{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.860 visninger | Oprettet:

Jeg ''brækker mig'' {{forumTopicSubject}}

Hvordan er det muligt og få en bøde, for og sige til politiet at man brækker sig over dem? Sad lige og så det i station 2 politirapporten? Det var noget med at han havde fået udleveret sin jakke i byen, lige inden at han var blevet smidt ud, men havde så indleveret den igen, men de kunne så ikke finde den inde hos dem derefter, dørmanden ringede efter politiet og han blev taget med ind og fik en bøde på 1000 kr for ikke og adlyde deres ordre, om og forlade stedet. Han dukker op på stedet igen, bliver nægtet adgang for og hente sin jakke, og ringer derefter så selv til politiet, for og meddele dem om at mange derinde ikke er en dag over 18 år, og at de derfor selv lige skal ind og tjekke dem. Ender med at han får en bøde for ordensbekendtgørelsen på 1000 kr (åbenbart et gammel afsnit, da jeg fik selv samme bøde i starten af December 2013, hvilket lød på 2500 kr)

At sige man brækker sig over politiet, kan da umuligt være skældsord mod dem? Eller har jeg en forkert betegnelse af hvad ''skældsord'' er ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg ''brækker mig''
  • #1   11. nov 2014 Synes det burde give et fingerklip når man ikke hørte efter. Og provokation burde give 15000 i bøde, bum. Luk og lyt. smiley

• #2   11. nov 2014 Politiet er følsomme nu til dags smiley

• #3   11. nov 2014 Det er så en anden diskussion. Spørgsmålet er om hans ord var skældsord mod ordensmagten smiley
    Men var det en jakke med nøgler i til lejligheden og måske til bilen og andre ting, og måske en forholdsvis dyr jakke, kunne det jo ende ham med og koste mange tusind kroner. Alene for og få en dørmand ud en weekend nat for og låse en ind i ens lejlighed, kan blive en dyr fornøjelse. Så kommer tabet af jakken, transport af bil til nærmeste forhandler (af det mærke som bilen er af), hvilket også kan blive ret dyrt uden og være medlem af falck. Og så tab af eventuelle andre ting og sager i jakken smiley

• #4   11. nov 2014 Velfortjent.

• #5   11. nov 2014 Jeg synes på ingen måde det er ok at blive smidt ud af en beværtning uden sit overtøj, der var jeg satme også blevet sur, og hvis de er ude på at slippe af med en person, var det så ikke det nemmeste at give personen sit tøj så han skrubber af, i stedet for at de står udenfor og bliver mere og mere sure?
    Hvordan skal man komme ind i sit hjem hvis ens nøgler ligger i ens overtøj??
    Ikke i orden efter min mening...

• #7   11. nov 2014 Dørmand: Holder pøblen med grimme sko ude.
    Låsesmed: Hjælper folk ind i deres lejlighed når nøglerne er væk.

Bare så du ikke ringer efter en dørmand, hvis du smækker dig selv ude. Det kunne jo være at du ikke kunne komme ind med dine sko. =)

• #8   11. nov 2014 Du er bare velkommen i Sønderjylland... du får smadret dit hoved. sådan lort bliver behandlet retfærdigt

• #9   11. nov 2014 Mine nike air max har nu aldrig givet problemer på byturene. Skulle regningen så sendes retur til diskoteket (eller hvor man var i byen), så de kunne betale for at man blev lukket ind? Det er jo trods alt dem som har givet en den udgift, fordi at de ikke ville udlevere ens jakke. Udover det skal de jo også erstatte værditabet af ens jakke og eventuelle ejendele i den smiley

• #10   11. nov 2014 Tjaa havde du sagt sådan til en norsk betjent så var du endt på maven i håndjern en overnatning på stationen efterfulgt af en "regning" på et par tusind

• #11   11. nov 2014 hvis du respekterer ikke polititet, så bliver du analvoldtaget af selvforsvar enheder...

