{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

HJÆLP GPS billeder. {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Jeg har noget stort i vente. Jeg er netop igang med en projektopgave om noget navigationsudstyr som jeg selv vil udvikle. Jeg står og skal bruge billeder fra en navigation hvor man kan se tankstationer på. Er der noget der tilfældigvis har nogle liggende. Jeg skal bruge det i min opgave.
Målet med denne projektopgave er, senere at udvikle det til almindelig mennesker.

Det går ud på at man kan se benzin priser via sin GPS som automatisk bliver opdateret når priserne ændres. Så kan man derved finde den billigste benzin på sin vej. Jeg synes selv det ville være genialt at have dette.

- Copyrights Dan Nielsen 2006 -

Er der nogle som kan hjælpe mig med billeder af selve mappet på navi'en hvor der er tankstationer illustreret?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP GPS billeder.
  • #1   15. aug 2006 - Copyrights Dan Nielsen 2006 - <-- hvorfor skriver du det?

  • #2   15. aug 2006 Hmm... jeg har et billede hvor jeg holder på en tankstation med en GPS i forruden... GPS'en er godtnok slukket. Kan du bruge det, så send mig en mail på dmk@dctronic.dk

  • #3   15. aug 2006 Jeg skal se om jeg ikke kan tage nogle billedere fra min vil du bare have et billede fra min skærm taget med i digi camara eller skal jeg lave en copy screen. Hvad uddanelse er du ved at læse til

  • #4   15. aug 2006 Christian_k . fordi jeg havde tænkt mig at udvikle det og sælge det.

  • #5   15. aug 2006 Du kan ikke skrive copyright på noget du ikke har patent på..

  • #6   15. aug 2006 stefan A - tror skærmen er nok. Skal bare kunne se ikonet med tankstationen rimelig tydeligt. Ville være en kanon hjælp.
    Er på noget HG-P på Niels Brock i KBH.


  • #7   15. aug 2006 Kasper S - self kan jeg det. Har jo lige gjort det smiley

  • #8   15. aug 2006 D-Krigslund . Nej, det skal kun være af skærmen. Eller tak for hjælpen

  • #9   15. aug 2006 Dan *BG Stener* N - DoH.. Men held og lykke med projektet, lyder lovende smiley

  • #10   15. aug 2006 *Street-Team* BDog (MC til salg) . Det ved jeg godt. Det er det jeg også er igang med at undersøge om det kan lade sig gøre. Det kan opdateres på samme måde som det der opdatere bilkøer og vejarbejde. Benzinpriserne ændres elektronisk, info sendes til en server/central, centralen sender til satelitten, satelitten sender til GPS'en.
    Jeg tror at folk ville købe produktet hvis det udvikles rigtigt. Ville derfor også gerne høre jer om det ville være noget i kunne finde på at købe. Kan jo også benyttes af vognmænd osv. Og det kan blive globalt HVIS altså rederierne/tankstationerne er villige til at øge konkurrencen på benzinpriserne. Det vil til hver en tid komme os forbrugere tilgode.


  • #11   15. aug 2006 *Street-Team* BDog (MC til salg) .
    Okay, altid godt med konstruktiv kritik. Jeg tænkte, at hvis tankstationerne ikke var med på ideen som helhed, kunne man måske nøjes med et rederi. Fx Shell (bare et eksempel) Det ville tvinge dem til at invisterer i ideen og derved få flere kunder. De kunne måske se, at hvis de ikke var med på ideen ville jeg bare gå videre til den næste som måske var. Og derved ville de miste en masse kunder. Lyder måske strængt, men det er jo ren og skær forretning.


  • #12   15. aug 2006 *Street-Team* BDog (MC til salg) .

    Jeg havde egentlig heller ikke tænkt mig at investerer det store selv. Derfor jeg ville finde fimaer som har mulighederne for at udvikle det i praksis. Jeg ville gerne være med i udviklingen af det. Til gavn for alle. Det er ikke så meget fordi jeg kan se pengene vælter ind, men fordi jeg var pisse træt af at jeg havde tanket til 10,41 kr. og ser fem minutter efter en anden tank til 9,55. Der tænkte jeg at nogen må sgu gøre noget.
    Det jeg helst vil er at udvikle det i samarbejde med nogle kloge overhoveder som har baggrundsviden og firmaerne i ryggen til at føre det ud i livet.
    Skal bare lige finde dem først. Hehe....


  • #13   15. aug 2006 christian, så du ikke stjæler hans ide for ideen er nemlig ret god.

  • #14   15. aug 2006 jojo, det findes allerede :D. Bg stener prøv din ide og lad ikke kritik slå din drøm ihjel. Hellere sige jeg har prøvet end at lade være.

  • #15   15. aug 2006 === [ J O J O ] === . Det kunne man sagtens. Men så kan du ligeså godt smutte ind på benzinpriser.dk
    Langt nemmere lige at søge på sin navi' og se hvor den billigste er på sin vej. Og når man køre syd på om sommeren kan man lige planlægge hvor man holder pause og tanker.


  • #16   15. aug 2006 Alf P - ja ja, jeg ved det skam godt. Var nu også bare ment i sjov.

  • #17   15. aug 2006 VEJLEDNINGEN til ansøogning om dansk patent er alene på ca 50 sider - og du kommer af med pengene uanset om du får patentet eller ej... smiley

    Har prøvet, det er en bøvlet verden!

    Verdenspatent koster ca 80K - og det skal du have INDEN du spørger nogle firmaer, ellers er der garanti for at blive røvrendt...

    Men held og lykke med ideen.. :o)


  • #18   15. aug 2006 The Chicken 031 3 - ja det er hunde dyrt. Må jo se på det. Jeg er stadig ung og har masser af tid og mange ideer. Skal nok opfinde et eller andet Haha

  • #19   15. aug 2006 That's the spirit!

    Kender en opfinder - hun brugte 5 år og 80K på ideen - heldigvis fandt hun et firma som så vil smide resten af pengene i til udvikling...

    Blev selv røvrendt engang, da jeg indsendte en ide, uden at ha patent - så det skal man lade være med...


Kommentér på:
HJÆLP GPS billeder.

Annonce