{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Indbrud i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg sidder i sådan situation at jeg har haft indbrud i bilen. Sideruden blev smadret.
Der er kasko med selvrisiko på 6000.- på bilen. Min spørgsmål er så om kasko dækker ruden eller er det mig selv der skal betale den?

Takker på forhånd.
Venligst,
Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indbrud i bilen
  • #1   30. mar 2014 Din forsikring skal dække alle skader ifbm. indbrudet.

  • #2   30. mar 2014 vælger du at tage skaden over din forsikring, så dækker de alle dine udgifter, også ruden

  • #3   30. mar 2014 Okay, super tak. Jeg troede nemlig selvrisikoen spillede også rolle i denne sag smiley

  • #4   30. mar 2014 Well, den kommer du til at betale når du anmelder skaden smiley

  • #5   30. mar 2014 Jeg havde indbrud i min bil og fik dækket ruden, malet døren og forskærmen og skiftet alt det rundt og radioen som blev ødelagt

  • #6   30. mar 2014 Anders, nu gør du mig forvirret.. dækker min forsikring eller er skal jeg grave i pungen efter skillingen?;)

  • #7   30. mar 2014 jeg mener ikke du skal skal betale selvrisiko ved indbrud?
    Min far havde indbrud i hans, han betalte ikke selvrisikoen? smiley


  • #8   30. mar 2014 Super er enorm lettet smiley

  • #9   30. mar 2014 om du skal betale selvrisici ved indbrud kommer an på hvordan din forsikring er sat sammen.
    Snak med forsikringen de er der for det samme,de kan også beregne om det kan betale sig og melde skaden smiley


  • #10   30. mar 2014 Har du friskadedækning, så er indbrud en af de skader der ikke udløser selvrisiko.
    Så læs dine betingelser igennem.


  • #11   30. mar 2014 Okay, jeg har nemlig snakket med dem og de sagde at jeg skulle bare køre bilen til værksted og regningen skulle sendes til dem. Men så kom selvfølgelig den gammel og begyndte at snakke om selvrisiko....

  • #12   31. mar 2014 Ring til dem.. forsikringsaftaler kan være forskelligt skruet sammen, og de er nok de eneste der kan fortælle dig hvordan det forholder sig med din. Så inden du begynder at banke i bordet overfor dem, så tjek lige dine forsikringsbetingelser.

  • #13   31. mar 2014 Som udgangspunkt skal du altid betale din selvrisiko når du anmelder en skade. Man kan så ved nogle forsikringsselskaber tilkøbe friskade til autoforsikringer, hvor selvrisikoen bortfalder i tilfælde af tyveri, brand, hærværk mm.

    Hvis du ikke har tilkøbt denne dækning, så skal du betale din selvrisiko. Det betyder at du skal dække op til 6000 kroner for reparation af ruden og eventuelt andre dele på bilen som er blevet beskadiget, men alle udgifter derudover dækker dit forsikringsselskab. Du skal naturligvis vurdere om du mener bilen kan laves for under 6000 kroner. I dette tilfælde er der som sådan ingen årsag til at involvere dit selskab.

    Hvis der eventuelt er stjålet private ejendele fra bilen, så er disse dækket af din indboforsikring. Flere forsikringsselskaber plejer typisk kun at opkræve én selvrisiko, (den højeste) i tilfælde af at samme skade breder sig over flere forsikringer.

    Selvom du skulle vælge ikke at melde skaden via din kaskoforsikring, kan du stadig anmelde eventuelt stjålne ejendele via din indboforsikring.


Kommentér på:
Indbrud i bilen

Annonce