{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.589 visninger | Oprettet:

Kristoffer B
Kristoffer B
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 25

En murer tilstede {{forumTopicSubject}}

Hey..

Er ved at gøre klar til at fuge mit hus om... Dvs at det skal stå stadig i røde sten men med nye fuger.
Har fuget lidt og det tager jo evigheder når man ikke er vant til det. Tænkte så at jeg så en fugepistol til mørtel, virker det?? Nogen der har prøvet...

Håber på noget seriøs respons..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En murer tilstede
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #1   18. sep 2014 Tag en snak med en murer, det tager år at lære at gøre det hurtigt og korrekt så derfor kan han gøre det for en rimelig pris, hvis du gør forarbejdet... så kan i jo også snakke om farver; sort / orange hvid etc... du kan ikke fuge en mur med fugepistol ......

• #2   18. sep 2014 Jeg har ikke råd til at få en murer til at gøre det... Mine hænder sidder rigtig så hvorfor ikke gøre det selv.. Har fået en pris på at få det lavet men nej kan selv.. Og jo man kan få en pistol der er beregnet til det og spørger så om nogen har erfaring med det..

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#3   18. sep 2014 det tager jeg da hatten af for, kan da bare ikke forestille mig en pistol til at fuge et helt hus, medmindre det bare er et tyndt kosmetisk lag udenpå eksisterende fuge smiley

• #4   18. sep 2014 Ja man kan få en "pistol" til det men ikke noget jeg kender til. Hvis jeg var dig, ville jeg lave blandingen lidt tørt, og så skubbe det ind fra fugebrættet, men en fugeske. Ikke den "korrekte" måde, men kan gøres hurtig smiley men kommer selvfølgelig an på om fugen skal glittes eller bare en skrabefuge smiley

• #5   18. sep 2014 pistolen smiley

profilbillede
  • #6   18. sep 2014 Neeej, den kan ikke få mørtelen til at binde ordentligt på det gamle mørtel, det skal der lidt pres til så det binder ordentligt og husk at vande først osv smiley Hilsen mureren (det et reklame stunt og en måde at tjene penge på den der fugepistol enhver murer med respekt for sit fag/sig selv ville fraråde sådan en pistol)

• #7   18. sep 2014 pistolen virker fint... men Fugerne skal glittes efterfølgende... (MED TRYK)

• #8   18. sep 2014 Super... Jeg er jo ikke murer så anede ikke om det var et alternativ.. Det skal gøres ordentligt og skal nok fange fidusen som jeg kommer frem. Det skal fuges som det er nu altså en pæn fuge der ligger 2-3mm inde.. Aner ikke hvad det kaldes smiley

• #9   18. sep 2014 så ville jeg ikke bruge den ihvertfald

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#10   18. sep 2014 køb et par rigtige fuge skeer, den ene lidt mindre end fugen og et brædt til at føde fra, så kommer du langt smiley

• #11   18. sep 2014 Du skal huske at sørge for at der er fugt i fugen, inden du går i gang smiley

• #12   18. sep 2014 Det er simpelthen så såre simpelt selv at skovle mørtel ind. Og efter en time med bræt og ske så kører det lige ud af landevejen. Drop den fugepistol du får det ikke trykket godt nok ind.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#13   18. sep 2014 #12 Abildgaard; så skal han lige have den "rigtige" opskrift på en god mørtel, men den har du vel smiley

• #14   18. sep 2014 et brædt og en fuge ske og så mørtlen blandet i den korrekte konsistens så vil du hurtig lære det som før sagt et par timer så finder du hurtig fidusen og hvis den skal undersænkes så er det typisk et brædt med en skrue i med den korrekte afstand hvor kommer du fra ?

• Nicki B
    Nicki B Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 17
    #15   18. sep 2014 Er murer selv, og som der bliver nævnt , bland det lidt tørt og skub fra brændt og tag studserne til sidst efter et par skifte til at "låse" fugen og brug en "kugle" . Det giver pæneste resultat for dit vedkommende smiley

• #16   18. sep 2014 Har været igang sammen med en kammi i et par måneder nu, først kradse fuger ud , så skubbe mørtel i fra pudse bræt , vi bruger 8 og 10 mm fugeskeer og så glitte efter med 15 cm kosteskaft, der er savet i 45 graders vinkel.
    Tag evt. En halv liters sodavands flaske, hvor du fjerner bunden og halvdelen af siderne 7-8 cm , så kan du holde den op til studsfugerne og skubbe mørtlen ind uden at spilde det hele...
    Jeg bruger Weber Pudsemørtel 35/65/650 Bakke 0-2 , der bare lige skal have en skvis vand. Det er nemt at lave den rette konsistens med , så den også er nem at arbejde med
    Mangler heldigvis kun lige de sidste 30 m2 på forsiden af huset, blev færdig med at krasse fuger ud her til aften, sgu hårde fuger, der først skal rilles med diamantskive, så igang med hammer og fuge mejsel og til sidst fuge fræser, sgu surt med 3 dobbelt arbejde, sådan har hele huset været, men om et par dage, så er det ovre, så skal det forhåbentligt laves mere i min tid.....

• Hans P
    Hans P Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Svar: 1
Kommentér på:
En murer tilstede

Annonce