10.232 visninger
|
Oprettet:
Får man ikke en bøde i forruden ved parkerings afgift? {{forumTopicSubject}}
Sendes P bøder digital?
Så nemlig en P vagt forleden tage billeder af nummerplade på bil, samt dens placering med kamera.
Men han lagde ingen ting i forruden.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 89 Svar: 403
Men det må da være træls
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 81 Svar: 512
så engang en der kom løbende da han så en ung dreng lige havde parkeret og var gået ind i en thansen ved Glostrup og han skulle til at skrive en bøde så sagde en af mine venner det måtte han ikke han skal vente så kom drengen ud inden for 2 min. og fik ingen bøde...
Hvad gør man i de tilfælde hvis det er.... en af mine fars venner har lige fået bøde sådan et sted men kom ud for at stille uret og så at bøden var sat... han snakkede med vagten som sagde han annullere den på stedet...
men efter ca. en uge fik han sendt den hjem i stedet men rykker.
feb 2007
mar 2007
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 130
feb 2007
feb 2007
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 130
Loven dikterer en minimumsobservationstid på tre minutter, fra din P-billet er udløbet, til der må udskrives en afgift.
http://www.bt.dk/danmark/i-kaploeb-med-p-vagten-saa-faa-minutter-har-du
Rart at vide nedenstående
Ifølge færdselslovens § 121, stk. 3, skal bøden dog være færdigudskrevet og afleveret i forruden, før bordet fanger. Er P-vagten stadigvæk i gang med at noterer, når du gør opmærksom på, at du vil flytte din bil, så er afgiften ikke officielt færdigudskrevet, og du slipper med en advarsel og eventuelt et lille parkeringsopdragende foredrag. Det gælder både i offentligt regi og hos f.eks. Q-park.
mar 2007
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
Passer ikke.. bøden skal bare være overdraget..
så vagten skal sådan set bare overdrage dig bøden, vil du ikke tage imod, så bliver den bare sendt med posten.
og hvad angår obs tid. så hedder den 4.min på en parkeringssag.
0.min på en standsningssag.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
Og Jabbekot, det er ikke helt korrekt. Min Obstid hvor meget ofte forskellig fra plads til plads, og afhængig af hvad jeg gav bøde for, fx var parkering på handikap plads, med 0 obs tid, det samme med parkering udenfor bås. Mens overskredet tid, ingen billet eller deslige var 5-10 min
jun 2004
må så lige tilføje, at de tider jeg opgiver er fra kbh og frederiksberg.. og også fra andre steder, da flere byer bruger kbhs metoder.
Så altså offentligt ansatte og ikke private
nov 2002
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Alle steder står der 3 minutter.... Så vil mene at et link vil være på sin plads.
jun 2004
Jeg har jo lige skrevet hvor jeg har det fra..
det må du have lov at mene, gider dog ikke finde et link frem, kan kun fortælle dig hvordan praksis er.
men hvis du holder i et parkeringsforbud i max 3 minutter har du jo dit på det rene, så det er ikke nogen dum regel at holde sig til.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Bare fordi du skriver et eller andet, så er det jo ikke rigtigt af den grund.....
vil dog give dig ret i at der ud fra forsigtighedprincippet siges 4 minutter - hvilket der også er sakset ind længere nede....
Det er jo så heller ikke rigtigt det du skriver:
http://multimedia.pol.dk/archive/00495/pregler_495335a.pdf
2.3. Hvornår er parkeringsafgiften pålagt
Det følger af færdselslovens § 121, stk. 3, at afgiften pålægges ved en skriftlig meddelelse,
der anbringes på køretøjet eller overgives til føreren.
Der opstår af og til situationer, hvor en bilist nægter at lade parkeringsvagten sætte parkeringsafgiften
på køretøjet, ligesom bilisten ikke ønsker at modtage denne fra parkeringsvagten.
Er situationen samtidig den, at bilisten optræder truende, vil parkeringsvagten ikke være
forpligtet til at forsøge at aflevere den pålagte parkeringsafgift til bilisten.
Parkeringsvagten kan i en sådan situation – efter at der er udfærdiget notat om hændelsesforløbet
– sende den pålagte parkeringsafgift til ejeren af køretøjet pr. brev. En sådan parkeringsafgift
vil tillige være fuldt ud lovligt pålagt.
Det afgørende i en sådan situation er, at parkeringsvagten så vidt muligt hindrer, at situationen
udvikler sig.
I andre situationer, hvor en bilist kommer tilbage til køretøjet med henblik på straks at borttransportere
køretøjet, uden at parkeringsvagten har færdiggjort arbejdet med udfærdigelsen
af parkeringsafgiften, må anvendelsen af forsigtighedsprincippet normalt føre til, at parkeringsvagten
ikke pålægger en parkeringsafgift.
