{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.655 visninger | Oprettet:

Rens motor med vand? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Hydrive.dk hvad mener i om det? Til 799 kr og en komplet rensning af motoren da billigt? Nogen der har erfaringer de kan dele af? Som jeg forstår det er det brint som bliver ført igennem indsugnings kanalerne i bilen og dermed renser både partikelfilter og slanger, rør og alt muligt andet. Det er da billigere end nyt partikelfilter?

Mvh og glædelig jul! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rens motor med vand?
  • #1   23. dec 2016 Det virker smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #2   23. dec 2016 Ja naar man hiver toppen af en bil der har koert med defekt toppakning i laengere tid og derfor drukket en del vand er de altid meget rene paa toppen af stemplet og i forbraendingskammeret.
    Jeg ville ikke vaere bange for at haelde en smule vand i indsugningen,ved dog ikke om jeg ville betale 800kr for det.

• #3   23. dec 2016 Nu er det jo ikke vand men en gasart der kommer igennem motoren og jeg tror ikke at vand ville rense partikelfilteret smiley
    Hvis du hellere vil skifte et filter til mange tusind kr så gør du da bare det smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#4   23. dec 2016 Ok,gik lige ind paa deres side,kan se at der er et billede af en tilsodet EGR,hvis deres metode kan rense den og indsugningen saa tager jeg hatten af for dem.
    Har set utallige tests med diverse mirakel midler,inkl brint,og endnu ikke set noget der virker.
    Men fedt hvis de har faaet det til at virke smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#6   23. dec 2016 Har aldrig set en tilsodet EGR hvor der ikke skulle en skrutraekker til at skrabe alt soden af.
    Ingen tvivl om at der er kemikalier der kan loesne det men de kemikalier ville jeg godt nok ikke have ind igennem min motor.
    Noget helt andet er at HVIS det kan loesnes kemisk med motoren koerende,hvor ryger alt det sod saa hen ?
    Men ja,tro kan flytte bjerge smiley

• #7   23. dec 2016 Der er jo også lavet test på rullefelt, hvor man kunne se at moment kurven havde ændret sig efter rensning med Hydrive.
    Uffe har også med succes renset et partikelfilter som var dødsdømt på en Ford, og efter rensning kørte bilen igen og kunne selv regenere.

• #8   23. dec 2016 Man skal jo nok rende på et håbløst tilfælde indimellem men hvis alternativet er en regning på mange tusinde kr så er det da et forsøg værd smiley

• #9   23. dec 2016 jeg prøvet selv det rens til at sprøjte ind i indsugning på min bil over flere gange men skilte den af til sidst og tro mig min var stadig helt lukket af sod så skilte hele indsugning egr plus køler rør af og renset alt med håndkraft efter det har jeg ikke brugt penge på sådan noget igen kun addetiv til at proppe i tanken til dyser pumpe ventiler rens og nogen gange olierens til motoren olie når det bliver skiftet men det andet var helt spild af gode penge

• #10   23. dec 2016 Da jeg var en ung knægt og i lære som mekaniker, gav vi ofte bilen en danskvand (husk den skal være uden citrus)

Den hældes langsomt ind i indsugningen ved ca. 2000 rpm.

På en af skoleperioderne lavede vi en test med danskvand vs. redex og motoren der fik danskvand var meget renere end den der fik redex....

• #11   23. dec 2016 #9 Nu er der jo forskel på at sprøjte en rens i indsugningen og det Hydrive gør, men igen, der vil jo selvfølgelig være tilfælde hvor det (EGR) skal gøres manuelt, Partikelfilteret, eller rens af dette, er en anden sag.

• #12   23. dec 2016 brugte også selv den med dansk vand for mange år siden brugt det når de gamle volvo og opel eftertænder og hade svært ved at slukke så det godt til at fjerne det sod der var i en benzin motor så de holdt op med det

• #13   23. dec 2016 Hej
    Også kaldet danskvandskuren - virkede fortræffeligt på køretøjer med karburator.
    Ville aldrig udføre denne proces på indsprøjtningsmotorer og common rail diesler.
    MVH KP

• #14   23. dec 2016 #13 Karsten P, nu har Hydrive intet med danskvandskuren og gøre, da det er brintpartikler der renser ved en speciel frekvens som gør der kommer små eksplosioner der renser aflejringer fra motoren. Denne metode fungere rigtig fint på nye motor både benzin og diesel.

• #16   24. dec 2016 Det gør man heller ikke, det er bare noget der lyder flot at skrive smiley

Det er lidt det samme som at sige, at din hårtørrer virker ved hjælp af elektriske ladninger ved en speciel frekvens...

Dermed ikke sagt, at denne rensemetode ikke virker, men det er tilladt at være kritisk over for det man læser.

• #17   24. dec 2016 Hej
    sikke dog noget fis!
    MVH KP

• #18   24. dec 2016 Det HAR altså en god effekt, det er præcis det samme som vand indsprøjtning (vand/meth.)

• #19   28. jun 2018 Ved godt at jeg har nævnt det en gang før i en anden tråd, men syntes at det fortjener en gang mere:

Vi var en af de første som blev Hydrive partner. Jeg er ejer af www.petrolheads.dk og var selv meget skeptisk i starten. Vi er bestemt et af de mindre værksteder og derfor var det ekstra vigtigt at dette skulle fungere, da det ellers ville fylde for meget i min lille virksomhed. Så min personlige holdning var at hvis det ikke virkede, kunderne ikke var tilfredse som nu engang er ejer af bilen eller at de ikke kom igen, ville jeg skaffe mig af med maskinen!

En stor del af vores kunder er ret velinformeret og har også mange gange prøvet alle mulige additiver, på den ene eller den anden måde, men uden den store langvarige effekt.

Men Hydrive viste sig at være en kæmpe tiltrækker, noget kunderne var yderst tilfredse med og følte at de fik noget for pengene!

Jeg kunne sagtens nævne alt det tekniske og patenterne bag, men jeg syntes at det vigtigste er at kunderne er tilfredse og kommer igen. Det er nu en gang dem jeg lever af i min lille biks.

Over and Out fra www.PetrolHeads.dk

• #20   28. jun 2018 Hydrive er jo bare et firma. Der er mange andre der tilbyder rensning med brint. De reklamere endda med mere tid.

• #21   18. nov 2018 Jeg er udlært mekaniker, hos en Morris forhandler 1970-1974. Da var der også nogen som rensede med vand i indsugningen. Men der er en kæmpe forskel på en motor fra dengang til nyere diesel motorer. En dieselmotor idag har EGR ventil, turbolader og partikelfilter. Hvis der løsner sig en lille klump sod i turboen så den kommer ud af ballance, eller en klump sod rammer bladene i turboen, kan det blive meget dyr. Jeg har en VW 2.0 TDI. Jeg tør ikke prøve med vand.

Kommentér på:
Rens motor med vand?

Annonce