{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

BOLIG OPVARMNING {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg skal have opgraderet varmen herhjemme da det nuværende pillefyr er opslidt ( 15 år gl )

Er der nogen herinde med gode erfaringer i følgende:

Vindmølle fra KVA og jordvarme?

Jordvarme og solceller?

Eller skal jeg "bare" have en Pellux100 og bruge 800kr på piller hver måned?

Har meget lyst til at investere i en vindmølle og jordvarme... Men et pillefyr er jo noget man kender og forstår.

Jeg er klar til input smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BOLIG OPVARMNING
  • #1   28. jan 2016 Jeg har pillefyr og luft til vand ..
    Hva gi du for en Palle piller ?
    Mch

• #2   28. jan 2016 Vi har solvarme.. og dielsel fyr..

Fra April til 15 september brugte vi 300 kr på diesel, resten er kørt på solvarmen.

• #4   28. jan 2016 Jeg giver 1399 for en 950 kg Fabich i tyskland (150kr i brændstof)

• #5   28. jan 2016 Vi er rigtig glade for vores jordvarmeanlæg, det har kørt uden problemer i snart 7 år, og vi har ikke gjort noget ved det. Da vi stod over for valget om det skulle være et fyr af en art, eller jordvarme, valgte vi jordvarmen fordi man ingen arbejde har ved det.

• #6   28. jan 2016 Jordvarme 140.000
    Vindmølle 325.000

Pellux 100 Pillefyr 38000

Der skal lånes uanset hvad jeg vælger desværre.

Hvad koster solceller? Og skal jeg have nogen til varme og nogen til strøm ?

• #7   28. jan 2016 Lasse - Det er lige netop det jeg også bliver lidt fristet af. Og hvis det så er kombineret med en vindmølle.

Hvis man bruger beregneren: http://kva-vind.dk/da/beregner

Så synes jeg bare at vedligeholdsprisen springer op rimelig meget.

Er der nogen som kender en som har husstandsvindmølle, overvejer at holde ind ved ham jeg kører forbi hver dag og spørge ind til det. smiley

• #8   28. jan 2016 Jeg ville aldrig købe en vindmølle - der er simpelthen for mange ukendte faktorer som man kan brænde røven på.
    Plus at den larmer, den forstyrrer, og der er tale om mekanik som uværgerligt går i stykker, eller som minimum liiige har behov for en lille ekstra uforudset udgift i forbindelse med et sericeeftersyn.

Du skriver at du alligevel skal ud og låne - jamen så skal du jo da kun låne til det mest sikre, nemlig et pillefyr smiley
    Når jeg læser med inde på stokerpro.dk synes jeg at de genrelt siger, at med et pillefyr kan det ikke engang betale sig at investere i solvarme. Træpiller er så billige, at merinvestering til solvarme aldrig vil kunne betale sig selv hjem.

Derudover er solvarme og/eller jordvarmeanlæg kun egnet til velisolerede boliger med gulvvarme, da begge typer kræver lav fremløbstemperatur.

Kort fortalt smiley

• #10   28. jan 2016 Vi har Pelux P100
    243kvm, 12.800kr/år, vi giver 1800kr pr tons
    Kører godt og vi har ikke haft nævne værdige problemer.

• #11   28. jan 2016 Hvor stor er din bolig, vi bruger for cirka 6500 kroner strøm om året(152kvm), så hvis en vindmølle koster 325.000, går der jo nogle år inden den er tjent hjem. Desuden er der kommet nye afgifter på at bruge elnettet, nogle steder er det steget med 200%.

• #12   28. jan 2016 har altid haft brændeovn, og kunne ikke tænke mig andet, det virker altid, gir hygge og en fed varme. og de nye ovne er meget billige i drift, virker også ved strømsvigt, og der kan laves mad og kaffe på den, hvis verden skulle gå i stå smiley mvh hc. ps den kan varme 160 kvm op..

• #13   28. jan 2016 Kan varmt anbefale et Scotte Black Star pillefyr.....Billigt i drift, og det virker bare upåklageligt !

• #14   28. jan 2016 Jep, pillefyr og brændeovn smiley

Indtil videre er der ikke skøre afgifter osv. på piller og brænde.

• #15   28. jan 2016 Har gulvvarme og 92kvm grundplan med førstesal.

Den vindmølle er også lidt fjern, men hvis det bare er gevinst efter 7 år er det dumt at lade være.. ..

• #16   28. jan 2016 vindmølle vil jeg aldrig gøre, har en bekendt der har kostet penge på det skidt, udviklingen til private er desværre langt bagud, hans er røget fra hinanden 3gange, og har kostet mere end han sparer, solceller er no go det er spild af penge, jordvarme kunne være en mulighed men nu hvor du skal låne penge havde jeg bare købt et pillefyr .

• #17   28. jan 2016 Gulvvarme kan godt inspirere til solvarmeanlæg, hvis man kan gøre noget selv til sjove og billige penge.
    Men det er nok ikke vejen frem, siden du spørger på en bilside smiley
    Vindmølle er no-go. Tænk på hvem det er der lover dig en gevinst efter 7 år....
    Dont do it.
    Få dig et pillefyr af en ordentlig kvalitet, og nyd livet for de penge du ikke skal bruge på renter og afdrag på et dumt lån.

Just my 50.

• #18   28. jan 2016 Jeg har overvejet solceller med batteri, og så skifte fyret ud med en central varmepumpe

http://klimaenergi.dk/produkter/6-kw-batteri-hybrid-solceller-kopier/?gclid=Cj0KEQiAlae1BRCU2qaz2__t9IIBEiQAKRGDVerviBvcnonps4fhQ2Rrx3OzbTRbLsMc35teC7iR264aAkyX8P8HAQ

Og fra Februar kan man jo få tilskud til solceller montering igen

• #19   28. jan 2016 Your choice smiley
    Men gulvvarme og tip-top isolering er et must ved varmepumpe.

Jordvarme eller luft/vand-pumpe?
    Altså, jeg var fornylig tæt ved at købe et hus med jordvarmeanlæg, og det var ikke opvarmningen der vejede tungest på vægtskålen og fik os til at sige nej - så ingen principielle indvendinger mod varmepumpeanlæg herfra smiley

• #20   28. jan 2016 Det skal være en central varmepumpe, som varmer vand til det eksisterende centralvarme der allerede er i huset.

Vi har oliefyr i dag og har en varmeregning på omkring 25.000.- om året, så der er sq lidt at arbejde med

• #21   28. jan 2016 Præmissen er stadig gulvvarme (=lav fremløbstemperatur) og god isolering.
    Ellers kan andre alternativer bedre betale sig.

• #22   29. jan 2016 Hej
    KIg på RTB fra nordisk bio energi
    Næsten ingen vedlige hold., ( som at passe en skildpadde og ikke en møghund)
    Kan køre en hel tons til to for hver kedel/fyrrens!
    Tilmed kan du få energitilskud ved skift fra ældre pillefyr til nyt!
    Solceller er ikke længer atraktiv medmindre du på tænker hybrid anlæg med baterier
    MVH KP

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #23   29. jan 2016 alternativet til batterier er jo man bruger den norske ide, med at pumpe vand op i højden, for den overskuds EL man producere i dagtimerne på cellerne. - også få det tilbage igennem en turbine når der er behov for EL om aftenen
    Det holder sku langt bedre end de par ton batterier man skal have stående smiley

Kommentér på:
BOLIG OPVARMNING

Annonce