Jeg ''brækker mig'' {{forumTopicSubject}}
Hvordan er det muligt og få en bøde, for og sige til politiet at man brækker sig over dem? Sad lige og så det i station 2 politirapporten? Det var noget med at han havde fået udleveret sin jakke i byen, lige inden at han var blevet smidt ud, men havde så indleveret den igen, men de kunne så ikke finde den inde hos dem derefter, dørmanden ringede efter politiet og han blev taget med ind og fik en bøde på 1000 kr for ikke og adlyde deres ordre, om og forlade stedet. Han dukker op på stedet igen, bliver nægtet adgang for og hente sin jakke, og ringer derefter så selv til politiet, for og meddele dem om at mange derinde ikke er en dag over 18 år, og at de derfor selv lige skal ind og tjekke dem. Ender med at han får en bøde for ordensbekendtgørelsen på 1000 kr (åbenbart et gammel afsnit, da jeg fik selv samme bøde i starten af December 2013, hvilket lød på 2500 kr)
At sige man brækker sig over politiet, kan da umuligt være skældsord mod dem? Eller har jeg en forkert betegnelse af hvad ''skældsord'' er ?
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
nov 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 98 Svar: 552
Men var det en jakke med nøgler i til lejligheden og måske til bilen og andre ting, og måske en forholdsvis dyr jakke, kunne det jo ende ham med og koste mange tusind kroner. Alene for og få en dørmand ud en weekend nat for og låse en ind i ens lejlighed, kan blive en dyr fornøjelse. Så kommer tabet af jakken, transport af bil til nærmeste forhandler (af det mærke som bilen er af), hvilket også kan blive ret dyrt uden og være medlem af falck. Og så tab af eventuelle andre ting og sager i jakken
feb 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 1.170
mar 2006
Hvordan skal man komme ind i sit hjem hvis ens nøgler ligger i ens overtøj??
Ikke i orden efter min mening...
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
Låsesmed: Hjælper folk ind i deres lejlighed når nøglerne er væk.
Bare så du ikke ringer efter en dørmand, hvis du smækker dig selv ude. Det kunne jo være at du ikke kunne komme ind med dine sko. =)
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
nov 2013
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
jun 2011
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.110
nov 2013
Og hvad hvis man ikke boede i nærheden (en gut som bor på Falster og tager i byen i kbh), og som det derfor ville koste adskillige hundrede kroner hver vej med det offentlige. Hvem skulle så stå for den regning, fordi at de ikke kunne finde frem til hans jakke, og måske ikke engang gjorde sig umage nok? Nu skal man tænke på at, der faktisk også findes dørmænd som spiller med musklerne (heldigvis ikke de steder jeg er kommet det seneste år, heldigvis), og at man derfor ikke rigtig kan stille noget som helst op når det kommer til stykket
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
han er vel bare en af de hersens mors prinser som tror de er guds gave til verden og som kan te og skabe sig som de vil og som tror loven ikke gælder for dem
jun 2011
mar 2006
nov 2013
jun 2011
nov 2013
Bliver du overrasket hvis jeg fortæller at jeg er pære dansk? Altså hverken med forældre fra Irak, forældre fra Tyrkiet, forældre fra Somalia eller nogle af de steder, men faktisk med en dansk mor og en dansk far? Altså ikke ''dansk'' fordi de har født mig i landet, men fordi at de intet udenlandsk har i deres blod. Eller hvis de havde, ville det gå helt tilbage fra vikingernes tid. Der ser du bare
sep 2011
det er jo ikke lige pointen i det, havde mande/knægten opført sig ordenligt så havde det aldrig været et problem...hvis man ikke kan opføre sig ordenligt, jamen så skal du ikke undre dig over du ikke bliver behandlet ordenligt.