• #12   11. nov 2014 lyder lidt som tumpen fra det program bare kunne tage og lytte til hvad der blev sagt og skrubbe hjem i seng, at han ikke får sin jakke..tja han kunne hente den dagen efter....synes det er helt fair politiet har en kort lunte overfor fulde mennesker!!! bøden er velfortjent.

• #13   11. nov 2014 R M

Og hvad hvis man ikke boede i nærheden (en gut som bor på Falster og tager i byen i kbh), og som det derfor ville koste adskillige hundrede kroner hver vej med det offentlige. Hvem skulle så stå for den regning, fordi at de ikke kunne finde frem til hans jakke, og måske ikke engang gjorde sig umage nok? Nu skal man tænke på at, der faktisk også findes dørmænd som spiller med musklerne (heldigvis ikke de steder jeg er kommet det seneste år, heldigvis), og at man derfor ikke rigtig kan stille noget som helst op når det kommer til stykket smiley

• #14   11. nov 2014 se hvis gutten nu havde opført sig ordentligt var han nok ikke blevet smidt ud, så det er jo helt og holdent hans egen skyld.
    han er vel bare en af de hersens mors prinser som tror de er guds gave til verden og som kan te og skabe sig som de vil og som tror loven ikke gælder for dem

• #15   11. nov 2014 Shaka, der er ikke muslimabad omkring dig. Er der noget du føler dig kneppet i røvet mens du bevæger dig fredeligt ud i samfundet?

• #16   11. nov 2014 RM: pointen er jo netop at han IKKE kan tage hjem uden nøgler til sit hjem, og det er ikke i orden..

• #17   11. nov 2014 Har du nogensinde været i byen? For i så fald, ville du også vide at man på et dansegulv kan blive skubbet ind i en anden, hvor det så ender med at man selv ender med og få en på hovedet, dørmændene ankommer og man bliver smidt ud. I værste tilfælde kommer politiet også. Du kan ikke altid regne med at man selv er herre over hvordan tingene i livet sker, tumpe smiley

• #18   11. nov 2014 dansk natteliv er tabeligt og billigt...

• #19   11. nov 2014 S H

Bliver du overrasket hvis jeg fortæller at jeg er pære dansk? Altså hverken med forældre fra Irak, forældre fra Tyrkiet, forældre fra Somalia eller nogle af de steder, men faktisk med en dansk mor og en dansk far? Altså ikke ''dansk'' fordi de har født mig i landet, men fordi at de intet udenlandsk har i deres blod. Eller hvis de havde, ville det gå helt tilbage fra vikingernes tid. Der ser du bare smiley

• #20   11. nov 2014 shaka

det er jo ikke lige pointen i det, havde mande/knægten opført sig ordenligt så havde det aldrig været et problem...hvis man ikke kan opføre sig ordenligt, jamen så skal du ikke undre dig over du ikke bliver behandlet ordenligt.
    hvis man ser station 2 hvor de filmer i Aalborgs festgade f.eks så synes jeg de dørmænd klarer deres arbejde pænt godt taget i betragtning hvor mange narhoveder der er der hver evig eneste weekend. de bliver jo både skældt ud og kaldt alt muligt, de er der trods alt for og få en nogenlunde orden på værtshusene.

• #21   11. nov 2014 har selv været dørmand , dog er det nogle år siden, og hvad man ikke skal lægge øre til fra fulde mennesker, det er ikke småting, man bliver stort set konstant truet med det ene om det andet og der findes masser af tåber derude der lige skal spille smart overfor dørmanden, for lige at komme et skridt højere op på sejheds-scalaen, for kunne man tryne den der 120 kgs dørmand så ville man jo være en helt.
    jeg forstår så ganske udmærket at dørmænd idag nu og da spiller med musklerne og ligesom sætter dagsordenen og husk så lige på, de er der for jeres skyld bla for at i kan ha en fed fest og more jer uden at komme til skade.

