{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sætte sin lønindkomst for lavt på SKAT ?
  • #1   15. jul 2014 Jeg har altid sat min for højt og mine renter udgifter lavere end de er så jeg er sikker på at få penge tilbage i skat

• #2   15. jul 2014 Der sker det at du vil komme til at betale for lidt i skat. Det vil fremgå af din årsopgørelse til marts næste år. Og du vil få en regning fra skat. Evt kan man overføre det til året efter med en højere træk procent i skat..

Mvh Ejnar

• #3   15. jul 2014 Hvis du sætter den for lavt, vil du få for lidt i eksempelvis beskæftigelsesfradrag. Jeg mener umiddelbart, det vil medføre en mindre overskydende skat, når året er omme. Det er dog ikke noget, der batter alverden.

• #4   15. jul 2014 Hvordan skulle det kunne give overskydende skat at sætte sin indkomst for højt? (med mindre man er i topskat)

• #5   15. jul 2014 hvis man er gennemsnitlig lønmodtager vil det være en fordel at sætte sin forskudsregistrering lidt lavere end forventet samt evt. rente udgifter lavere end de faktisk var året før.
    På denne måde får man betalt mere i skat end man skal og vil få penge tilbage - beskæftigelsefradraget og andre indkomstafhængige fradrag vil blive udlignet til det de skal være når året opgøres så man ikke "mister" nogle fradrag.

• #6   15. jul 2014 en anden ting man kan gøre er at bede sin arbejdsgiver om at hæve trækprocenten 1-3 % og den vej også betale lidt ekstra i skat hvis man vil være sikker på at få penge retur.

• #7   15. jul 2014 Det ville jeg også mene, Kim. Hvis man sætter den højere end hvad den reelt vil ligge på, vil det - så vidt, jeg kan se - have den modsatte effekt.

• #8   15. jul 2014 Ikke hvis man sætter den så den kommer op i topskat så mener jeg hæver de trækprocenten. Har jeg gjort de sidste par år og har fået en del tilbage hver år.

• #9   15. jul 2014 ja for de forskellige fradrag er beregnet ud fra indkomsten og sætter man den (Hvis vi ser bort fra div. lofter på fradrag) f.eks. kr. 50.000 for højt vil du få fradrag derefter men ikke være berettiget til det = man skal betale det tilbage.

• #10   15. jul 2014 Steen T
    Ja, hvis man fx sætter sin løn til 600.000, vil trækprocenten blive hævet.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor man skulle gøre det. Men det vil jeg ikke blande mig i smiley

• #11   15. jul 2014 https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68807

Kun få kan hæve trækprocenten ved at sætte indkomsten op
    Kun hvis du tjener over topskattegrænsen på 449.100 kr. efter AM-bidrag kan det have betydning for din trækprocent at sætte indkomsten op.

Hvis du tjener under 328.000 kr.
    Er din indkomst under 328.000 kr., og du sætter din indkomst for højt, risikerer du at skulle betale restskat, fordi du så automatisk får et større beskæftigelsesfradrag. Dermed ender du med at betale mindre i skat, end du skal.

Sæt dine fradrag ned for at betale ekstra skat
    SKAT kan ikke ændre din trækprocent for dig. Det er kun din arbejdsgiver, der kan det.

Du kan i stedet ændre dine fradrag. Nedsætter du et af dine fradrag (fx rentefradrag, kørselsfradrag eller dit pensionsfradrag) på din forskudsopgørelse, kommer du til at betale mere i skat. Det sker, fordi du på den måde nedsætter dit personlige fradrag på dit skattekort.

Dit personlige fradrag er det beløb, der bliver trukket fra din bruttoløn, inden du betaler skat. Når du sætter det "for lavt", kommer du til at betale mere i skat løbende gennem året. På den måde er der større chance for, at du får penge tilbage i stedet for at skulle betale restskat når året er gået.

Du mister ikke penge ved at sætte fradrag ned
    Du mister ikke penge ved at sætte dine fradrag ned på din forskudsopgørelse.

Når din årsopgørelse er klar, vil de korrekte beløb i de fleste tilfælde automatisk være med.

Hvis de ikke er med, kan du selv tilføje dem.

• #12   15. jul 2014 Jeg har de sidste år haft meget svingede løn og endte et år med at have tjent for meget så skulle af med en del penge( synes jeg det var smiley ) så tog en snak med en der havde været ved skat og hun sagde jeg kunne hæve den så jeg betalte topskat og halvere mine rente udgifter på mine lån på forskudopgørelsen så burde det give penge tilbage i skat og det har det gjorde de sidste 3 år.

• #13   15. jul 2014 Hvis man fx har en kassekredit i banken, som er trukket, synes jeg da, der er mere idé i at bruge SKAT som en slags gratis kredit ved at sætte for høje fradrag ind. Man kan jo bare lave en indbetaling i december, når man har regnet skatten ud.

Hvis man fx betaler 8-10 % på sin kredit, kan der sagtens være en god slat at spare smiley

• #14   15. jul 2014 Nogle gode steder at få guides til hvad man er berretuget til af fradrag? Fo er 100% sikker på jeg ikke har hvad jeg er berretiget til. Nogle links til sider der kan forklare det på dansk som. Forstås. Eller bare gode steder at sætte sig ind i det med årsopgørelser osv for jeg syntes det er bøvlet.

• #16   15. jul 2014 Jeg har valgt bare at have en sjat penge til restskatten, da jeg udmærket er klar over at jeg kommer til at skulle betale, havde set at SKAT automatisk ville ændre forskudsopgørelsen, hvis de kunne se man tjente mere end tidligere, har ikke hørt fra dem endnu.

• #17   15. jul 2014 nu har jeg prøvet at google samt søge lidt på skat... men for nogle år siden meldte SKAT ud at man ikke ville bruges som "opsparing" for dem der bevidst satte deres trækprocent urealistisk højt.
    De satte bl.a. renten ned for overskydende skat samt ville ændre % hvis de mente der var grund til at tro der var fusk med i spillet.

ved at min moster for mange år siden bad SKAT (det var der man skulle gøre det dengang) om at sætte hendes % til 49% samt renteudgifter til 0,00 og hun fik altid en kæmpe bunke penge tilbage i skat og især pga. renten var en del bedre den gang

• #18   16. jul 2014 Udfyld den her, så får du hvad du skal betale i skat, og ret så punkterne til lønindkomst rente indtægter og udgifter, afkast af aktier osv, så kan du se hvad de forskellige ændringer gør:)
    http://www.tastselv.skat.dk/fskbrgn2/Skprofil.aspx?indkomstaar=2014

Kommentér på:
At sætte sin lønindkomst for lavt på SKAT ?

Annonce