hvis man ser station 2 hvor de filmer i Aalborgs festgade f.eks så synes jeg de dørmænd klarer deres arbejde pænt godt taget i betragtning hvor mange narhoveder der er der hver evig eneste weekend. de bliver jo både skældt ud og kaldt alt muligt, de er der trods alt for og få en nogenlunde orden på værtshusene.
maj 2005
jeg forstår så ganske udmærket at dørmænd idag nu og da spiller med musklerne og ligesom sætter dagsordenen og husk så lige på, de er der for jeres skyld bla for at i kan ha en fed fest og more jer uden at komme til skade.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
nov 2013
Men nu er jeg også stamgæst, så alle øvrige stamgæster, bartendere og dørmænd kender mig jo, og ved jo at jeg er et ordentligt og anstændigt menneske, hæhæ. Og så er der fordele ved og være stamgæst, som at man må springe køen over
jun 2011
Jeg er 120% med politiet..
mar 2006
sep 2011
hvordan kommer du lige frem til russiske metoder hvis jeg må spørge lidt halv dumt??
vi bor altså i Danmark!!
jun 2011
Vi kæmper mod nazi ukrainsk hær.
https://www.youtube.com/watch?v=sOVqW2msyBo
sep 2011
det er selvfølgelig forfærdeligt men det hænger jo ikke sammen med emnet
jun 2011
mar 2006
Selv har jeg venner fra flere lande, også Rusland, og er selv halvt Italiensk, hvilket jeg er stolt over, så jeg er i hvert fald heller ikke racist på nogen måde
jun 2011
jun 2011
mar 2006
politik er jeg ikke meget inde i, det interesserer mig ikke det mindste selvom det måske burde...
Nå, det er blevet sent.
Godnat drenge
jun 2011
sep 2011
det er skam også flot klaret at du har et arbejde med god løn og alt det men for mig lyder det bare som du er meget imod indvandre og tog så lige en drejning der ikke som sådan har med emnet og gøre, du snakker om politiske ting, vi snakker jo kun om nattelivet pt.
antager jeg rigtigt at du mener Danmark er et land der er underkuet pga muslimske indvandring eller hvordan skal man lige forstå det du skriver?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.459
Hvilket land tilhører Krim?
Så vidt jeg ved er det ikke usle Rusland og af den ene grund skal de skride af helvedet til. Men sådan er det åbenbart når det handler om en forkvaklet "stormagt" der stadig lever i 50'erne.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 125
Det er en trussel mod tjenestemand i funktion.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 125
Hold dig til emnet....
nov 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 287
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.741
nov 2013
sep 2011
som deutsche skriver, de udfører bare deres job.
man har heller ikke den fjerneste respekt for politiet når man ytrer sig på den måde eller skaber sig sådan.
nov 2008
Ja politiet er mennesker der udfører et job, men skal de ikke have grænser? Mange at jeres kommentarer her i tråden, tyder på at I ikke mener at der skal være grænser.
I mange tilfælde er det f.eks. ikke borgeren der starter den dårlige stemning.
Jeg har da prøvet at blive kaldt div. skældsord af wn betjent, efter han havde set mig køre for hurtigt i modkørende retning. Da jeg så giver tilbage, får jeg en bøde. Er det fair?
sep 2011
det at du svarer igen eller ''giver igen'' overfor en betjent er jo heller ikke lige særlig klogt.
du har forhåbentlig hørt talemåden ''vend den anden kind til'' ikk? er da utroligt så nærtagen folk er overfor små ting som skældsord og hvad ved jeg..du ved jo ikke hvad der er sket op til du kom kørende på det tidspunkt.
er altså ikke særlig svært og udvise respekt overfor en betjent. men ja ved godt nogle betjente er lidt hårde i det men taget i betragtning hvad de bliver udsat for så er det altså forståeligt til en vis grad.
jul 2010
men når de stopper dem i deres biler for hasarderet kørsel eller andet er de nogle fandens karle
nov 2008
Jeg skal udvise tolerance, respekt og overbærenhed overfor et menneske der intet andet end det modsatte viser mig?