• #22   11. nov 2014 Alt er på eget ansvar, så hvis man ikke kan styre sin brandert, så må man leve med det eller holde sig væk

• #23   11. nov 2014 Jeg husker for nyligt og være blevet fulgt ud, fordi at jeg havde lidt besvær med og stå på benene. Jeg var dog tilbage igen dagen efter med en trunte, hvor jeg fortalte at jeg nok ikke skulle indtage så meget igen den dag, hvilket dørmanden synes lød fornuftigt. Ellers har der ikke været noget de steder jeg går i byen smiley

Men nu er jeg også stamgæst, så alle øvrige stamgæster, bartendere og dørmænd kender mig jo, og ved jo at jeg er et ordentligt og anstændigt menneske, hæhæ. Og så er der fordele ved og være stamgæst, som at man må springe køen over smiley

• #24   11. nov 2014 Churka er begrebet som anvendes til de sorte i Rusland, men ikke pga deres farve, men pga deres opførsel i samfundet. I Rusland bliver du smadret bare i hovedet og andre intime dele af krop.

Jeg er 120% med politiet..

• #25   11. nov 2014 SH: Er der lidt NAZI/KKK i dig? smiley

• #26   12. nov 2014 SH
    hvordan kommer du lige frem til russiske metoder hvis jeg må spørge lidt halv dumt??
    vi bor altså i Danmark!! smiley

• #27   12. nov 2014 Veteran.. aldrig i livet NAZI... mistet 70% af min familie i Sovjet i 1941-1943.
    Vi kæmper mod nazi ukrainsk hær.

https://www.youtube.com/watch?v=sOVqW2msyBo

• #28   12. nov 2014 SH
    det er selvfølgelig forfærdeligt men det hænger jo ikke sammen med emnet

• #29   12. nov 2014 R M integrationpolitik er noget andet... i stedet for kontanthjælp skal de arbejde til mindsteløn. Jeg er en russer og kom til DK i 2002, aldrig socialtyveri, kontanthjælp osv, og har skrevet mindst 400k i selvangivelse hver år..

• #30   12. nov 2014 SH: Ok, du virker bare lidt fremmedfjendsk, men det kan du jo ikke være hvis du selv er russer smiley
    Selv har jeg venner fra flere lande, også Rusland, og er selv halvt Italiensk, hvilket jeg er stolt over, så jeg er i hvert fald heller ikke racist på nogen måde smiley

• #31   12. nov 2014 Muslimer i DK er noget lignende som russere i Krim. 2.5 millioner har støttet russisk overtagelse af Krim bare på 4 dage.. Siden 2001 alle russere, som bosat i DK, stemte på DF pga deres ægte dansk politik... utroligt, ikke?

• #32   12. nov 2014 Hybridkrig....

• #33   12. nov 2014 Jeg kender også muslimer, fine fyre, det er de ekstreme jeg ikke bryder mig om...
    politik er jeg ikke meget inde i, det interesserer mig ikke det mindste selvom det måske burde...
    Nå, det er blevet sent.
    Godnat drenge smiley

• #34   12. nov 2014 Finland og DK... Finland kunne holde Sovjet Hær i 4 måneder fra 30.11.1939 til 12.03.1940. Sovjet kom kun 60km og mistet 100000 soldater... DK bliver besat af tyskere i løbet et par dage i 1940.. Sovjet har vundet Anden verdens krig.. Vikinger? nej!! SS Viking division, mens DK har været en god leveradør til NAZI Tyskland. husk de sorte penge i 1946

• #35   12. nov 2014 SH
    det er skam også flot klaret at du har et arbejde med god løn og alt det men for mig lyder det bare som du er meget imod indvandre og tog så lige en drejning der ikke som sådan har med emnet og gøre, du snakker om politiske ting, vi snakker jo kun om nattelivet pt.
    antager jeg rigtigt at du mener Danmark er et land der er underkuet pga muslimske indvandring eller hvordan skal man lige forstå det du skriver?

