{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cyklister
  • #2   11. maj 2015 er selvfølgelig ikke i orden at de leger tour de france men i mange tilfælde er det også bilister med en ultra kort lunte og måske overdriver det mere end nødvendigt.

• #3   11. maj 2015 Det er sq irretrende at man møder sådan 2-3 stykker på en landevej og de mener at de SKAL køre ved siden af hinanden, de skal sq køre single-file så trafikken kan passere.

bare fordi det er en "racer cykel" er de sq stadig pisse sløve, men hvis de kan holde 80km/t så må de gerne fylde det samme som en bil på vejen smiley

• #5   11. maj 2015 Chris N

Pas på med at sige det, for min X kørte sq en ned smiley (han kørte så over for rødt så det var hans egen skyld) smiley

• #7   11. maj 2015 er problemet virkelig så stort på Sjælland ?

• #8   11. maj 2015 Jeg har slet ingen lunte når det kommer til sådan nogen egoistiske fjolser, de har intet formål med at være på kørebanen og de har bevidst valgt at de vil være der velvidende at de er uønskede. De kan køre hvor der er cykelstier.

• #9   11. maj 2015 De skal bare i grøften smiley Her hvor jeg bor er der sindssygt mange af dem, og ikke en eneste trækker ind til siden når der kommer biler. Dem og så de fucking landmænd som ikke vil have deres lorte befængte traktor ud i rabatten skulle have et nakkeskud i deres børns skolegård i det store frikvarter. Bum.

• #10   11. maj 2015 Pind
    nu er der som regel ingen stier på landeveje og de skal så også have lov rtil og være der, bare ikke så de spærrer vejen som i den video på EB.

• #11   11. maj 2015 Som jeg siger må de gerne være der, men man køre sq single-file!
    Ikke det der ved siden af hinanden crap

• #14   11. maj 2015 Chris N -> haha ja, det er bare træls hvis de vælter, så får man ballade med policen kunne jeg forestille mig smiley

• #15   11. maj 2015 Dennis

de få gange om året det sker kan du vel overleve altså det med landmændene?

• #18   11. maj 2015 Der hvor jeg bor køre der mange traktorer til og fra markerne, det er ikke så meget traktorene på vejen der irretere mig.
    Det er alt det jord og lort (og ja jeg mener LORT) de smider på vejen.
    De har pligt til at fjerne det, men det skider de på og lader det ligge på kørebanen, det er sq livsfarligt, og ens bil ligner noget der er løgn

• #19   11. maj 2015 Jeg synes det er fint at politiet gør en indsats på det her punkt... Ville bare ønske at der så også blev gjort noget ved de hensynsløse bilister samtidig.

• #20   11. maj 2015 R M -> på ingen måde. Ikke når tosserne ikke viger en cm fra vejen så de tvinger personbiler ud i grøften, så koger jeg sgu over. Men har fundet fidusen nu, så de køre udenom mig smiley

• #21   11. maj 2015 Der er heller ingen stier på motorvejen, men jeg vil heller ikke mene at de skal have lov til at køre på en lang række på landevejen heller, hvad sker der så hvis man køre ved siden af og der kommer en specialtransport i modgående retning.
    Få nu bare de rådne cyklister væk fra trafikken, de har absolut intet at gøre der.

• #22   11. maj 2015 LilleDan

Du glemte fred i verden

• #24   11. maj 2015 Carsten T

Jeg tror faktisk oddsene for verdensfred er højere end for fred på landevejene.

• #25   11. maj 2015 Dennis
    at din lunte er kort kan landmænd jo ikke lige tage sig af og det skal de sådan set heller ikke.

• #27   11. maj 2015 Pind
    det siger da sig selv at man ikke må cykle på motorvejen, da er det mindste der må køre en motorcykel.

