{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken vandvarmer til hus er at foretrække
  • #1   29. dec 2015 Prøv at kigge på målene, hvad de fylder rent fysisk.
    Dernæst kig på krævet el-installation (hvor stor elgruppe der skal til)

Jeg ville alt andet lige vælge en gennemstrømningsvandvarmer. Der er intet som at stå i timevis under det varme vand og hygge sig.
    Men nu har jeg jo også billig fjernvarme smiley

• #2   29. dec 2015 jeg talte lige med forhandleren om +/- ved dem

• #3   29. dec 2015 Jeg vil anbefale at bruge Off Topic til sådanne spørgsmål smiley

Og hvis jeg skulle vælge idag, ville jeg nok også foretrække en gennemstrømnings-model.

• #4   29. dec 2015 Gennemstrømning er dyrere i brug hvis man er typen der ikke kan få nok, den almindelige, som jeg har, når den er tom, så er ballet forbi, men man vender sig til at økonomisere.

• #5   29. dec 2015 En gennemstrømsvandvarmer har nemmere ved at kalke til og så mister den ydelse hen over tid, kommer også an på hvor hårdt vandet er i dit område mht. kalk.
    Vil helst anbefale en beholder!

• #6   29. dec 2015 Blev også anbefalet en beholder af forhandleren,den(gennemstrømsvarmeren) vil hurtig tabe det varme vand når der er 2-3 der skal i bad sagde de

• #7   29. dec 2015 metro vandvarmere er det eneste der holder i længden de billige kører ca 5 år så er det slut købte en billig som desværre spræng efter 2 år med vandskade til følge ... en metro kører 15 år uden de store problemer

• #8   10. jan 2016 Hvis en gennemstrømningsvandvarmer er dimensioneret rigtig, løber du da aldrig tør for varmt vand... en beholder får jo tilført koldt vand når du bruger varmt vand og derved vil det varme vand blive mere og mere koldt jo mere varmt vand du bruger.

Stefan. Hvis du vil lægge hovedet på blokken på at en metro holder 15 år så tror jeg sku du kommer til at få nogle reklamationer. Metro er desværre lagt fra de bedste mere.

• #9   10. jan 2016 Henrik - en moderne varmtvandsbeholder kører jo lagdelt, så når man mærker kulden snige sig ind i vandet er det fordi beholderen stort set er ved at være tømt for varmt vand.

• #10   10. jan 2016 Mine Metro er 15 år gamle, mindst............

• #11   11. jan 2016 Allan: det er også det genneralle at det er deres levetid, men det er langt fra alle der bliver så gamle....

627: Lagdelt, arghaaaa, det må du beskrive for mig. tager du f.eks. en el-vandvarmer så sidder det "kolde" rør i bunden og den tager det varme vand i toppen. (det varme vand er øverst. varmelegmet i bunden og varmer op derfra... hvordan mener du denne lagopbygning er ????

• #12   11. jan 2016 Lagdelingen er som du beskriver det - ved at få det kolde vand ind i bunden bruger man alt det varme vand der er, inden det "nye" kolde vand når afgangen i toppen.
    Det "nye" kolde vand blander sig kun en ganske lille smule med det varme vand der er i beholderen i forvejen.
    Aka lagdeling smiley

• #13   11. jan 2016 Det er en anordning/plade, som sørger for at vandet ikke hvirvler hele vejen op til toppen af beholderen og blander vandet, på den måde sørger man for at det nye vand starter i bunden og derfor opstår der "lagdeling" med forskellige temperaturer alt efter forbrug og hvor i beholderen man måler.

• #14   12. jan 2016 Det er da ikke en ny opfindelse?

I praktisk tror jeg ikke på det. måske så længe fordelingen er 50/50% i beholderen, men derefter vil det varme vand uanset plade eller anden anordning altså gradvis falde i temp.

• #15   12. jan 2016 Mod tro kæmper selv guderne forgæves smiley
    #Endofarguing#

• #16   13. jan 2016 Måske, men har jo heller ikke så meget erfaring i branchen har jo kun været i den i 23 år

• #17   13. jan 2016 Desuden er det kun på Metro´s større kappebeholder der er en desideret "pladeindeling"

Hvorimod de " alm" Villa beholder sidder der blot en difuser i koldt vandsindgangen, den "forstøver" det kolde vand på vej ind i beholderens "kolde" lag. I toppen har du det "varme" lag hvor du tapper vandet fra. Den studs sidder ca 10 cm fra toppen af beholderen og bruger det varmeste vand. når du har tappet f.eks 10 ltr. 52 grader varmt vand har du jo også fyldt 10 ltr. 5 grader koldt vand i beholderen, derved sænker du da også tempraturen. Er vi enig???