• #36   12. nov 2014 S H >>

Hvilket land tilhører Krim?
    Så vidt jeg ved er det ikke usle Rusland og af den ene grund skal de skride af helvedet til. Men sådan er det åbenbart når det handler om en forkvaklet "stormagt" der stadig lever i 50'erne.

• #37   12. nov 2014 Det er jo sole klart !
    Det er en trussel mod tjenestemand i funktion.

• #38   12. nov 2014 S H
    Hold dig til emnet....

• #40   12. nov 2014 Man får en bøde fordi der skal være en form for respekt overfor de mennesker der skal håndhæve vores lov. Hvis ikke betjentene har en form for autoritet, så bliver det svært at håndhæve vores lov overfor tumperne rundt omkring i landet

• #45   12. nov 2014 jeg syntes det i orden de giver ekstra bøder hvis de ter sig tosset, hvis man snakker ordenligt osv får man en advarsel

• #46   12. nov 2014 Så ingen her i tråden mener at politiet af og til er til og brække sig over?

• #49   12. nov 2014 shaka
    som deutsche skriver, de udfører bare deres job.
    man har heller ikke den fjerneste respekt for politiet når man ytrer sig på den måde eller skaber sig sådan.

• #50   12. nov 2014 Folk misforstå fuldstændig.

Ja politiet er mennesker der udfører et job, men skal de ikke have grænser? Mange at jeres kommentarer her i tråden, tyder på at I ikke mener at der skal være grænser.

I mange tilfælde er det f.eks. ikke borgeren der starter den dårlige stemning.
    Jeg har da prøvet at blive kaldt div. skældsord af wn betjent, efter han havde set mig køre for hurtigt i modkørende retning. Da jeg så giver tilbage, får jeg en bøde. Er det fair?

• #52   12. nov 2014 Martin E

det at du svarer igen eller ''giver igen'' overfor en betjent er jo heller ikke lige særlig klogt.
    du har forhåbentlig hørt talemåden ''vend den anden kind til'' ikk? er da utroligt så nærtagen folk er overfor små ting som skældsord og hvad ved jeg..du ved jo ikke hvad der er sket op til du kom kørende på det tidspunkt.
    er altså ikke særlig svært og udvise respekt overfor en betjent. men ja ved godt nogle betjente er lidt hårde i det men taget i betragtning hvad de bliver udsat for så er det altså forståeligt til en vis grad.

• #53   12. nov 2014 der er mange der hader politiet men hvis de kører galt eller der sker dem noget ondt er de ligepludselig ikke så onde,
    men når de stopper dem i deres biler for hasarderet kørsel eller andet er de nogle fandens karle

• #54   12. nov 2014 Skal lige forstår dig ret?

Jeg skal udvise tolerance, respekt og overbærenhed overfor et menneske der intet andet end det modsatte viser mig?
    Sikke da en medløber holdning at have til politiet. Vil da sådanset skide på hvad han har oplevet, det rager ikke mig og jeg er også fløjtende ligeglad, det skal heller ikke gøre behandlingen af mig værre. Han har selv valgt sit job, kan han ikke magte det, må han sige op.

• #55   12. nov 2014 han kan jo netop magte det når han sætter urostiftere på plads og det er jo det der er tale om og ja jeg syntes det er 100% i orden de har mere autoritet end mange andre

• #56   12. nov 2014 Henrik A >>

Du hentyder vel ikke til den episode jeg skrev vel?
    For så må du gerne lige fortælle mig, hvor i den jeg er den såkaldte urostifter.
    Urostifteren er den der optrapper en situation. I mit tilfælde var det betjenten selv, men stadig mig der endte med en bøde. Jeg kaldte ham endda ikke engang et skældsord. Jeg gav ham bare lidt overfladisk arrogance.