• #28   11. maj 2015 R M næh men jeg skal vel heller ikke tage mig af at de ikke gider flytte sig? De ligger på de små veje og fylder det hele uden at flytte sig det mindste når der er modkørende biler, eller folk prøver at overhale, det ser jeg som ufattelig dårlig skik på vejen, når jeg køre i lastbil, så giver jeg sgu da plads til de mindre bilister, da det jo er mig som "stjæler" pladsen. Men den er ikke helt feset ind i bonderøvens hovede åbenbart, så de køre sgu bare. Men som sagt, så flytter de sig nu, så personligt har jeg egentlig ikke det store problem med dem nu, tror også de har lært bilen at kende, det er som om de faktisk holder ind til siden når de ser den nu smiley

• #29   11. maj 2015 tror sgu det har meget og gøre med hvor man bor henne, her på Als hvor jeg bor er man gerne mere large omkring traktorer og cyklerne på vejen.
    det er specielt jer der bor på Sjælland der har ufattelig kort lunte.

• #30   11. maj 2015 Bor så mellem varde og grindsted, så ikke så meget Sjælland over det sted. Og det er stort set alle jeg snakker med som brokker sig over både traktorer og cyklister. Har intet imod nogen af dem som sådan, men de er altså ikke gud når de kommer på vejen, ligesom vi i bil heller ikke er, og det synes jeg ikke der er noget galt i at minde dem om, også for deres eget bedste. men når man bruger vejen under halvdelen af året, og så tror at den normale trafik skal indordne sig under dem lige pludselig, så bliver jeg harm, og så er jeg ikke bleg for at give dem min mening med på vejen.

• #31   11. maj 2015 Dennis - kan du ikke sende dit trick (til at de flytter sig for dig) i pb, så skal det prøves af smiley Lyder til at være et godt trick

• #32   11. maj 2015 De her diskussioner mellem cyklister og bilister har været oppe mange mange gange. Og da jeg jo, som mange herinde også ved, hører til i begge grupper, kan jeg se hvor problemet ligger.
    Problemet ligger som sådan ikke hos hverken cyklister eller bilister. Det er hele den danske trafikkultur der er plumrådden. Når vi færdes i trafikken så er der kun én som har ret og det er os selv. Hvis man ser andre lave fejl, så er de nogle idioter. Og hvis man selv får lavet fejl og andre påpeger det, så er det også dem der er idioter.
    Det typiske problem mand hører er, at cyklisterne kører 2 og 2 ved siden af hinanden. Mange bilister ved dog ikke at dette ikke altid er ulovligt. Færdselslovens kap. 7 §49 stk 1 siger at hvor der er tilstrækkelig plads, må 2 cykler køre ved siden af hinanden, så længe det ikke er til fare eller ulempe.
    Jeg har oplevet at køre 2 og 2 på en bred landevej uden modkørende og med perfekt udsyn og alligevel bliver man dyttet og råbt af, af uvidende bilister. Samtidig har jeg så også oplevet cyklister der misforstod hvad der stod i loven og troede at man altid måtte køre 2 og 2.
    Som R M også siger, så er der utroligt mange bilister der himler op over ingenting og som faktisk direkte opsøger konflikten.

• #33   11. maj 2015 Bor i samme område som Carsten T. og jeg møder ofte cykellister på vejen, på trods af at der lige er blevet lavet en fin ny cykelsti, men der kan de jo ikke køre 4 ved siden af hinanden....

Og bønderne skal nemlig lære at feje vejen efter sig, det gør mig ikke så meget når jeg kommer tøffende i den gamle Polo... men det er sgu ikke sjovt at ryge i sådan noget vejsnask i et sving, en mørk nat når man kommer på motorcykel, var meget nær gået galt sidste år...

Ringede til politiet og meldte det, en time senere var landmanden i gang med at feje vejen... kl. var 2 om natten, så kan han nemlig lære det...