Sikke da en medløber holdning at have til politiet. Vil da sådanset skide på hvad han har oplevet, det rager ikke mig og jeg er også fløjtende ligeglad, det skal heller ikke gøre behandlingen af mig værre. Han har selv valgt sit job, kan han ikke magte det, må han sige op.
jul 2010
nov 2008
Du hentyder vel ikke til den episode jeg skrev vel?
For så må du gerne lige fortælle mig, hvor i den jeg er den såkaldte urostifter.
Urostifteren er den der optrapper en situation. I mit tilfælde var det betjenten selv, men stadig mig der endte med en bøde. Jeg kaldte ham endda ikke engang et skældsord. Jeg gav ham bare lidt overfladisk arrogance.
jul 2010
sep 2011
er hverken medløber eller noget andet, siger bare politiet skal man udvise respekt overfor, om der er sket noget inden din episode kan man ikke vide, så det er et måske, men vi er for fanden kun mennesker og mennesker laver fejl, sådan er livet sku nu bare skruet sammen, at du så ikke kan se udover det og lade ligge er jo ris til egen røv kan man se i det du får en bøde, som jo er velfortjent....
se sådan på det, betjenten havde måske en kort lunte/dårlig dag og det gik udover dig, du kunne så have ladt den ligge der..men bad luck at du så dummer dig yderligere ved svare igen/give igen som du så fint skrev.
nov 2008
Jeg udviser respekt overfor folk der fortjener det og det gjorde han ikke.
Nej, min bøde var ikke velfortjent. For politiet skal ikke dele bøder ud, på baggrund af deres egne menneskelig fejl. Sådan er det.
Skal siges at bøder på ingen måde rørte mig, jeg sov med garanti bedre end ham den nat alligevel. Bad ham faktisk om at skrive den, efter han havde truet med den et par gange.
Det jeg vil frem til er at politiet er nedsat til at håndhæver loven, ikke til at dele bøder ud efter egen bedste overbevisning. For så ender vi jo med en politistat.
sep 2011
du pisker selv en stemning op i det du gør som du gjorde, er sku ikke tale om hans fejl det er kun dig selv du kan takke for en bøde ingen andre.
giver dig ret i at politiet ikke skal dele bøder ud efter godt befindende, der er vi enige men når man gør som du gjorde så er det jo klart man får en bøde,
nov 2008
Man skal forstå begrebet "gensidig respekt" for at kunne forstå dette. Jeg piskede ikke en stemning op. Takker jeg andre for min bøde? Nej vel. Er sådanner også ligeglad med en bøde på 1.000 kr, hvilket jeg også fortalte ham, den ryger bare på en regning til en kunde i morgen. (Kunden var tilfældigvis hans "arbejdsgiver"). Derefter kørte han i raseri.
Som sagt, så bad jeg ham selv skrive den, for at få ham til at holde kæft med tomme trusler.
Lad os sige at der kommer en betjent hen til dig og slår dig helt uberettiget, dit svar er at slå igen. Hvem er fjolset?
Men igen, det eneste jeg vil frem til er at man nok lige skal tænke inden man trækker "de gør deres arbejde, SLUT" kortet.
sep 2011
det er en tale måde når man siger '' det kan du kun takke dig selv for ingen andre''
igen du kunne for dælen lade vær med og være så rapkæftet så havde du undgået den bøde og helt ærligt hvis du er ligeglad med bøden, hvorfor så nævne episoden?
et råd til dig, du burde nok selv tænke dig om inden du kæfter op overfor en betjent igen...du laver en myg til en elefant pga en bøde du nemt ku have undgået!!!
nov 2008
Det handler jo lige netop om en uberettiget bøde. Jeg gjorde INTET ulovligt og derfor skal jeg ingen bøde have. Længere er den sådan set ikke, om du så vil det eller ej. Jeg tænker mig om hver eneste gang jeg går i dialog med en anden person, men der er ingen lov der siger at jeg ikke må svare igen.
