{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

KomBARdo!
KomBARdo!
Tilmeldt:
27. jul 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18

Har brug for hjælp vedr. spørgsmål ang. grafikkort {{forumTopicSubject}}

God aften BG!

Jeg har ikke specielt meget forstand på PC´er, hardware osv. så jeg håber lige i kan hjælpe mig.

Jeg har en ældre PC, hvor jeg er 98% sikker på, at mit grafikkort er defekt. Nogle gange kan jeg ikke få min PC til at starte op, og andre gange starter den i "repair mode" (Jeg kører Windows 8.1) - en gang imellem starter den også normalt, hvorefter den kører i 3-4 minuter og så begynder skærmen at blinke og flimre og så går PC`en i sort. De BSOD der kommer, omhandler alle grafikkortet. Efter problemerne opstod har jeg hentet den nyeste driver til GPU´en - men det har ikke hjulpet.

Jeg har derfor besluttet mig for at købe en ny GPU.

Den gamle (nu defekte) GPU var virkelig "high-end" da jeg købte PC´en for efterhånden en del år siden. Der var 2 DVI-udgange på GPU´en og jeg har 2 stk. 23" Dell skærme tilsluttet min PC.

Da jeg ikke længere bruger min PC til spil og andre tunge grafikopgaver, gider jeg ikke gå ud og ofre flere tusinde kr. på en ny GPU. Men jeg kan dog se, at de GPU´er, som har 2 DVI udgange er noget dyrere end dem med kun en.

Hvis jeg nu fortsat vil have mine 2 skærme tilsluttet men kun køber en GPU med 1 DVI udgang, kan man så købe en form for "splitter", dvs. et kabel der fordeler sig ud til 2?

Såfremt det er muligt, vil man med denne "fordeler" fortsat have alle de samme features, som man havde da man havde en GPU med 2 DVI-udgange? Eller må man give køb på noget af funktionaliteten?

Håber i ved hvad jeg mener, og håber i vil komme med inputs. Mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for hjælp vedr. spørgsmål ang. grafikkort
  • #1   27. sep 2014 Altså nu ved jeg ikke hvad du mener er dyrt, for der er da et hav af grafikkort med 2 udgange.
    Tag feks denne her med dvi og hdmi til under 300kr
    Og har du ikke hdmi så fås der et "dvi to hdmi" stik..
    http://www.edbpriser.dk/grafikkort/pny-geforce-gt-620-1-gb-id-6831650.aspx


  • KomBARdo!
    KomBARdo! Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #4   27. sep 2014 @Myggen
    Tak for dit svar og ved ikke om jeg misforstår dig, men jeg skal bruge 2 stk. DVI udgange i samme kort.

    Eller vil du forbinde den ene skærm direkte til den eneste DVI udgang og den anden skærm til HDMI med en HDMI til DVI-adapter?

    Vil det være OK? Nu spørger jeg sikkert dumt, men kan man ikke risikere, at der er forskelle i skærmbillederne på de 2 skærme - her tænker jeg farvedybde, klarhed osv. når man forbinder den ene skærm direkte til DVI og den anden til en HDMI udgang, som man så ændrer til DVI med en "omformer"?


  • #5   27. sep 2014 Jeg vil ikke tro der er nogen forskel, da begge signaler er digitale.
    Som Tommy skriver så er der DVI, D-SUB og HDMI i de fleste kort i dag, du kan sagtens koble dine to skærme til henholdsvis DVI og HDMI uden problemer.


  • KomBARdo!
    KomBARdo! Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #6   27. sep 2014 Super - tak for jeres svar.....

    Så prøver jeg at finde et grafikkort med i hvert fald mindst 1 DVI udgang og 1 HDMI udgang. Der er desværre ingen HDMI-indgang i skærmene (de er også af lidt ældre dato), så jeg skal ud og have fat i en HDMI -> DVI adapter også.


  • #8   27. sep 2014 Billed signalet i DVI og HDMI er det samme.

    Men en splitte vil du jo få samme billede på to skærme, og det er nok ikke det du ønsker.


  • KomBARdo!
    KomBARdo! Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 18
    #9   27. sep 2014 @Kristian K

    Tak for din kommentar....Du har ret, jeg ønsker ikke samme billede på begge skærme hehehe.....

    Jeg ved bare, at ude på mit arbejde, da har jeg også 2 skærme og der er kun 1 udgang på PC´en. Og da er der forbundet en eller anden "fordeler" eller "adapter" bag på...men jeg har ikke nærstuderet hvad det er.


  • #11   27. sep 2014 Længere oppe blev der talt om en splitter, men også at man var nervøs for at billedet tabte noget ved at komme fra en HDMI port i stedet for en DVI port.

    Signalet er det samme, bortset fra lyden ikke bliver ført med ud fra et DVI stik, hvis vi ser bort fra nogle af de ældre AMD kort som havde en speciel DVI til HDMI adapter.


Kommentér på:
Har brug for hjælp vedr. spørgsmål ang. grafikkort

Annonce