• #34   11. maj 2015 Dennis
    Man trækker bare ikke lige ud i vejkanten med en 35 tons gyllevogn, slet ikke hvis der er en lille grøft, så ender man med at diverse myndigheder skal ud og måle dæktryk og tage jordbundsprøver, og man kommer ikke hjem til frokost.

• #35   11. maj 2015 nej men så kan man jo køre ind til siden der hvor der er plads til det, om det så er 100 meter før man møder bilen, ikk. Ved godt hvor skummelt det kan være at komme ud i rabatten bare med en lastbil, men så kan man jo bare tænke lidt længere end bare at køre mod bilen, selvom der tydeligvis ikke er plads til det.

• #36   11. maj 2015 Jeg har altid trukket ind hvis der var plads og det var forsvarligt, og altid sat skilt op ved udkørslen så folk kunne se at der var jord på vejen, og så har jeg fået traktoren op i fart så hurtigt som muligt for at få mest muligt jord af dækkene på et kort stræk, hvis jeg ikke har haft en tung vogn på så har jeg også holdt højre hjulpar inde i siden så bilerne kunne have det andet indenfor sine.

• #37   11. maj 2015 Cyklister er ligesom myrer, uanset hvor mange man nakker kommer der altid flere smiley

• Andreas E
    Andreas E Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #38   11. maj 2015 Lilledan hvis der kommer en bil I det spor man kører 2 og 2 I er man til ulæmpe hvis de overhovedet skal vige en cm..

• #39   11. maj 2015 Nja... Det kunne være rart med en specifikation på ulempe, men jeg tror ikke det er til ulempe hvis man bare skal overhale. Hvis bilisten derimod er nødt til at bremse for cyklisterne, så vil jeg betegne det som ulempe.
    Hov, forresten... Der står også ordret at cyklisterne ikke må være til unødig ulempe.

• Andreas E
    Andreas E Tilmeldt:
    mar 2014

• #41   12. maj 2015 ift det link Andreas E lagde ud så er tour de france wanna be's en unødig ulempe

• #42   12. maj 2015 Super, så blev det klarlagt...

Unødig ulempe beskriver den situation, hvor man er til ulempe, der er mere end nødvendig eller til en ulempe, der ikke er nødvendig. Man må således gerne være til en ulempe, der er nødvendig, og man må være til ligeså meget ulempe, der i situationen er nødvendig. Blot må man ikke være til fare.

Hvordan vurderer man så om noget er nødvendigt? smiley For cykelrytteren kan det jo virke nødvendigt at køre i læ af den anden rytter? Han kan være ved at overhale den anden rytter osv...

• #43   12. maj 2015 nødvendig ulempe vil jeg mene er når man sætter skilt (advarselstrekant) op eller fartbump for den sags skyld.

• #45   12. maj 2015 det kan da kun undre en at vi som cykel nation hader cykler så eventyrlig meget på vejene som vi gør.

• #46   12. maj 2015 Hmm... Kan godt se nu at mit sidste svar lyder som en dårlig undskyldning for at jeg må køre 2 og 2. Det var altså ikke hensigten.

Men fint nok... Vi er i hvert fald enige om at man ikke må køre 2 og 2, så længe der er bagfrakommende biler. Så langt så godt.
    Der står også i §49 at cyklister skal trække ind når der gives signal til overhaling. Det husker vi lige!
    Jeg ved godt at der findes cykelryttere som er ligeglade, men i de situationer hvor jeg har kørt i grupper med flere ryttere, har der altid være en "udkigspost" bagerst. Det vil sige at bagerste ryttere giver de andre besked om at der er bagfrakommende, ligesom de forreste ryttere giver beskeder bagud om vejens tilstand og andet man skal være obs på.
    Men... Når man kører på cykel, så er man stadig nødt til at have den største fokus fremadrettet. Det kan ske at man overser en bil der kommer bagfra. Hvis der er fart på cyklen, kan vindstøj faktisk også gøre at man overhører bilen. Derfor nævner færdselsloven at der kan gives signal til overhaling.
    Så er det faktisk meget udbredt at der er tumper som Chris N, der kører helt op bag rytterne og holder hornet i bund. Vi skal jo huske at rytterne på nuværende tidspunkt ikke har gjort noget forkert. Til gengæld bliver rytterne forskrækket og selvom Chris synes det er morsomt, så er det pludselig ham der er til ulempe. Det er en pisse farlig situation...