Med mindre at du synes at betjente skal kunne skrive bøder, på baggrund af en dårlig dag.
sep 2011
nov 2008
Sagde noget i retning af. "Har du flere nedladende ting at sige, eller skal vi komme videre?" Så sagde han at jeg ikke skulle spille smart og kaldte mig knægt. Så sagde jeg "spiller ikke smart Hr. Betjent, forresten så kan det godt være at jeg er en knægt, men gør det tydeligvis bedre for mig selv end dig"
Ja, jeg betalte bøden, da han jo bare ville påstå at jeg havde svinet ham til og hans ord vejer tungere end mit i en retsag. Og så betalte jeg den jo ikke selv i sidste ende alligevel.
sep 2011
hvis det ikke er og spille smart, så siger jeg intet mere. men ligegyldigt bøden er betalt og du har vedkendt dig skylden længere er den jo ikke.
nov 2008
Tror du har misforstået vores retssystem fuldstændig. Denne diskussion handler jo ikke om min bøde og om den er betalt. Men om betjente der skriver ulovlige bøder som os borgere intet kan stille op imod.
sep 2011
nov 2008
Først giver du mig ret i at den bøde jeg fik ikke var berettiget, hvorefter du siger at JEG skal indrømme min fejl. Kan du blive enig med dug selv?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
sep 2011
hvor dælen har jeg givet dig ret i at bøden ikke var berettiget?
maj 2005
sep 2011
der er selvfølgelig betjente der udøver deres magt mere end de egentlig må i lovens forstand, det kan alle vel blive enige i. men fra det til og være åbenlyst flabet overfor betjente så er det jo klart en bøde falder eller man får en advarsel og hvis man så ikke går sin vej og bliver ved, så er det jo klart vedkommende får en bøde....ikke sandt?
maj 2005
og så er det jo desværre blevet sådan at rigtig mange tror de kan te og skabe sig som det passer dem og loven er de så kolde overfor, for den gælder ikke for dem
jeg er ikke altid en engel i trafikken og ja nu og da går det for lystigt deruda, og er da osse blevet stoppet en del gange af politiet, men har indrømmet at jeg har overtrådt loven og svaret pænt og høfligt på det jeg er blevet spurgt om osv, så jeg er indtil videre sluppet med en løftet pegefinger og jeg er mere end sikker på det skyldes at jeg har været høflig
nov 2008
RM >>
Du giver mig ret i at det ikke er ulovligt det jeg gjorde.
feb 2007
http://www.dansk-politi.dk/artikler/2013/marts/nultolerance-over-for-tilsvining.aspx#.VGTKY8lISSo
maj 2005
man bliver straffet hvis man ikke følger politiets anvisninger og det har du jo ganske givet ikke gjort, for så havde du nok ikke fået bøde for det
nov 2008
Episoden og sproget jeg brugte ligger ikke under den lov der. Dva. ulovlig udstedet bøde.
Men som sagt er det jo også ligemeget, bøden er betalt af os allesammen og alle er glade. Nok lige med undtagelse af ham den gamle sure stodder af en betjent der stoppede mig.
nov 2008
Havde ikke gjort noget ulovligt. I dette land er man uskyldig, til det modsatte er bevist.
kan ikke forstå hvem det er der piver som en baby, men du føre da dialog som et lille barn i hvert fald.
maj 2005
maj 2005
Jeg har da prøvet at blive kaldt div. skældsord af wn betjent, efter han havde set mig køre for hurtigt i modkørende retning. Da jeg så giver tilbage, får jeg en bøde. Er det fair?
så noget fy har du da gjort
feb 2007
Kender godt typen der altid ved bedre og altid tror de har ret til at svine folk .... Det er sådanne jeg elsker at smide på røv og albuer ud af taxien .. Gerne langt til fjelds
Sker ofte med "pappa drenge" som vi kalder dem i Norge ... Typisk komentar fra dem efter deres dårlige opførsel .. "Er du klar over hvem min pappa er" . Eller klassikeren også i DK .. "Er du klar over hvem jeg er"
Begge typer ryger på røven ud af min taxi OMGÅENDE
nov 2008
Ifølge loven havde keg intet forkert gjort, det var betjentens mening. Men da han intet kunne bevise. Havde han kun en mission og det var at få mig til at hidse mig op, hvilket ikke lykkedes.
