{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

sælge trailer som er købt med moms {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har en trailer jeg har købt af et trailercenter, den skal nu sælges.

Traileren er købt inkl. moms og jeg bruger den både privat og erhvervsmæssigt. Er det muligt at sælge sådan en trailer til et firma ?

traileren er ikke registeret nogen steder firma mæssigt.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sælge trailer som er købt med moms
  • #1   19. jan 2017 Hvis der er betalt moms af den, så kan du vel sælge den til lige hvem du vil smiley

• #2   19. jan 2017 Carsten. tak for svar, ja men spørgsmålet er om jeg kan udskrive faktura på den ? smiley

• #3   19. jan 2017 Hmm... før dit firma kan sælge noget ud, skal det have købt noget ind.

Så du skal vel lave noget regnskabs fiks faks for at få den ind som et aktiv i firmaet, som du så kan sælge,

Men der skal du nok have fat i en regnskabs-nusser for at svare 100% på det smiley

• #4   19. jan 2017 Hvis du sælger den som privat person er momsen tabt, dvs den som køber den kan ikke trække momsen ud af den, men de skal betale den fulde pris.

Er det firmaet som sælger den bør den eksistere i bilag et eller andet sted, og du kan skrive en faktura på den inkl moms.

Ellers er det intet til hinder for at sælge den, men som skrevet risikere i at momsen er tabt for den som køber den.

Eksempel:

Købt for 100kr + moms = 125
    Sælges igen for 125 med 0kr i moms.

Så den som køber den kommer til at anse din trailer som værende de 25% (125k, 0kr moms) dyrere end at købe den af et firma, som kan sælge den til (100kr, 25kr moms), da momsen refunderes.

• #5   19. jan 2017 går ud fra sådan en er afskrevet på dit firma til 0kr i værdi?
    Så ville jeg da bare sælge den privat, det får du sikkert også mest ud af.

Kommentér på:
sælge trailer som er købt med moms

Annonce