• #57   12. nov 2014 snakker ikke om dig personligt ? generelt

• #58   12. nov 2014 Martin E

er hverken medløber eller noget andet, siger bare politiet skal man udvise respekt overfor, om der er sket noget inden din episode kan man ikke vide, så det er et måske, men vi er for fanden kun mennesker og mennesker laver fejl, sådan er livet sku nu bare skruet sammen, at du så ikke kan se udover det og lade ligge er jo ris til egen røv kan man se i det du får en bøde, som jo er velfortjent....
    se sådan på det, betjenten havde måske en kort lunte/dårlig dag og det gik udover dig, du kunne så have ladt den ligge der..men bad luck at du så dummer dig yderligere ved svare igen/give igen som du så fint skrev.

• #59   12. nov 2014 RM >>

Jeg udviser respekt overfor folk der fortjener det og det gjorde han ikke.
    Nej, min bøde var ikke velfortjent. For politiet skal ikke dele bøder ud, på baggrund af deres egne menneskelig fejl. Sådan er det.
    Skal siges at bøder på ingen måde rørte mig, jeg sov med garanti bedre end ham den nat alligevel. Bad ham faktisk om at skrive den, efter han havde truet med den et par gange.

Det jeg vil frem til er at politiet er nedsat til at håndhæver loven, ikke til at dele bøder ud efter egen bedste overbevisning. For så ender vi jo med en politistat.

• #60   12. nov 2014 Martin E

du pisker selv en stemning op i det du gør som du gjorde, er sku ikke tale om hans fejl det er kun dig selv du kan takke for en bøde ingen andre.

giver dig ret i at politiet ikke skal dele bøder ud efter godt befindende, der er vi enige men når man gør som du gjorde så er det jo klart man får en bøde,

• #61   12. nov 2014 RM >>

Man skal forstå begrebet "gensidig respekt" for at kunne forstå dette. Jeg piskede ikke en stemning op. Takker jeg andre for min bøde? Nej vel. Er sådanner også ligeglad med en bøde på 1.000 kr, hvilket jeg også fortalte ham, den ryger bare på en regning til en kunde i morgen. (Kunden var tilfældigvis hans "arbejdsgiver"). Derefter kørte han i raseri.
    Som sagt, så bad jeg ham selv skrive den, for at få ham til at holde kæft med tomme trusler.

Lad os sige at der kommer en betjent hen til dig og slår dig helt uberettiget, dit svar er at slå igen. Hvem er fjolset?

Men igen, det eneste jeg vil frem til er at man nok lige skal tænke inden man trækker "de gør deres arbejde, SLUT" kortet.

• #62   12. nov 2014 Martin E

det er en tale måde når man siger '' det kan du kun takke dig selv for ingen andre''
    igen du kunne for dælen lade vær med og være så rapkæftet så havde du undgået den bøde og helt ærligt hvis du er ligeglad med bøden, hvorfor så nævne episoden?

et råd til dig, du burde nok selv tænke dig om inden du kæfter op overfor en betjent igen...du laver en myg til en elefant pga en bøde du nemt ku have undgået!!!

• #63   12. nov 2014 Du misforstår.

Det handler jo lige netop om en uberettiget bøde. Jeg gjorde INTET ulovligt og derfor skal jeg ingen bøde have. Længere er den sådan set ikke, om du så vil det eller ej. Jeg tænker mig om hver eneste gang jeg går i dialog med en anden person, men der er ingen lov der siger at jeg ikke må svare igen.
    Med mindre at du synes at betjente skal kunne skrive bøder, på baggrund af en dårlig dag.

• #64   12. nov 2014 overfladisk arrogance kan nemt forstås som provokation eller for den sags skyld truende..igen kan kun forholde mig til det du skriver og du skriver ikke direkte hvad du sådan har sagt til ham/hende.men i og med du betaler den kære bøde uden og gøre noget ved det, er du altså skyldig i lovens forstand og har intet og brokke dig over.

• #65   12. nov 2014 Brokker mig ikke.