Og det er lidt dét jeg prøver at sige. I de fleste tilfælde kan situationen afvikles med et enkelt og kort tryk på hornet i passende afstand. Kombinere man det med en lille smule tålmodighed, er jeg sikker på at problemet næsten ville forsvinde.
    Men istedet vælger mange bilister at ryge i det røde felt med det samme.

• #48   12. maj 2015 LilliDan
    det er jo kun fordi at Chris N og sikkert også andre der mener de ejer vejene men nu er det jo sådan at hvis der ikke er en cykelsti på vejen eller ved vejen så er vejbanen både til for cyklerne og ja stort set alle der lige gør deres færden på det stykke vej.

• #49   12. maj 2015 Deutsche
    Man må godt bruge hornet ved en potentiel farlig situation og det kan man jo godt vurdere at cyklister midt påkørebanen er.
    Og igen, så bliver jeg lidt irriteret over folk når de kommer med dette argument. Man vil hellere gå helt ned i petitesser som dette, istedet for bare at gøre det og afvikle situationen på en sikker måde. Desuden kan de sagtens bruge det når de ligger lige i røven af cykelrytterne, hvilket iøvrigt ikke er en farlig situation.

• #50   12. maj 2015 Deutsche
    der er sgu også mange der kører overfor rødt i bil smiley men bortset fra det, er altså lovligt og cykle i skoven på de afmærkede stier smiley
    et kørekort til cykler? det lyder godt nok ret åndssvagt og nummerplade til cykler, sorry men det at der bliver stjålet cykler er ret så meget ejerens skyld i stort alle tilfælde.

• #51   12. maj 2015 Deutsche
    Angående det med nummerplader, kørekort og vejafgift...
    Der har faktisk været engang hvor cykler havde nummerplader. De var placeret på forskærmen og sad på langs. Man gik væk fra det, da det viste sig at nummerpladen havde samme effekt som en kniv, hvis cyklisten påkørte en person. smiley
    Kørekort kunne man for min skyld godt indføre. Men det vil så betyde at det er ulovligt for børn at cykle? Det synes jeg da ville være en ret kedelig udvikling. Idag må børn under 6 år alligevel ikke cykle i trafikken uden ledsagelse og hvis man skulle følge dagens lovgivning, så ville du have 6-årige til at tage kørekort?
    Vejafgifter kunne man også godt indføre for min skyld, men spørg dig selv igen om du som bilist vil have det? Cyklisterne fylder i forvejen meget alle steder... Hvordan tror du deres adfærd bliver når de pludselig har betalt for at være på vejene? Så vil de jo for alvor kræve deres plads, om det er lovligt eller ej. Præcis som cyklisterne oplever nogle bilister gøre idag.

I et andet indlæg herinde, var der engang en som i irritation over cykelryttere mente at de burde betale vægtafgift. Det synes jeg jo var en rigtig god ide, især fordi at dem som er et problem i trafikken, samtidig er dem som kører på de cykler der vejer absolut mindst. smiley

• #52   12. maj 2015 se lige hvad i sidder og skriver folkens, vi brokker os over afgifter og alt det der men vil genre have flere afgifter som f.eks at cyklister skal til og betale vejafgift....hmmm er det ikke modsigende at man ønsker noget man egentlig er i mod?

