{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.006 visninger | Oprettet:

Scooter/Knallert til 10K? Og parkeringsregler? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter. Jeg er rimelig grøn udi scooter og knallertverdenen. Sagen er den at jeg skal ud og have mig en ny ja Scooter, knallert er vist lidt for lille og tynd til mig.
Jeg bor i København.
Har et budget på 10.000+500kr til plader.
Men sagen er den at den skal kunne parkeres samme steder som cykler eller på fortovet, og at den skal kunne køre på cykelstier. Jeg har alm bilkørekort i forvejen. Har ikke råd til at parkere den i parkeringszonerne, så kan jeg lige så godt bruge min bil. Den er tænkt som et gratis parkeringsmæssigt alternativ til bil, og også et middel til nemt at komme rundt i specielt indre by.

Men er det rigtigt forsået at vælger man en scooter der kan køre på alm vej og ikke cykelsti kan den heller ikke parkeres på andet end parkeringsbås, og så skal man også betale parkeringsafgift?
Så det eneste jeg har brug for er en scooter, og helst 45 og ja jeg ved ikke om 2 eller 4 tak er at foretrække, som kan parkeres på fortovet(går ud fra at det ikke er cykelstativet man parkerer den slags på).

T-Hansen har https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scootere/n-1422285006/
Noget der hedder SYM og VGA 2 og 4 tak og 30-45km/t. Er det noget godt at gå efter de mærker? Og vil helst have noget der er nemt at køre, og som ikke kræver kørekort eller prøve af nogen art.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter/Knallert til 10K? Og parkeringsregler?
  • #1   29. feb 2016 Du må ikke stille din knallert i en parkeringsbås og skal ikke betale for parkering af dem heller

• #2   29. feb 2016 Der er forskel på 30'er og 45'er..

30'er skal køres på cykelstien, og kan køres uden kørekort, en 45'er skal køres på vejen sammen med bilerne og kræver derfor kørekort.

en 30'er må køre 30 km/t og ja en 45'er må køre 45km/t..

jeg ville IKKE anbefale dig at købe en scooter eller knallert i Thansen, så hellere en brugt maskine af bedre kvalitet.. PGO, Yamaha, Aprilla, Honda, Suzuki, piaggio, derby..
    Det er ihvertfald mærker jeg har hørt godt om... Husk at køb en ordenlig lås, det er snart det vigtigste i KBH.. smiley

• #3   29. feb 2016 Der er ikke nogen krav omkring pbåse for knallert og de må også gerne stå på fortorvet

• #4   29. feb 2016 kun 30'er knallerter må køre på fortov Hold dig nu væk fra T-hansen! 2 takt er at foretrække, 4 takt kan slet ikke trække nede i de ccm. Yamaha jog-R er klart den bedste knallert du kan få. Og til 10.000 kr kan du få en der er næsten helt ny. Til den pris må den maks have kør 2-3 tusinde kilometer. SÅ kan den i hvert fald køre 10.000 inden du behøver at bruge en krone på den.

Vh Frederik.

• #5   29. feb 2016 Frederik nej 30er må heller ikke køre på fortov.

• #6   29. feb 2016 jep købt en 45 model som skal køre de sammen steder som biler
    yamaha neos 4T køre lang på liter smiley

• #7   29. feb 2016 Det er kun 30 km/t knallert som må køre på cykelsti.. Den anden skal ud på vejen.. Med hensyn til knallert så har jeg ikke nogen problemer med en fra Thansen.. Vi havde en G-buddy fra dem som 4 takt som kom op på 16000 km som daglig køretøj for min kone, inden vi solgte den. Den havde et fejl med topstykket ved 7000 km, som blev skiftet på deres regning.. Ellers var der ikke store galt med den.. Vi har så købt en Travis 2 takt fra dem som afløser og der har kun været udstødning som har været et problem.. Igen det blev skiftet på deres regning.. Vi har kørt den store service-pakke fra dem, igen grundet at det er et daglig køretøj, og den skal holde..

Med hensyn til 4 takt og 2 takt, så er der forskel.. 4 takt er mere rolig, stille, hvor 2 takt skal have nogen omdrejninger før der sker noget..