Sagde noget i retning af. "Har du flere nedladende ting at sige, eller skal vi komme videre?" Så sagde han at jeg ikke skulle spille smart og kaldte mig knægt. Så sagde jeg "spiller ikke smart Hr. Betjent, forresten så kan det godt være at jeg er en knægt, men gør det tydeligvis bedre for mig selv end dig"

Ja, jeg betalte bøden, da han jo bare ville påstå at jeg havde svinet ham til og hans ord vejer tungere end mit i en retsag. Og så betalte jeg den jo ikke selv i sidste ende alligevel.

• #66   12. nov 2014 "spiller ikke smart Hr. Betjent, forresten så kan det godt være at jeg er en knægt, men gør det tydeligvis bedre for mig selv end dig"

hvis det ikke er og spille smart, så siger jeg intet mere. men ligegyldigt bøden er betalt og du har vedkendt dig skylden længere er den jo ikke.

• #67   12. nov 2014 Er det ulovligt at være overlegen i en diskussion?

Tror du har misforstået vores retssystem fuldstændig. Denne diskussion handler jo ikke om min bøde og om den er betalt. Men om betjente der skriver ulovlige bøder som os borgere intet kan stille op imod.

• #68   12. nov 2014 nej er ikke ulovligt og være det, men er altså ikke ok og være åbenlyst provokerende igen du kunne have undgået alt det fis ved bare og gå din vej...ta det nu som en mand og indrøm dog din fejl!!!

• #69   13. nov 2014 Det er lidt som at føre en diskussion med et lille barn det her. Du forstår absolut intet af det jeg skriver.
    Først giver du mig ret i at den bøde jeg fik ikke var berettiget, hvorefter du siger at JEG skal indrømme min fejl. Kan du blive enig med dug selv?

• #70   13. nov 2014 Selvf skal politiet have grænser, bare ikke overfor Shaka..!

• #71   13. nov 2014 Martin E
    hvor dælen har jeg givet dig ret i at bøden ikke var berettiget?

• #72   13. nov 2014 en politimand kan squ ikke bare dele bøder ud pr godtbefindende, han skal skrive rapport for hver en bøde han deler ud og i den rapport skal han henvise til hvilke lovovertrædelse der er sket. så mon ikke den politimand har været i sin gode ret til at dele bøde ud, du har nok bare være mere flabet og næsvis end du giver udtryk for

• #74   13. nov 2014 deutsche
    der er selvfølgelig betjente der udøver deres magt mere end de egentlig må i lovens forstand, det kan alle vel blive enige i. men fra det til og være åbenlyst flabet overfor betjente så er det jo klart en bøde falder eller man får en advarsel og hvis man så ikke går sin vej og bliver ved, så er det jo klart vedkommende får en bøde....ikke sandt?

• #76   13. nov 2014 jojo, men det er jo fordi vores kære politikere har bestemt at der skal deles en vis % del bøder ud hvert år.
    og så er det jo desværre blevet sådan at rigtig mange tror de kan te og skabe sig som det passer dem og loven er de så kolde overfor, for den gælder ikke for dem
    jeg er ikke altid en engel i trafikken og ja nu og da går det for lystigt deruda, og er da osse blevet stoppet en del gange af politiet, men har indrømmet at jeg har overtrådt loven og svaret pænt og høfligt på det jeg er blevet spurgt om osv, så jeg er indtil videre sluppet med en løftet pegefinger og jeg er mere end sikker på det skyldes at jeg har været høflig

• #77   13. nov 2014 Kom lige med de paragraffer der viser at det er ulovligt at svare en betjent igen. I er simpelthen for meget.

RM >>

Du giver mig ret i at det ikke er ulovligt det jeg gjorde.

