{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.048 visninger | Oprettet:

Donere sin krop til forskning. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag modtaget mit donorkort fra ICMM. Jeg har doneret min krop til forskning når jeg en dag er død. smiley

Hvis man, ligesom jeg, ikke har nogle forbeholdninger for hvad der skal ske med kroppen når man er død, kan jeg kun anbefale at man gør dette, efter aftale med sine nærmeste. Taknemligheden fra Instituttet er helt enorm og det går jo til en god sag.
Og så synes jeg, det er rart at vide man også kan gøre gavn når den dag kommer. Jeg er iøvrigt også medlem af donorregisteret. Man går vel ind for genbrug. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Donere sin krop til forskning.
  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 204
    #1   15. apr 2014 Der er heller ikke noget i vejen med ikke at tilmelde sig!

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #2   15. apr 2014 Jeg har også underskrevet donorkort, så den dag jeg ikke er her mere så må de godt hugge mig op til reservedele. Jeg stod sammen med min far og bror for 3 måneder siden og skulle tage beslutningen om organdonation da min mor døde og efter hvad vi har fået af vide var der fire personer som fik nye organer ud af det.

• #3   15. apr 2014 Det lyder sku' meget smart, men kan man få nogle penge for det? smiley

• #4   15. apr 2014 Respekt

• #5   15. apr 2014 Morten:
    Nej, overhovedet ikke! Intet ondt sagt om folk som ikke har lyst. smiley

Benny:
    Det er så nemt at tilmelde sig donorregisteret og så giver det ekstra point på feel-good kontoen. smiley Jeg er sikker på din mor også ville blive glad, hvis hun vidste det.

Jakob:
    Ikke så meget som en bukket 50øre... Det er ren og skær hjælp til forskning og uddannelse af læger osv.

• #6   15. apr 2014 Jacob syntes du det var en smart kommentar du kom med der? man gør det for fanden da ikke for penge. Du burde nok skrives op til en hjerne.

• #7   15. apr 2014 Alt andet er da egoistisk, hvis man istedet vil lade sine klamme organer ligge inden kroppen som alligevel er begravet og som ender med og ligge og rådne, hvis det kan redde andres liv. Kan ikke se at det på nogle andre måder er andet end egoistisk.

• #8   15. apr 2014 Kan det ikke være lige meget hvorfor man gør det? Og jeg skrev også, at det var en god ide. Pengene ville bare være en fed bonus.

• #9   15. apr 2014 ´Jacob bare det du tænker på at skulle have penge for at blive skrevet op til noget der kan redde andres liv lyder meget dumt. Hvorfor skal folk betales for noget de ikke har brug for når du er død? Man gør det for at hjælpe andre når du dør sgu ikke for pengenes skyld. Så ja det er mega dumt det du lukker ud, må da håbe du ikke selv kommer ud for en ulykke og skal bruge andres organer, nu når du selv rænker på at skulle have betaling for det. For så skulle jeg da ha 1 million for at redde dit liv Kan du ikke betale tja så er det bare synd så må du jo dø. Du ville jo selv have penge for det FAIL.

• #10   15. apr 2014 Jakob:
    Den eneste økonomiske "gevinst" er, at instituttet betaler for transport til universitetet og kremering når de er færdige med kroppen. Og medmindre man har eget ønske om gravsted, betaler de for transport til anonym fællesgrav på Bispebjerg.

Det handler om at donere, ikke sælge... En bonus ville få folk til at gøre det af økonomiske årsager og ikke for den gode sags skyld. Desuden kan man altid afmelde sin donation, og så skulle man jo være tvunget til at betale den bonus tilbage. Det ville give en masse bøvl.
    Det skulle heller ikke undre mig, hvis der er en lovgivning om handel af døde mennesker, som en bonus ville være på kant med.

• #11   15. apr 2014 Jakob R =Troll

• #12   15. apr 2014 Jeg selv er bloddoner og organdoner. Taknemmeligheden fra folkene bag er det hele værd!
    Blev tappet for 10'ende gang i tirsdags, og hold nu kæft et nummer de gjorde ud af det... Flag, diplom og en løbetrøje, samt en "nål" smiley

• #13   15. apr 2014 Jacob:
    Ja, den taknemmelighed der bliver vist er virkelig stor. Når man skriver under på donation af kroppen, skal man underrette sin læge og da jeg kom forbi med erklæringen, var hun næsten ved at falde ned af stolen. Hverken hende eller hendes kollegaer havde set sådan en erklæring før, så det må jo åbenbart være ret sjældent at folk gør den slags?

• #14   15. apr 2014 Det var et spørgsmål Lasse. Du behøver ikke blive sur. Det kunne da sagtens være, at man kunne få lidt penge for det, og jeg kan ikke se hvad det skader at spørge.
    Jeg har heller ikke sagt, at jeg ville gøre det for pengene hvis du læser hvad jeg har skrevet igennem. Jeg kunne stadig sagtens finde på at gøre det.
    Der er ingen grundt til at blive fornærmet.

• #15   15. apr 2014 Jacob jeg skriver også at bare det du har tænkt på om det gav penge var dumt. Hvorfor skulle de give penge til noget de ikke ved om de får gavn af? brænder du op har de jo smidt penge ud på noget de ikke kan bruge. Og som sagt hvorfor tænker folk på penge i den sammen hæng?

Kommentér på:
Donere sin krop til forskning.

Annonce