• #53   12. maj 2015 R M
    Nej, for her i DK er afgifter helt iorden, så længe det ikke går udover én selv. Og især iorden hvis det går udover en gruppe man ikke kan lide. smiley

• #54   12. maj 2015 sarkasme når den er bedst smiley

• #56   12. maj 2015 Deutsche
    det ville stadig være ret ulogisk og indføre den slags kørekort, så skulle alle børn i folkeskolen jo have kørekort til cykel, det kan du vel også selv se er rimelig ulogisk og kan ikke lade sig gøre.

• #57   12. maj 2015 Deutsche
    cykelstierne bliver altså betalt over skatten, så dvs det er vi alle med til og betale for. så jo det ville jo idiotisk og indføre endnu en afgift på noget der allerede fungerer fint som det er nu.

• #58   12. maj 2015 Deutsche
    Jeg kan helt ærligt ikke se meningen med et kørekort. Alle får jo trafikundervisning i folkeskolen og når man ser cyklister som laver noget lort, så er jeg ikke i tvivl om at de godt ved den er gal. Det er bare sjælendt at der følger en konsekvens, derfor bliver man ved med det. Det gælder både cykelrytteren på landevejen og studinen der snakker i mobil i indre Kbh.
    Jeg kan slet ikke se hvad det skulle gavne at have et lille og stort kørekort. Færdselsloven er jo den samme, om du er 12 eller 18?

Du skal også huske at alt det her vil kræve en enorm mængde administrativt arbejde. Du skal registrere alle cykler mere omfattende end de er idag, du skal registrere hvem der har hvilke kørekort, du skal mobilisere politiet, som i forvejen er presset økonomisk og tidsmæssigt, du skal evt. oprette en form for synsregler til cykler med indkaldelse osv. Alt sammen noget som i bund og grund ikke vil ændre cyklisternes adfærd i trafikken. Vi kan alligevel ikke have en betjent til at stå på hvert gadehjørne og holde øje med om reglerne bliver overholdt.

• #59   12. maj 2015 Og nummerplader for at hjælpe politiet med at finde stjålne cykler er desværre også et forslag der ikke holder.
    Du har allerede idag pligt til at undersøge om den cykel du køber er meldt stjålet. Dem som bevidst kører rundt på en stjålet cykel, ville alligevel hurtigt skifte nummerpladen ud med en fra en cykel som ikke var stjålet. Hvor mange betjente er så meget inde i cykler at de kan kende det ene mærke fra det andet?
    Og igen... Der er en grund til at politiet ikke opløser flere cykeltyverier. Der er ganske enkelt ikke ressourcer til det. Folk vil forståeligt nok hellere have at de tager sig af alvorligere ting først.

• #60   12. maj 2015 Man skal bare konfiskere cyklen fra de idioter der er uønskede på vejene, og det er "tumper i flok", de kan gå i motionscenter hvis det er vigtigt for dem.

• #61   12. maj 2015 Pind
    er du lidt en cykel Nazist ?

• #62   12. maj 2015 Næ jeg er bare træt af de forpulede røvhuller på deres lede cykler, de skal fanme ikke lalle rundt midt på vejen og genere trafikken.

• #63   12. maj 2015 jawohl feltmarschal Rommel, du har vidst ikke cyklet siden du var barn

• #64   12. maj 2015 Nej jeg har mit på det tørre smiley

• #65   12. maj 2015 Pind
    netop, så du vil hellere brokke dig som bare fanden over det end og sætte dig ind i at der faktisk er ufattelig mange bilister der gør livet ret svært for cyklister dagligt og tror da vidst nok at du er af de hensynsløse der kører rundt.

• #66   12. maj 2015 HENSYNSLØS? Det er sgu ikke mig der bevidst chikanere andre med en ligegyldig hobby fordi jeg har behov for at spille sej i stramme shorts og pisgule solbriller smiley

• #67   12. maj 2015 Måske man skulle eksperimentere med chilisovs, peberspray eller andet sjovt i sprinkleren, så må de spassere lære det.