• #78   13. nov 2014 Martin De kan give dig en bøde på op til 4000.- hvis du ikke taler pænt til dem

http://www.dansk-politi.dk/artikler/2013/marts/nultolerance-over-for-tilsvining.aspx#.VGTKY8lISSo

• #80   13. nov 2014 det hele kommer jo nok an på hvordan man svare igen, men hvorfor overhovedet svare igen, du er blevet stoppet pga du har gjort noget fy, er det så ikke bare at tage straffen som en mand istedet for at pive som en bette baby.
    man bliver straffet hvis man ikke følger politiets anvisninger og det har du jo ganske givet ikke gjort, for så havde du nok ikke fået bøde for det

• #81   13. nov 2014 Erik A >>

Episoden og sproget jeg brugte ligger ikke under den lov der. Dva. ulovlig udstedet bøde.
    Men som sagt er det jo også ligemeget, bøden er betalt af os allesammen og alle er glade. Nok lige med undtagelse af ham den gamle sure stodder af en betjent der stoppede mig.

• #82   13. nov 2014 Tigger >>

Havde ikke gjort noget ulovligt. I dette land er man uskyldig, til det modsatte er bevist.
    kan ikke forstå hvem det er der piver som en baby, men du føre da dialog som et lille barn i hvert fald.

• #83   13. nov 2014 jamen e du uskyldig så har du jo ret til at tage den i retten, så er det op til dommeren at afgøre sagen

• #84   13. nov 2014 og du skriver jo i indlæg nr 50 flg
    Jeg har da prøvet at blive kaldt div. skældsord af wn betjent, efter han havde set mig køre for hurtigt i modkørende retning. Da jeg så giver tilbage, får jeg en bøde. Er det fair?

så noget fy har du da gjort

• #85   13. nov 2014 Som skrevet længere oppe .. Prøv samme nummer overfor en norsk betjent og jeg vil garentere dig at du ender liggende på maven i håndjern + ophold i et lille rum på stationen og en heftig bøde på ikke under 4K og op til 10++K

Kender godt typen der altid ved bedre og altid tror de har ret til at svine folk .... Det er sådanne jeg elsker at smide på røv og albuer ud af taxien .. Gerne langt til fjelds

Sker ofte med "pappa drenge" som vi kalder dem i Norge ... Typisk komentar fra dem efter deres dårlige opførsel .. "Er du klar over hvem min pappa er" . Eller klassikeren også i DK .. "Er du klar over hvem jeg er"

Begge typer ryger på røven ud af min taxi OMGÅENDE

• #86   13. nov 2014 Ja jeg kan tage en "ord mod ord" sag i retten mod en betjent. Flot.

Ifølge loven havde keg intet forkert gjort, det var betjentens mening. Men da han intet kunne bevise. Havde han kun en mission og det var at få mig til at hidse mig op, hvilket ikke lykkedes.
    Men sådan er det jo desværre. Mange betjente er ike en skid bedre end emsige parkeringsvagter som får deres daglige sus ud af at pille borgere af.
    Men hva fanden, ville også være mavesur hvis jeg var betjent. Men det er nok fordi jeg godt kan lide at arbejde og ikke bare trille rundt og klage over min lave løn.

• #87   13. nov 2014 Erik A >>

I hvilken sammenhæng hører dine kommentarer til om jeg må spørge? For det lyder mest af alt som om du prøver at komme frem med et budskab.
    Hvilken del af min episode er det du tror vil føre til den behandling du beskriver?

• #88   13. nov 2014 Når folk hopper rundt i bilen eller laver andet ballade om man beder dem opføre sig som voksne og sidde normalt i bilen .... Eller skal sidde og råbe og skrige i munden på hinanden

• #89   13. nov 2014 Martin E
    du misforstår da også det mest simple...du spurgte mig om det er ulovligt og være overlegen i en diskussion og jeg svarede nej det er det ikke...men det der skete med betjenten har intet og gøre med og være overlegen, det er ganske enkelt og være næsvis/provokerende overfor en betjent.
    så nej har ikke givet dig ret i !!

• #90   13. nov 2014 Provokation ligefrem.

Tror du benytter termer du ikke selv forstår. Jeg pointerede et faktum overfor manden, intet andet.