Men sådan er det jo desværre. Mange betjente er ike en skid bedre end emsige parkeringsvagter som får deres daglige sus ud af at pille borgere af.
Men hva fanden, ville også være mavesur hvis jeg var betjent. Men det er nok fordi jeg godt kan lide at arbejde og ikke bare trille rundt og klage over min lave løn.
nov 2008
I hvilken sammenhæng hører dine kommentarer til om jeg må spørge? For det lyder mest af alt som om du prøver at komme frem med et budskab.
Hvilken del af min episode er det du tror vil føre til den behandling du beskriver?
feb 2007
sep 2011
du misforstår da også det mest simple...du spurgte mig om det er ulovligt og være overlegen i en diskussion og jeg svarede nej det er det ikke...men det der skete med betjenten har intet og gøre med og være overlegen, det er ganske enkelt og være næsvis/provokerende overfor en betjent.
så nej har ikke givet dig ret i !!
nov 2008
Tror du benytter termer du ikke selv forstår. Jeg pointerede et faktum overfor manden, intet andet.
sep 2011
nov 2008
En betjent kan banke på din hoveddør, når du åbner døren stikker han dig en bøde for at kalde ham et skældsord. Du vil som borger ALDRIG vinde en sag overfor en dommer i sådan en sag.
Hvorfor tror du at politiet er sådan imod at få et kamera med mikrofon på skulderen? Det kan der da kun være et argument imod, nemlig at de ikke har rent mel i posen.
nov 2008
Han var rasende over at han ikke kunne bevise hvor hurtigt jeg havde kørt og at jeg ikke ville indrømme det.
sep 2011
til det andet du skrev, det er da mange gange hvor bøder er kommet foran retten og hvor bøden blev annulleret pga mangel af beviser.
nov 2008
Faktum er at jeg intet ulovligt gjorde pg alligevel fik en bøde. Hvordan kan det være så svært at indse?
feb 2007
Gætter på du har været flabet overfor ham også er det sku fortjent
nov 2008
Følg nu med, jeg sagde intet som er brud på loven i nogen forstand.
Men hvorfor er det egentlig så vigtigt for dig at jeg selv havde fortjent det?
sep 2011
nov 2008
Jeg har skrevet alt hvad jeg har sagt til betjenten. Du har tilstået at der intet ulovligt var i det, men stadig er det af en eller anden grund stadig en berettet bøde ifølge dig.
Lad mig endelig høre hvorfor, for det har du endnu ikke svaret på.
sep 2011
vi stopper bare dialogen her!!! 1 har ikke tilstået noget overfor dig 2 har hele tiden skrevet at du har dummet dig og du er sjovt nok den eneste der ikke mener det 3 har givet dig nok svar på de ting du har spurgt om.
selbst ein blindes huhn, findet mal ein korn !!! lige lidt og tænke over.
nov 2008
Du kan argumenterer lige så tosset du vil for at jeg har dummet mig, men hvad hjælper det, når loven siger noget andet? At diskutere med dig er sgu som at slå i en dyne. Men hbad fanden, der er jo uintelligente personer som dig over alt.
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Hvis politiet er efter nogle bestemte typer, så er der ALTID en grund. Disse typer synes sjovt nok altid, at de skal råbe, provokere dem og sætte noget igang, i stedet for bare at forholde sig roligt. De kan bare ikke selv forstå det...
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Jeg ''brækker mig''