{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.328 visninger | Oprettet:

Fleggaard Leasing {{forumTopicSubject}}

Hej vil lige dele en aha oplevelse med jer.

Jeg har været ude i at overtage en leasingaftale som ligger hos Fleggaard. I den forbindelse skal jeg kreditgodkendes.

Bilen koster 30.000.-kr i 1. gangsydelse (dem har jeg) og så koster den 3000.- kr pr måned i 18 måneder altså totalt 54.000.- kroner. Ved endt leasing kan jeg vælge at aflevere bilen retur eller købe den kontant for et restbeløb på 69.000.- kr.

Jeg får så at vide at jeg ikke kan kreditgodkendes. Jeg ringer for at spørge om hvordan det kan være, for jeg har da egentlig mener jeg selv en ok indtægt, fast ejendom, og har styr på mine ting.

Svaret er ganske kort "du tjener ikke nok".

"Nå" svarer jeg så og fortsætter "bare for nysgerrighedens skyld, hvad skal man så tjene?"

Svaret er at jeg skal have 30.000.- brutto pr måned.

Ok... Det betyder altså at jeg skal have en årsløn på over 550.000kr for at jeg kan låne 54.000 kr hos Fleggaard !

Velbekomme ....

Jeg er ikke mopset men meget meget overrasket. Ringer jeg ned til min bank kan jeg få 50.000 kr indenfor en time..

Damn!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fleggaard Leasing
  • #1   17. nov 2016 AH....... 30.000 brutto pr. måned giver kun 360.000 årlig

mener du 30.000 netto?

• #2   17. nov 2016 er du kassedame siden du tjener så lidt

• #3   17. nov 2016 Tror ikke de betaler skat, i det nordjyske. smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #4   17. nov 2016 Kunne det taenkes at der er 18 maaneder i hans kalenderaar ? smiley

• #5   17. nov 2016 Du låner ikke kun 54.000 kr., men reelt hele bilens værdi. Det er det, du bliver godkendt til.

Og ja, som de andre siger, er det kun 360.000 kr., du skal tjene årligt, for at have 30.000 kr. om måneden smiley

• #6   17. nov 2016 Hvis du uden problemer ka hente 50 kilo i din bank indenfor en time er det da noget nemmere

• #7   17. nov 2016 Sorry ikke Brutto, netto for fanden smiley Får altid byttet om på dem. 30.000 udbetalt i snit pr måned pr år.

• #8   17. nov 2016 Ja, så skal man nærmere tjene 650-700.000 for at have det udbetalt, med mindre man har betydelige fradrag.

Tvivler på, de har sagt netto - eller i hvert fald MENT det. Enhver der arbejder med finans er klar over, at det ikke giver mening at regne i nettoløn.

• #9   17. nov 2016 Ja jeg forstår det ikke. Brutto ligger jeg jeg noget over.

• #10   17. nov 2016 Så kan jeg se at jeg får for lidt i løn da jeg få 28.000 kr før skat i måneden? Med stort ansvar for fisk.

• #11   17. nov 2016 Hvor kom den fra, Carsten? smiley

• #12   17. nov 2016 Jeg har sku knoglet med fisk siden jeg var lille og ved at vi laver et godt job men nu kan de ikke finde folk der kan lave fisk mere så nu strammer nettet for dambrugerne der ikke vil betale for os der kan se hvordan en fisk skal gå og det er blevet svære med de nye beton anlæg. Har lavet fisk i godt 30 år.

• #13   17. nov 2016 Jeg bor ved Viborg.

• #14   17. nov 2016 Ved du da, hvad fx RUH laver? Eller mig? Eller nogle af de andre i tråden?

Det er da et mærkeligt postulat at komme med, at du kan se, du får for lidt i løn fuldstændigt ude af kontekst smiley

• #15   17. nov 2016 Er ved at søge et nyt job men opdræt af fisk er presset af alle andre. Jeg kan se mere end en polak men de tager den polske mand da han er billiger end en der ved om fisk her i Danmark.

• #16   17. nov 2016 Det er meget fint. Men hvad har det med noget som helst af det her at gøre? Det har ikke megen relevans for emnet, hvis vi sidder og sammenligner lønninger smiley

Nu er det nok en kende for sent for dig, men du skulle være blevet bankmand. Her er startlønnen for en nyudlært assistent på 21 år vel ca. den samme, som du får nu - plus en god pensionsordning m.v. smiley

• #17   17. nov 2016 Det er da en fin løn. Jeg kan oplyse at på baggrund af 26.000 brutto (altså før skat) kan du lease en fed BMW hos BMW til 500.000.- kroner uden problemer, men en 10 år gammel ML hos Fleggaard til 50.000kr nixen..

• #18   17. nov 2016 R U H:

Nogle af selskaberne, har ramt det plan . Som rigtigt mange banker, og finansierings institutter har ligget på i mange år.

Nemlig at efterspørgslen efter deres produkter, er meget stor.. Så de kan tillade sig at gå efter kun det segment, de foretrækker.
    Og Fleggaard er blandt de rigtigt store efterhånden.. Så det har nok ikke været din indtægt, men en kombination af en ældre bil, og en kundeprofil de ikke sætter pris på.

Jeg arbejder selv i branchen, og vi opererer i et lavere luftlag end mange af de andre. Så vi har været ude og tage kontakt til mange af dem, for at tilbyde at opkøbe biler.
    Men det er faktisk endt med, at nogle af vores kontakter, sender kunder videre til os. Ikke fordi det er dårlige kunder, men fordi det er kunder der ligger uden for deres "profil" de forudser "problemer" på kunden, eller bilen.

Og dermed ikke ment problemer, men ganske enkelt bare arbejde, og det gider de ikke. Så heller sende 3 næsten nye biler på gaden, uden nogensinde at høre fra kunden...
    Det er min opfattelse, at mange af de store har sagsbehandlere.. folk der kan stemple papirer, og ligge dem i rækkefølge. Men opstår der et "issue" af en eller anden slags.. så skal de have fat i nogle med beslutningsevne, og så bliver det for bøvlet for dem, med mindre det er en dyr bil..

Sorry to say, men de mener ikke din sag, bringer nok penge til bordet, til at de gider risikere at skulle bruge energi på din sag..

• #19   18. nov 2016 Morten D det er også den konklussion jeg er kommet frem til. Når jeg kigger på deres leasingbiler har de et stort segment blandt luksusbiler hvor vi snakker 200.000+ i førstegangsydelse osv. Det segment passer jeg slet ikke ind i.

Det er jo en fin måde at "sortere" i sit kundesegment på, problemet er bare at de ejer den her gamle ML´er og gerne vil lease den ud. Det hænger ikke helt sammen hvis det de ønsker er at lease Porscher og Aston´er ud.

Lidt en træls oplevelse, men jeg fik da heldigvis lovning på leasingudbyderen (udbyderen var ikke Fleggaard) på at han ville finde en anden til tilsvarende pris til mig som et plaster på såret igennem deres egen finansiering smiley

Kommentér på:
Fleggaard Leasing

Annonce