• #18   13. jan 2016 Alt er relativt - Den "anordning" som Deniz nævner i #13 gør helt sikkert gavn, det er sådan set bare det jeg mener med "lagdelt"
    Btw installerede jeg min egen ekspansionsbeholder efter smedemester Ernst´s princip om en "varmelås".
    Det er helt tydeligt (mærkbart) at koldt vand forneden og varmt vand foroven har meget svært ved at blande sig, når blot der ikke sker en omrøring.

• #19   13. jan 2016 Henrik, hvor meget forstand har du egentlig på det så? Det lyder ikke sådan.
    Ja, som jeg skrev tidligere, når der er forbrug, så vil temperaturen ændre sig, dog ikke så markant, med mindre du tømmer hele beholderen på en gang.
    Når du har en 110 liters beholder og tapper 10 liter af, så har du stadig en del varmt vand, som stadig er "varmt", den øverste 1/3 af beholderen holdes jo varm, da varmt vand er lettere end koldt vand, er det jo naturligt at der vil være en lagdeling med forskellige temperaturer, hvor det varmeste er øverst.
    Når temperaturen falder i beholderen, har du en føler, der sørger for at sende signal til at varme op, så ved ikke helt hvor du vil hen med dine argumenter?

• #20   13. jan 2016 Altså en metro/therm 110 ltr er "kun" på 98 ltr idag pga bedre isolering smiley

• #21   14. jan 2016 Deniz. Prøve nu lige.. Jeg har for f...... ikke lavet andet hele mit liv. Glem det det er mudderkastning. Lad være med at synke ned på det niveau

Jeg prøvede blot at forklare at temp. jo blot at man ikke har 110 ltr 53 grader varmt vand hvis man f.eks bruger det hele på en gang.... en el-vandvarmer selvom den er sat til 400 volt kan den ikke følge med...
    Du har ret i som jeg også skriver at der sidder en difuser på koldt vandstilgangen i beholderen, som hvirvler det rundt i beholderen så det ikke blot bliver skubbet op i toppen af beholderen. så langt så godt og stadigvæk er vi enig? Derved kan der opstå 3 Lag Koldt lag - mellem lag og varmt lag. altså Teroritisk 33% koldt 33% måske 45 grader og 33 % 53 grader.
    Forstår du så hvad jeg mener med at du ikke har 110 ltr. 53 grader varmt vand hvis du bruger 110 ltr. vand????

Men vi er jo nok slet ikke enige.

JT! Jeps. hvis du vælger en Plus Beholder er den kun på 98/100 ltr smiley

• #22   14. jan 2016 Det er på ingen måde mudderkastning, jeg er ikke den type, først stiller du spørgsmåltegn ved hvad "lagdeling" er, så skriver du at du har 23 års erfaring, derfor tænkte jeg, at du burde jo vide det.
    Har på ingen måde givet udtryk for, at man har en hel beholder med varmt vand, når man bruger næsten det hele, det er netop det jeg har beskrevet før.
    Jov vi er enige, men du har misforstået det vi andre har skrevet til dig, måske? smiley

• #23   14. jan 2016 Henrik P

er det det eneste der er forskel at den ene er bedre isoleret og derved 98 ltr istedet for 110 ltr?

• #24   17. jan 2016 Henrik - en moderne varmtvandsbeholder kører jo lagdelt, så når man mærker kulden snige sig ind i vandet er det fordi beholderen stort set er ved at være tømt for varmt vand......

Derfor startede diskussionen...

Også ligemeget.

Jeg forstår princippet men har bare snakkede om det som en lagopdeling. Men det er min fejl.

Ja den fysiske størrelse udvendig er den samme. Ca. Men den er bedre isoleret så derved bliver beholderen lidt mindre indvendig. smiley

• #25   17. jan 2016 Ringede engang til Metro og spurgte om jeg kunne spare noget ved at skifte til en ny, svaret var nej.

Kommentér på:
Hvilken vandvarmer til hus er at foretrække

Annonce