{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.197 visninger | Oprettet:

Sebastian
Sebastian
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 47

selvstændig, udbetaling af skat {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley
jeg skal have penge tilbage i skat, men da jeg var lønmodtager stod der en dato for hvornår man fik det ud betalt. nu star der :
Du får ikke din overskydende skat udbetalt med det samme, fordi vi først skal undersøge om du har gæld, som du skal betale først. SKAT sender et brev, hvis vi bruger beløbet til at dække gæld med og sætter evt. resterende beløb ind på din Nemkonto, når afklaring er sket.

jeg har ingen gæld, men hvornår kan jeg regne med at få dem udbetalt ? i april som normalt, eller er det anderledes for selvstændige ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selvstændig, udbetaling af skat
  • Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#2   11. mar 2015 pokkers ;)! men hvad mener du med "og får lov til at betale mere " ?

• #3   11. mar 2015 Jeg mener at det er omkring august

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#4   11. mar 2015 hold da, der er lang tid til smiley

• #6   11. mar 2015 En udvidet selvangivelse skal vel først være indleveret 1 juli. Så det tager lige lidt tid. smiley

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#7   11. mar 2015 arrhe, på den måde Deutsche_ smiley det har du fuldstændig ret i !

x3m - det har du selvfølgelig ret i. mener bare at have læst at hvis man gjorde det inden for en hvis tidsfrist(som var er i marts) så kunne man få det tidligere. men det kan jo nemt ske at det bare var en and smiley det er bare en af de første gange jeg får skat tilbage, så jeg er meget ivrig ;p

• #8   11. mar 2015 Snak med din revisor

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#9   11. mar 2015 det ville jeg også gerne, men hun desværre gået ned med stress. så tror du ikke jeg havde gjort det hvis det var en mulighed ? smiley

• #10   11. mar 2015 Jeg er heller ikke sikker, men jeg spørger gerne min advokat eller revisor ..... Når de engang får udgang. smiley

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#11   11. mar 2015 haha smiley det må du meget gerne smiley

• #12   12. mar 2015 Hvis du har indtastet din udvidede selvangivelse, burde der gerne komme en årsopgørelse på lige vilkår med os lønmodtagere. Som en anden nævner er 1. juli bare fristen for indberetning af den udvidede selvangivelse. Så prøv at checke om et par dage, hvis den ikke er klar, så ring til SKAT og spørg hvorfor årsopgørelsen er "låst". Det kan være småting der gør det og ofte kan en medarbejder ved SKAT rette det med det samme eller fortælle hvad du mangler. Har prøvet dette en del gange på mine klienter, og det kan være et klik der bare mangler på selvangivelsen.
    Er selv revisor, så det er ikke bare noget jeg fyrer af smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #13   12. mar 2015 jeg er førtidspensionist og der står nøjagtig det samme på min opgørelse og det gjorde der også sidste år, pengene kom midt i april

• #14   12. mar 2015 Det er først juli/ august

Du kan da også først se om du skal have tilbage efter juli efter du har lavet din selvangivelse? Eller er det bare mig der ikke har styr på det, jeg kan ikke se noget endnu og har lavet min selvangivelse

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#15   12. mar 2015 Der står sådan her inde på min skat :

profilbillede
  • Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#16   12. mar 2015 de eneste penge jeg skylder er til to små lån par et par briller og en mobil, som jeg er i gang med at betale af på.

• #17   12. mar 2015 Min står der bare at det endnu ikke er klar.
    Men min er enkelmands virksomhed og hvis du har as aps what so ever og ikke blander din privatøkonomi ind ved jeg ikke om du bare får som almindelig lønmodtager

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#18   12. mar 2015 mit var også et enkeltmands virksomhed. men jeg lukkede det så den 31-12/14, da jeg blev tibudt nyt arbejde, som jeg ikke kunne sige nej til. så ved ikke om det har noget at sige ?

• #19   12. mar 2015 Ja som selvstændig får vi udbetalt anderledes end alm. lønmodtager.
    Selv er jeg både lønmodtager, selvstændig (enkeltmandsvirksomhed) og har også et i/s, men jeg får stadig ikke penge tilbage nu her som lønmodtagere gør.
    I den ene virksomhed skal der også afregnes kvartalsvist og ikke årligt/halvårligt.
    Men muligvis det er pga. du nu er overgået til kun at være lønmodtager at der er lidt kuk i systemet? smiley
    Må nu også indrømme jeg aldrig er inde og tjekke, og venter til jeg selv blir oplyst det, så er ikke særlig meget inde i lige det med skat frem/tilbage, jeg betaler bare når de ber om det, for andet kan man jo ikke rigtig gøre smiley

• #20   12. mar 2015 Hvis du har lukket din virksomhed i 2014 skal du huske at sætte "hak" i ophør af virksomhed. Derudover tror jeg bare den hænger lidt i SKATs system. Ring til dem er mit bedste råd.

Til alle andre, man kan sagtens indtaste sin selvangivelse og få penge ud i april selvom man er selvstændig.

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#21   12. mar 2015 Tony, jeg har husket at sætte hak i ophør af virksomhed smiley jeg prøver at give det til en gang i næste uge, så må jeg se om det har ændret sig. men om ikke andet så kommer pengene jo på et eller andet tidspunkt smiley så får jeg dem jo heller ikke brugt smiley

• #22   12. mar 2015 Ja, giv dem lidt tid. Pengene kommer midt i april vil jeg tro.

• #23   12. mar 2015 Tror nok det hedder d 7 april smiley

• #24   12. mar 2015 Det gør det også normalt hvis alt går igennem med det samme, men i dette tilfælde kan ventetiden blive længere alt efter hvornår SKAT godkender årsopgørelsen.

• Sebastian
    Sebastian Tilmeldt:
    nov 2014

#25   12. mar 2015 Mange tak for hjælpen til jer alle smiley jeg giver dem lidt tid. De kommer jo nok på et eller andet tidspunkt smiley

Kommentér på:
selvstændig, udbetaling af skat

Annonce