• #68   12. maj 2015 ja hensynsløs overfor cyklister, btw det og cykle er altså sundt og nej er bestemt ikke sejt og have cykelshorts på, det er mildest talt damn nasty.
    netop sådan en kommentar gør dig hensynsløs som du kommer med i #67

• #69   12. maj 2015 Hvis jeg stiller mig ud foran et tog og bliver ramt så er togføreren også hensynsløs, han skal da standse hvis han ikke kan køre udenom.

• Andreas E
    Andreas E Tilmeldt:
    mar 2014

#70   12. maj 2015 Ville mene at trafikkens regler primært er bygget op om sikkerhed og ikke komfort

• #71   12. maj 2015 Pind
    overdriver da lige lidt mere, du kan da ikke sammenligne de to ting.,

• #72   12. maj 2015 Det sjove er jo rent faktisk at Pind placerer sig i præcis samme kategori som de cykelryttere der ikke viser hensyn, når han kommer med den slags kommentarer. smiley smiley

• #73   12. maj 2015 Der er uden tvivl en del bilister, som har for kort lunte. Selvom vi oplever situationer, hvor vi er i vores gode ret til at råbe "idiot", så må vi altså godt prøve at bevare roen. Jeg bliver selv tit irriteret, men prøver så vidt muligt ikke at dytte eller blinke med lygterne. Det gemmer jeg til de virkelig grelle tilfælde.

Men så sent som i går, havde jeg 3 unge gutter på cykel foran mig. De bredte sig over hele min vognbane og gad ikke fjerne sig, selvom de havde set mig bagved. Tak for venligheden drenge.....

Men det er ikke kun i bil, at jeg generes af cyklister, som kører egoistisk eller hensynsløst. Som fodgænger i København har jeg flere gange oplevet cyklister, som kører komplet åndssvagt og aggressivt. På kryds og tværs uden orientering og uden respekt for fortov, fodgængerfelt, ensretning eller andet. Jeg har den opfattelse, at cyklister et langt stykke ad vejen, selv er skyld i kritikken af dem. De mangler simpelthen disciplin og evnen til at vise hensyn.

• #74   12. maj 2015 Mikkel
    Ingen tvivl om at de selv er skyld i kritikken. Og du har ret i at det er mangel på disciplin som er problemet. Som jeg før har sagt, så er der bare ingen konsekvenser når man laver et eller andet lort på cykel. Det er så skidenemt... Og tro mig, alle som sviner og peger fingre af cyklister, ville selv gøre et eller andet forkert hvis de blev lukket ud i Kbh på en cykel. Man gør det mere eller mindre bevidst.

• #75   12. maj 2015 Mikkel L
    nu er Københavnere ikke ligefrem kendt for og have den bedste trafik moral, der bliver der jo nærmest kørt ud fra hvem er størst er hurtigst.

• #77   12. maj 2015 R M
    Det er da nøjagtigt det samme, vejen er til biler, skinner til tog, og cykelsti til cykler.
    Måske vil det opfattes som en fin hentydning hvis vi begynder at køre bil på cykelstien.

• #78   12. maj 2015 Pind
    Udover at være både bilist og cyklist er jeg pudsigt nok også nyuddannet lokomotivfører og kan da fortælle dig at det absolut ikke er det samme! Cykler må godt være på vejbanen, du må ikke opholde dig på skinnerne uden en tilladelse. Faktisk skal du holde en minimumsaftand på 1,75m til skinnekant. Så den sammenligning kan du godt droppe.

Men hvis vi skal følge din logik, hvad skal jeg så, som cyklist, gøre ved de biler der parkerer på cykelstien? Skal jeg til at spraye peberspray, spytte på bilen eller sparke sidespejle af? Eller hvad hvis jeg møder gående på cykelstien? Skal jeg imødekomme dem med samme hidsige adfærd?