• #8   29. feb 2016 Man SKAL have kørekort til en 30 knallert, det gælder også en Puch Maxi.
    Ældre 30 scootere behøver ikke nr.plade, så dem kan man parkere hvor man har lyst, det skal bare ikke være dem hvor man nemt kan se stelnummer, ellers kan dækslet over det limes = ingen p-afgift.

• #9   29. feb 2016 Det er blandt andet scootere der har givet Thansen deres omdømme, så køb hellere en brugt Yamaha, Peugeot, eller lignende.

• #10   29. feb 2016 Pind...

Det kommer an på hvornår man blev 18 år.. Blev man 18 år før d. 19 jan. 2013 så kan man køre på 30 knallert uden noget som helst.. Bare der er forsikring på dyret..

• #12   29. feb 2016 Det var vel bare der de nye regler trådte i kraft?
    http://koerekort-guiden.dk/knallertkoerekort

• #13   29. feb 2016 Ja, men så hedder det jo ikke at man SKAL have knallert-kort.. Det kommer an på alderen.. Der er rigtig mange, som går efter de gamle regler med at man bare skal være over 18..

• #14   29. feb 2016 Når en ny lov/regel træder i kraft så gælder den fra den dag, og fra den 19 januar 2013 må man ikke køre knallert uden kørekort. Så er det sgu lige meget hvornår man blev 18 år da de gamle regler ikke er gyldige længere.

• #15   29. feb 2016 For eksempel så skal mit kørekort til bil mv. fornys når jeg bliver 70 år, men hvis jeg tager til en ting mere så er det pludselig hvert 5 år.

• #16   29. feb 2016 evt kig på Gilera Runner, har selv en jeg har haft fra Ny af, den er meget komfortabel at køre på og der er god plads på den. Kiggede selv på jog r inden jeg købte den, men mine knæ gik i mod frontskjoldet så hvis du er over 185 vil jeg ikke anbefale jog r smiley

• #17   29. feb 2016 Ville købe enten deres Jog R, eller Neos demo.
    Kan selv bedst lide at køre på Neosen, men mange foretrækker Jog R, også fordi den er pænere..
    Ved godt den er lidt dyere en hvad du vil give, men de er betydelig bedre end dem fra T-hansen.

http://speedline.dk/da/scooter/koeb-ny-scooter/

• #18   29. feb 2016 En godt brugt og udkneppet kvalitetsscooter er stadig bedre end en ny fra Thansen.
    Aprilia er ikke nævnt, men det er også et af de gode mærker, f.eks den gamle Area51, Sonic, Rally.

• #19   29. feb 2016 Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men i stedet for at købe en knallert, så tag et MC kort og køb en Kina MC.
    De koster intet at holde kørende, man kan følge trafikken, og overall kan du sagtens holde dig under det budget der, såfremt du ikke dumper 100 gange smiley

• #20   29. feb 2016 Jeg har selv en gang haft en Sym scooter, den kørte rigtig godt og fejlede ikke noget videre, mener også at have hørt de bruger Honda motore. Den anden kender jeg ikke lige men jeg ville selv gå efter en 2-takter, som det også er nævnt længere oppe så er 4-taktere nede i den størrelse bare for sløve!
    Og en side bemærkning så var den Sym Jet jeg havde meget bedre og mere holdbar/velbygget end den Pgo hot jeg havde, så jo det er fint at gå efter et godt mærke, men spørg du mig er Pgo ikke et af dem smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #21   29. feb 2016 Nu går jeg lidt mod strømmen og siger at Thansen`s scooter er ganske udmærket du får jo 2 års garanti på den og man kan købe den med servicekontrakt så får du et år ekstra på garantien. Jeg har en VGA Versus 4 takt ( 45 km/t ) den er jeg sgu godt nok tilfreds med, den køre så kun i sommer halvåret

• #22   29. feb 2016 Til #5, nej der skulle selvfølgelig stå cykelsti det var sku en fejl, My bad ! smiley

• #23   29. feb 2016 Super svar. Det bliver en 30kmt og 4 takts scooter jeg køber. Også fordi den ikke behøver at køre på vejen, det er et stort plus. Nu må jeg kigge på hvor og hvad jeg køber.

Kommentér på:
Scooter/Knallert til 10K? Og parkeringsregler?

Annonce