{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.292 visninger | Oprettet:

Valg af co2 svejser Migatronic, søger ekspert hjælp af pro svejsere {{forumTopicSubject}}

Hvilken ny co2 svejser ville være fornuftig, at investere i..?. budget ca 10000. skal kunne svejse sort jern, rustfri, aluminium. med trådtyper der passer til self.

dem jeg selv har tænkt på :

rallymig 161i (1 faset)
automig 273 ups ( 3faset)

Evt kom med andre indput! er ikke så meget inde i det, og den skal kun bruges til bil og alu plader i maks 5 mm

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af co2 svejser Migatronic, søger ekspert hjælp af pro svejsere
  • #1   6. feb 2014 Co2 svejser du ikke rustfri med, og slet ikke alu.....der skal du have en TIG AC/DC.

• #3   6. feb 2014 MIG er det folk kalder CO2 svejser......og er godt klar over du kan få tråd til rustfri og div til MIG, har dog aldrig prøvet det. er dog ret sikker på det blir noget lort.

AC/DC tig til rustfri og alu, det dur.

• #4   6. feb 2014 Mag er det man i daglig tale kalder Co2
    Mig er rustfri/alu Forskellen er gasarten. Ved MIG er det en inaktiv gas(argon fx.), ved MAG en aktiv gas (CO2)

For at kunne svejse i aluminium skal dit svejseværk kunne svejse med vekselstrøm hvorimod alm stål og rustfri er jævnsstrøm. Jeg tvivler stærkt på at du med dit budget kan finde et svejseværk som også kan svejse i alu.

• #6   7. feb 2014 En aotumig 273 ups, kan sagtens svejse i alu op til 5mm, men det bliver ikke det kønneste, men det holder fint.

• Jensen D
    Jensen D Tilmeldt:
    feb 2015

Svar: 1
    #7   26. feb 2015 Grease Monkey, hvad er pointen med at udbrede din uvidenhed på den måde? Først serverer du en skråsikkert gang pladder - siden proklamerer at du aldrig har prøvet det du udtaler dig om, og at det netop derfor er noget lort.
    Tror du ikke du skulle give dig til at læse Anders And, og vente med at blande dig i voksensnak til du er blevet konfirmeret?

• #9   26. feb 2015 Ja må erkende jeg tog fejl dengang. Er selv blevet klogere siden, var bare ret sikker i min sag dengang, har dog lært siden at jeg har meget at lærer om svejsning endnu.

Men synes ikke der er grund til dit personlige angreb?

Kommentér på:
Valg af co2 svejser Migatronic, søger ekspert hjælp af pro svejsere

Annonce