• #80   13. maj 2015 Deutsche
    Det skulle man tro!!! Nej, selvfølgelig er der flest tilfælde af latterlige cyklister. Ingen tvivl om det. Men det er faktisk utrolig hyppigt at man ser biler parkeret på cykelstien. Eller når bilister skal snakke i mobil og holder ind, vil de ikke holde i vejen på kørebanen, så der bruger man cykelstien. Og gående er heller ikke et særsyn. Ikke så meget i byerne, men ude på landet.. Og de har sjovt nok en tendens til gå med trafikken, så de ikke kan se en når man kommer bagfra.

Men det var nu heller ikke fordi jeg ville understrege antallet af hændelser, det var mere for at give et billede af at man måske i de fleste tilfælde bare skulle trække vejret dybt og ikke lade sig hidsige op over det.

• #83   13. maj 2015 Pind
    så i din verden, så må cykler ikke være andre steder end stier der er påtænkt til dem ? det er da langt fra noget der kan lade sig gøre.

• #85   13. maj 2015 det er da totalt hul i hovedet, det kan jo af gode grunde ikke lade sig gøre.

• #88   13. maj 2015 Deutsche
    de fleste steder er det ikke muligt at lave en cykelsti uden det går udover selve vejbanen og ærlig talt så meget kan det ikke gå en på med mindre man ser sort på alt.

• #89   13. maj 2015 Et godt initiativ
    man kan altid kende forskel på sports cyklister og motions cyklister.
    Sports cyklisterne trækker hurtigt ind på række nå de køre en bil eller et kort dyt.
    Det kan motionscyklisterne ikke finde ud af I samme omfang.

Desværre ser jeg tit cyklister køre på vejen 3 ved siden af hinanden i stedet for at bruge den brede cykelsti der er lavet til dem 1-1.5 meter på den anden side af grøften og det Pisser mig sku lidt af.

Håber der kommer lovkrav. Om cykelhjelm og fokus på cyklernes reflexer og lys. Måske noget basal info om fysik så de ved at selvom de har Loven på deres side så det dem der kommer fysiks tilskade hvis de rammer en bil eller lastbil.

Jeg gå ind for flere cyklister og bedre offentlig transport
    Flere folk Med toge giver mig mere plads i trafikken.

• #90   13. maj 2015 Sø-Propel
    der er allerede lovkrav om reflekser og lys på cyklerne, kan så give dig ret i at der skal være lovkrav om brugen af cykelhjelm, så dumt det nu end kan se ud så er det jo for sikkerhedens skyld.
    er ikke helt sikker men mener faktisk man får en bøde hvis man ikke har reflekser på cyklen både i pedalerne og dem der sidder spændt fast blandt egerne.

• #91   13. maj 2015 flere i tog = mindre biler på vejene = mindre bøder i bødekassen. Så stiger afgifterne på biler igen igen igen og vi bliver tossede igen igen igen....

Kan I se skruen uden ende?

• #93   13. maj 2015 R M
    For det ikke skal være løgn, så er der faktisk max beløb på bøder ved mangler og fejl på cykler. Kan ikke huske de præcise tal, men det er vist noget i stil med max 1000kr i bøde... Det synes jeg jo er lidt unfair, da man i bil får bøde pr. fejl, men hvis man mangler 6 reflekser på cykel, får man ikke 6xbøde.

• #94   13. maj 2015 RMX !
    Af samme årsag som nogle kører i biler der er sænket for meget, har for brede hjul, for mørke ruder osv osv... Lige på dét punkt skal bilnørder vist ikke pege fingre af cykelrytterne. smiley

• #96   14. maj 2015 Bor ude på landet. Med kort til stranden. Herude er det problemet det modsatte. Det meste af året kan man bevæge sig i fred på cykel eller til fods langs med landevejen uden fare for liv og lemmer. Men så snart sommeren nærmer sig, så vrimler det med bilister der kører vanvittigt tæt på de gående/cyklende, og hvis man ikke bliver ramt af bilen, kan man da være sikker på at blive ramt af noget med Burgerking logo på.