Er parkeringsvagten imidlertid færdig med at udfærdige den skriftlige meddelelse ved bilistens
ankomst til køretøjet, kan parkeringsafgiften pålægges, hvilket normalt sker ved, at parkeringsafgiften
enten anbringes på køretøjet eller overgives til føreren.
og omkring 3 eller 4 minutter så er det ud fra forsigtighedprincippet der siges 4 minutter.....
2.4.1.2. Observationstid ved pålæggelse af parkeringsafgifter ved parkeringsforbud
Tidligere var der en regel om, at personbiler og varebiler skulle observeres i henholdsvis 5 og
15 minutter, inden der kunne pålægges en afgift for overtrædelse af et parkeringsforbud. Disse
regler vil ikke længere være gældende. Reglerne er nu afløst af en mere konkret vurdering
ud fra et forsigtighedsprincip.
Udgangspunktet for denne vurdering skal være, at der først må pålægges en parkeringsafgift,
når der er en rimelig sandsynlighed for, at denne parkeringsafgift vil være
lovlig og rigtig.
Henset til kravet i færdselslovens § 2, nr. 16, hvorefter et køretøj først anses for parkeret, når
dette har været standset i mindst 3 minutter, og henset til forsigtighedsprincippet, vil der
imidlertid altid som minimum skulle være en observationstid på 4 minutter, inden der kan
pålægges en parkeringsafgift for overtrædelse af et parkeringsforbud. Ved fastlæggelsen af
den minimale observationstid er der bl.a. taget højde for usikkerhedsmomenter ved tidsberegningen
mv.
Grænsen på 4 minutter er bl.a. også valgt ud fra, at der altid på hver sin side af observationstiden
vil gå noget tid med at påbegynde udfærdigelsen af parkeringsafgiften samt at udskrive
og rent faktisk pålægge denne. I hele perioden vil parkeringsvagten skulle have det
konkrete køretøj under observation, hvorfor parkeringsvagten normalt bør opdage evt. af- og
pålæsning eller af- og påstigning, såfremt denne umiddelbart giver sig tilkende. Man har derfor
også ud fra et retssikkerhedsmæssigt synspunkt fundet, at en observationstid på 4 minutter
som udgangspunkt må anses som en tilstrækkelig minimumsobservationstid.
Dette ændrer imidlertid ikke på, at parkeringsvagten tillige skal skaffe sig rimelig sikkerhed
for, at køretøjet rent faktisk er parkeret, og at der ikke blot foretages af- og pålæsning, eller
af- og påstigning. Dette indebærer, at observationstiden ikke kan være kortere end 4 minutter,
og det vil efter omstændighederne ofte være hensigtsmæssigt, hvis observationstiden bliver
noget længere.
jun 2004
du tror at jeg mener at vagten bare kan taste videre når bilisten ankommer.. det var ikke det jeg mente.
Det jeg mener er at vagten ikke nødvendigvis skal pålægge afgiften på bilen..
Han må gerne overdrage denne til bilisten.
Vil bilisten ikke modtage den, så bliver den sendt med posten.
Såfremt udskrivningen er påbegyndt så han har en færdig afgift i hånden han kan overrække, selvfølgelig.
en anden tænkt situation er at vagten beder bilisten flytte sin bil, det nægter bilisten. her må vagten gerne taste ind og igen overrække eller pålægge. vælger bilisten at køre når afgiften er udfærdiget, så bliver den igen, bare sendt med posten.
Håber jeg har gjort mig letforståelig denne gang.
nov 2002
jun 2004
vil man ikke have en bøde så må man lade være med at standse eller parkere ulovligt..
Kan kun tilføje at du ingen ret har til at blive knotten på andre end dig selv.. Du vælger selv om du vil standse eller parkere ulovligt, pvagten udfører sit job, og hans job er ikke at lade dig gå straffri bare fordi du tilfældigvis møder ham ved bilen.
nov 2002
jun 2004
Det er din ret at klage, men bøden kommer du sgu til at sluge om du vil eller ej
nov 2002
jun 2004
vil du bryde den så må du også være klar til at betale.. længere er den jo ikke.
så kan kun forholde mig til at i den situation er det dig der er en krakiler og et røvhul.
nov 2002
jun 2004
Det burde du også vide hvis du har været p vagt..
På kommunal vej.
på de private pladser er det deres regler der gælder, så der parkerer du på deres præmisser om du vil eller ej.. grunden er deres.
Får man ikke en bøde i forruden ved parkerings afgift?