• #92   13. nov 2014 kan du ikke selv se det logiske i at du fik en bøde pga ren og skær dumhed...du prøver jo for fanden og bilde os ind at betjenten af ren og skær raseri pga. nu bruger jeg dine ord '' er overlegen i en diskussion''

• #93   13. nov 2014 Kender du overhovedet noget som helst til denne type sager, hvis de tages for en dommer?
    En betjent kan banke på din hoveddør, når du åbner døren stikker han dig en bøde for at kalde ham et skældsord. Du vil som borger ALDRIG vinde en sag overfor en dommer i sådan en sag.
    Hvorfor tror du at politiet er sådan imod at få et kamera med mikrofon på skulderen? Det kan der da kun være et argument imod, nemlig at de ikke har rent mel i posen.

• #94   13. nov 2014 Nej, kan ikke se det logiske i at jeg får en bøde for at give et svar til en meget uforskammet og nedladende betjent.

Han var rasende over at han ikke kunne bevise hvor hurtigt jeg havde kørt og at jeg ikke ville indrømme det.

• #95   13. nov 2014 nu siger vi bare rent hypotetisk set hvis du havde ret, så ville betjenten/betjente sætte deres arbejde på spil, i det at hvis det blev opdaget så ville det jo komme frem at politiet misbruger deres lovmæssige grundlag for og give dig en bøde..magt misbrug ville komme foran en dommer og ville højst sandsynlig ende med en fyring.

til det andet du skrev, det er da mange gange hvor bøder er kommet foran retten og hvor bøden blev annulleret pga mangel af beviser.

• #97   13. nov 2014 Tænk hvis I læste hvad jeg skrev.

Faktum er at jeg intet ulovligt gjorde pg alligevel fik en bøde. Hvordan kan det være så svært at indse?

• #98   13. nov 2014 Du hidset dig jo nok op på betjenten eller talte knapt så pænt og det er ulovligt og det fik du en bøde for

Gætter på du har været flabet overfor ham også er det sku fortjent

• #99   13. nov 2014 Erik A >>

Følg nu med, jeg sagde intet som er brud på loven i nogen forstand.
    Men hvorfor er det egentlig så vigtigt for dig at jeg selv havde fortjent det?

• #101   13. nov 2014 det er simpelthen umuligt og føre en seriøs dialog med dig Martin, først sagde du det ene og så det andet til betjenten og oveni det læser du heller ikke ordenligt efter hvad andre skriver til dig.

• #102   13. nov 2014 Hvem er useriøs her?

Jeg har skrevet alt hvad jeg har sagt til betjenten. Du har tilstået at der intet ulovligt var i det, men stadig er det af en eller anden grund stadig en berettet bøde ifølge dig.

Lad mig endelig høre hvorfor, for det har du endnu ikke svaret på.

• #103   13. nov 2014 Martin E
    vi stopper bare dialogen her!!! 1 har ikke tilstået noget overfor dig 2 har hele tiden skrevet at du har dummet dig og du er sjovt nok den eneste der ikke mener det 3 har givet dig nok svar på de ting du har spurgt om.

selbst ein blindes huhn, findet mal ein korn !!! lige lidt og tænke over.

• #104   13. nov 2014 Det er fint klovn.

Du kan argumenterer lige så tosset du vil for at jeg har dummet mig, men hvad hjælper det, når loven siger noget andet? At diskutere med dig er sgu som at slå i en dyne. Men hbad fanden, der er jo uintelligente personer som dig over alt.

• #105   6. apr 2015 Hvorfor skulle man overhovedet sige det til Politiet. De er altså IKKE fjender... Det er sjovt som nogle typer simpelhen tror at politiet er til, for at genere lige netop dem.

Hvis politiet er efter nogle bestemte typer, så er der ALTID en grund. Disse typer synes sjovt nok altid, at de skal råbe, provokere dem og sætte noget igang, i stedet for bare at forholde sig roligt. De kan bare ikke selv forstå det...

• #106   6. apr 2015 Godmorgen Allan P, og velkommen ud fra dit vinterhi smiley smiley

Kommentér på:
Jeg ''brækker mig''

Annonce