Førhen har jeg ofte bandet af cyklister, men efter at have set hvor hensynsløse svin folk i bil også kan være i forhold til naturen og de bløde trafikanter, har jeg besluttet at ingen har noget at lade nogen høre.

Mvh Jeres trafikminister.

• #97   14. maj 2015 RMX
    tro det eller ej du kan faktisk godt få en bøde for og køre for stærkt på cykel, hvordan det skal kunne lade sig gøre i praksis, må guderne vide.

• #98   14. maj 2015 Jeg vil egentlig godt lige hoppe over på modsatte hold et øjeblik, altså dem som har noget imod cyklister!
    Jeg var på arbejde i formiddags og kørte mit lille futtog som jeg skulle. Da jeg kører igennem en overkørsel, holder der en kvindelig cykelrytter ved bommene. og ligesom jeg kører forbi får jeg gudhjælpemig fingeren af hende!?!?!

Med den opførsel er der ikke noget at sige til vi cykelryttere er så forhadte.

• #99   14. maj 2015 LilleDan
    det er jo fordi du eller dvs banedanmark afbrød hendes træning, det kan du vel godt se er ret slemt ikk? smiley

• #100   14. maj 2015 R M
    Jo, det er jo selvfølgelig helt grotesk at jeg lagde 1½minut ekstra på hendes træningstur. I det mindste blev hun da holdende bag bommen og kørte ikke under, som mange andre gør.

• #101   14. maj 2015 LilleDan
    sker det da ofte at nogle ignorerer bommen er nede ?

• #102   14. maj 2015 Det sker hver dag, både af fodgængere, cyklister og bilister. På vores strækninger har vi halvbommeanlæg de fleste steder (dvs at der kun er bom i højre vejbane) og det er ikke unormalt at man ser folk zigzagge igennem. Det kan godt give lidt sved på panden når man så kommer buldrende i 70-80 tons som ikke ligefrem stopper på en 5-øre.

• #103   14. maj 2015 utroligt der så ikke sker flere ulykker

• #104   14. maj 2015 Man lærer hurtigt hvor det er slemt og sørger for at være ekstra nede i fart. Og så kan folk sjovt nok få benene på nakken når man hiver i hornet af dem. smiley

• #105   14. maj 2015 Hvis man bliver kørt ned af et tog så er det naturlig udvælgelse, sådan nogen mennesker er bare ikke værd at avle på.

• #106   14. maj 2015 Alligevel lidt skummelt at du "hiver i hornet" af dem.

• #107   14. maj 2015 Haha Pind... Så længe de bliver bange og skynder sig væk er det vel fint.

• #108   15. maj 2015 Kørte ind i en fodgænger i dag. Med cyklen.

• #110   15. maj 2015 Jeg kom gående, ned gennem gågaden(det er selvfølgelig af hensyn til alle andre cyklisters ry, at jeg ikke vælger at cykle her), og selvom jeg vælger at trække helt langsomt, lykkes det alligevel en dame at lave en "jeg kan nå det" og gå ind foran mig, så et sammenstød er uundgåeligt

Gamle damer smiley

• #111   15. maj 2015 For pokker Brian... Jeg håber ikke der skete noget alvorligt? Altså, med cyklen...

• #112   15. maj 2015 Jeg tog den direkte med ud i skoven bagefter, så den kunne komme til hægterne igen smiley

• #114   15. maj 2015 Os der er vokset op med Robin hood, ved at hvis man har "Lille" i sit navn, så er man stor! smiley

• #115   15. maj 2015 RMX
    Når man tænker over at din profil er oprettet for en uge siden, så er det da alligevel pudsigt at du altid har undret dig over det? smiley

Men mon ikke Brian er inde på det rigtige.

• #120   16. maj 2015 Deutsche
    nej ikke shaka, det er Christian F

Kommentér på:
Cyklister

Annonce