside.. smiley

Men de får sikkert 1000 opkald om dagen fra folk som mig.. som er nysgerrige omkring visum osv..

Jeg har skrevet til Carsten.. smiley

• #9   28. jan 2014 Har svaret smiley

• #11   28. jan 2014 Jeg får ofte spørgsmålet, og jeg er ikke nogen visum ekspert, men har da været igennem møllen selv, og kender flere danskere som også har været igennem det, så lidt ved jeg da.

Det nemmeste visum at få, er et H1B visum, som kræver en bachelor- eller kandidatgrad fra et universitet. Det kan dog opvejes af erfaring, og som tommelfingerregel skal man have 4 års relevant erhvervserfaring pr. år man mangler på universitetet. Hvad der er relevant, er op til myndighederne at vurdere. Problemet med H1B er, at der kun er et begrænset antal tilgængelig hvert år, så selvom man opfylder kravene, er der ingen garanti for at man kan få et.

Der findes også nogle trainee/uddannelses visums, og de er en hel del nemmere at få. Der er heller ikke begrænsning på antal, så vidt jeg husker, men de har kortere varighed.

Jeg kender også en del der er her på investor/virksomhedsejer visum, og det kræver som udgangspunkt at man investerer omkring 100.000 dollars i en amerikansk virksomhed (typisk sin egen).

Alle visum typer står beskrevet på den amerikanske ambassades hjemmeside under non-immigrant visum.

• #12   28. jan 2014 Kan iøvrigt tilføje, at der hvert år er et green card lotteri, hvor man, uanset uddannelse, om man har job etc., kan deltage. Som dansker har man større chancer for at vinde, da der ikke er ret mange danskere der søger om opholdstilladelse i USA, i forhold til så mange andre lande.

• #13   28. jan 2014 Det der lotteri skal jeg helt klart tilmelde mig..
    Samt tale med Farfar om Trainee plads.. smiley

• Mads O
    Mads O Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #14   28. maj 2014 For at kunne arbejde i USA så skal man først søge om et visa. Der findes forskellige, ved at nogen har fået lidt hjælp via den her hjemmeside, der findes der også andre gode informationer: http://www.arbejdeusa.com, også om green card lotteriet smiley

Kommentér på:
Flytte til USA..?

Annonce