{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
38.085 visninger | Oprettet:

Højere indkomst = Højere fradrag??? {{forumTopicSubject}}

Hey bg. Jeg går i skole på HF og får SU. jeg har deltidsarbejde ved siden af, og i år skulle jeg betale 4000 tilbage i skat. Jeg er sat til at tjene 140.000 om året, samt få 34.000 om året i SU. Mit fradrag er på 4600 kr.

Jeg har nu rettet den til. Jeg har fravalgt SU i 4 måneder. Jeg har rettet den til at jeg tjener 200.000 kr om året, og får 14.401 kr i SU i år. MEN mit fradrag er nu på 5116 kr?? Det kan vel ikke passe at mit fradrag stiger, jo mere jeg tjener. Er helt forvirret lige nu. Min trækprocent er på 38 % i begge tilfælde.


En der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få penge tilbage næste år?? Ved godt det er penge som jeg så bare ikke får indtil da, men det er jeg langt bedre tilfreds med, end at skulle betale tilbage.


Kommentarer på:  Højere indkomst = Højere fradrag???
  • #1   2. apr 2014 Sæt din trækprocent op.

  • #2   2. apr 2014 Det var også min tanke. Jeg kan bare ikke finde ud af at sætte den op. Er det ikke noget man kan gøre på skats hjemmeside? og i så fald, er det ikke bare 2-4 procent jeg skal smide den op?

  • #3   2. apr 2014 Den er faktisk temmelig tricky - men det er fordi jo højere din indkomst er - jo højere beskæftigelses fradrag og arbejds markeds bidrag bliver du sat til.

    De 2 tal har indflydelse på dit fradrag - som hvis du sætter din indkomst for højt - også bliver for højt. For højt fradrag i forhold til "fakta" = rest skat.

    Med mindre du ligger lige der hvor du ville ramme topskat - så skal du faktisk hellere - "forskuds-opgøre" en for lille indkomst.


  • #4   2. apr 2014 Det synes jeg bare lyder helt forkert. Men tænkte nøjagtig det samme. Det virker bare dumt at jeg skal sætte den til at tjene mindre end jeg egentlig gør, og så burde jeg få penge tilbage til den tid.

  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Svar: 5
  • #6   2. apr 2014 #4 - det var så ikke helt det jeg sagde. Jeg svarede på hvorfor dit fradrag steg.

    Skal du være sikker på at få penge tilbage - så hæv din skatte procent ELLER undlad at skrive f.eks. befordring på


  • #7   2. apr 2014 Er det så bedre at sætte forskudsopgørelsen lidt højere end man tror man tjener eller er det bedre at sætte den lidt lavere, hvis man gerne vil have penge tilbage?

  • #8   2. apr 2014 Du skal ikke sætte den for højt - at den grund jeg skrev tidligere. Sætter du den for lavt - giver det så heller ikke automatisk penge tilbage i skat.

    De eneste 2 sikre metoder er en højere træk procent eller at undlade nogle fradrag - det kan så være befordring, renter på gæld osv.

    Alt efter hvad man har på de poster kan man jo selv afgøre det. Har man f.eks. 20.000 kr. på befordring - så er det jo en god måde at styre det på - eller at sætte sin træk procent op med f.eks. 5% - Man skal jo bare lige være sikker på at den daglige økonomi kan løbe rundt. smiley


  • #9   2. apr 2014 Nu er der et max på beskæftigelses fradraget.
    Så man kan sagtens sætte indkomsten op, og få penge retur, men det kommer helt an på hvad man tjener.


  • #10   3. apr 2014 Det er din arbejdersgiver som skal hæve din trækprocent.

  • #11   3. apr 2014 #9 - med de tal han nævner - så nope.

  • #12   3. apr 2014 i stedet for at låne dine penge til skattefar var det så ikke bedre ikke at ændre noget og så sætte nogle penge i banken hver måned og og så betale skatte far pengene når og hvis han finder ud af at du skal betale pengene

    personligt har jeg et lån der er lavet som en kasse kredit som jeg bruger som betalings service og i stedet for at have mine penge stående på en normal konto uden noget synderlig renter så ryger de alle ind på min kassekredit hvor jeg så spare 8 % i renter når jeg sætter mine penge der er beregnet til termin og andre faste udgifter ind på kassekreditten


  • #13   3. apr 2014 selvfølgelig hvis man ikke har et lån så er det jo ikke muligt

Kommentér på:
Højere indkomst = Højere fradrag???

Annonce