{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Hente bil i tyskland // Leasing - hvad er jeres erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har solgt min tidl. bil, og går nu med følgende overvejelser.

Jeg kunne godt tænke mig noget tysk, og efter der er lidt snak omkring registreringsafgiften, hvad der skal ske med denne osv. har jeg tænkt mig at undersøge afhentning af bil i Tyskland og herefter lease den.

1. Har nogle af jer erfaring med at hente en bil i Tyskland? Er der en tjekliste jeg kan følge, nogle forhandlere i tyskland der taler dansk og er kendte for at handle med danskere? Er der nogle faldgruber jeg skal have med i mine tanker, evt. hvad er jeres fremgangsmetode ved at hente bil i Tyskland? Er der nogle årgange der er bedre at hente end andre? eksempelvis skal bilen være x antal år for at det kan betale sig etc?

2. Hvad sker der med bilen når jeg kommer hjem?. kan jeg købe den på tyske plader og køre den til DK? og har så X antal dage til at få den på hvide plader?.

3. Er der et sted hvor jeg kan regne min forventede afgift ud, såfremt jeg ønsker at få bilen på hvide plader og betale hele afgiften? Jeg har kigget lidt på SKAT's hjemmeside men synes slet ikke det er noget der fungerer.

4. Hvis jeg vælger at lease den, er der så steder i DK hvor jeg kan henvende mig med bilen og bede dem lave en leasingkontrakt til mig på min bil? Evt. nogle der har erfaring med dette, eller ved hvor jeg kan henvende mig?

5. Kan ejg oprette mit eget leasingselskab, udfærdige formularer og det der skal til for at lease bilen igennem en virksomhed jeg selv opretter? Jeg har selv erfaring med at oprette selskaber, men om jeg kan oprette et leasingselskab og selv klare ærterne, ved jeg ikke. Hvad er jeres erfaring?

Jeg vil gerne gøre så meget som muligt selv, og dermed selv få "hands on" både for at spare penge, men også fordi jeg synes det kunne være en udfordring og den del med at hente bilen etc. vil være en del af processen.

Jeg håber der er nogle med solid erfaring som kan hjælpe mig, jeg giver gerne en god flaske vin eller noget andet for det rigtige råd.:)

På nuværende tidspunkt er min ide at finde en bil på mobile.de. i tyskland. hente bilen dernede, betale kontant og køre den hjem. herefter få den toldsynet / synet og så søge afgift hos skat. Jeg ved dog blot ikke om det kan være så enkelt? jeg tænker der må være en masse faldgruber siden alle ikke bare gør det.

Jeg håber at høre fra jer, Jesper.


Kommentarer på:  Hente bil i tyskland // Leasing - hvad er jeres erfaringer?
  • #1   14. apr 2015 Mht nr 3 så kan quickimport for 399 kr give dig et svar på hvad afgiften vil være. Bruger du autouncle til at søge din nye bil kan du når du har fundet bilen trykke hvad er afgiften ude til højre og så betale 399 kr så får du afgiften på den eksakte bil.

Kommentér på:
Hente bil i tyskland // Leasing - hvad er jeres erfaringer?

Annonce