{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.415 visninger | Oprettet:

Billigste flybilletter, hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg skal i sommerferien (slutningen af juli og 12-14 dage frem) ned og besøge nogle bekendte, som er blevet udstationeret i Sydøstasien. Jeg var dernede sidste år også, hvor de lige var flyttet derned (samme tid på året og samme længde af besøget).

Nu har jeg så været igang med at søge lidt efter flybilletter, men synes bare generelt set, at det er blevet en hel del dyrere end sidste år. Også selv om jeg søger på lidt forskellige datoer i perioden. Det synes jeg bare er lidt mærkeligt, når jeg ellers netop lige læste en artikel sidste dag, hvori det stod, at flyrejser var så billige nu som aldrig før. Det skal siges, at jeg i år nok er lidt tidligere ude, mht. at søge efter billetterne. Ved ikke, om det kan spille ind?

Jeg ved selvfølgelig godt, at det hele også i høj grad afhænger af efterspørgsel, antal operatører på ruterne osv. osv. Men min rejse ligger på samme tid af året både sidste år og i år.

Jeg har begge gange primært søgt på Momondo.

For et par år siden var det fremme, at man skulle søge "anonymt" dvs. via VPN - så "søgemaskinen" ikke kunne se hvor man kom fra, fordi der angiveligt via cookies på hjemmesiden var højere priser til kunder i højindkomstlande såsom Danmark. Dette har jeg dog set flere artikler nu, som har skudt ned, så jeg går ikke ud fra, at det passer længere?

Mine spørgsmål er derfor:

1) Ud over Momondo - kender i andre gode "søgemaskiner" til flyrejser?

2) Kan man sige noget om, hvornår det er optimalt at købe? Ved i det? Jeg har hørt noget om, at hvis man søger efter billetter for lang tid inden rejsen, så er billetterne ofte stadig dyrere, fordi flyselskaberne ikke er begyndt at optimere så målrettet ud fra udbud / efterspørgsel. Det gør de først senere. Omvendt risikerer man også, at priserne stiger, eller at alt er udsolgt, såfremt man venter for længe.

3) Mange af de billigste billetter på fx Momondo, skal købes via Brokere såsom "Flybillet" - "SuperSaver" - "Flightfinder". Er det sikkert nok? Risikerer man, at flyselskaberne ikke vil kendes ved disse billetter når man står ved check-in? Synes jeg kan erindre at have hørt nogle skrækhistorier.

Beklager det lange indlæg, men håber i kan bidrage med inputs! På forhånd tusind tak!.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billigste flybilletter, hvor?
  • #1   12. maj 2017 Regel nr. 1.
    -Aldrig søg for mange gange på de samme flybilletter fra samme IP-Adresse. Deres log fanger det, og ved dermed du er interesseret og kan hæve prisen så småt. Jeg booker en del flybiletter til/fra Holland. Søger jeg på billetterne hjemme ad flere omgange kan jeg starte på 1400, og ende på 1800 et par dage efter. Booker jeg så de samme billetter på nettet fra mit arbejde koster de igen 14xx.

Køb som regel i god tid, nogle måneder før. For det første er du sikker på at komme afsted, for det andet så er det ikke vildt ofte at billetter fra Danmark ryger ned i pris. I hvert fald ikke i pris kontra chancen for at der er udsolgt.

Jeg har brugt Supersaver før, der var i hvert fald intet problem. Hvordan man er stillet ved at overbooket fly ved at have købt på agent-sider ved jeg ikke helt.

Hvis du har flere flyvninger ad flere omgange ved samme tur, så kan jeg anbefale at booke igennem Delta. Deres system er godt til rundture, og du kan få en god pris mange gange. De har Air France & KLM som preferred partners...:)

• #2   12. maj 2017 @Thomas M
    Mange tak for inputs - de er super værdsatte smiley Der er jo hurtigt et par tusser sparet ved at gøre det rigtigt smiley
    Og Ja, OK - så er det alligevel ikke helt ligegyldigt, hvor man søger fra smiley
    Sidste år endte jeg med at booke direkte på Qatar Airways´hjemmeside, fordi brokerne var mindre end et par hundrede kroner billigere end ved at købe direkte, og den beskedne merpris var jeg bestemt villig til at betale, henset til at man nok står lidt bedre, såfremt der sker overbooking, re-routing osv.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #3   12. maj 2017 Jeg ville ikke tage chancen og bestille fra et maaske usikkert (ikke-eksisterende) firma for at spare nogen faa kroner.
    Plejer at kun at bruge de "store" sider naar jeg skal bruge billetter.
    En anden ting er at dele din rejse op,Danmark kan vaere meget dyr at "starte" sin rejse fra.F.eks fik min far en pris paa lidt over 9.000kr for en returbillet fra Kastrup til New York med mellemlanding i Heathrow.
    Jeg gik saa ind og kiggede paa hvad det samme fly ville koste fra Heathrow og derefter bestille en returbillet fra Kastrup til Heathrow.
    Ved at bestille en seperat billet fra Kastrup til Heathrow og en seperat returbillet fra Heathrow til New York sparede han lidt over 4000kr.
    Fly,datoer og tidspunkter var noejagtigt det samme,bare bestilt seperat.
    Nu skal du den anden vej saa maaske kigge paa fly til Amsterdam,Frankfurt eller Dubai.
    Har venner i London,oprindeligt fra Thailand,de skifter naesten altid i Dubai naar de skal til Thailand.
    Mht hvornaar du skal bestille har jeg den omvendte oplevelse af Thomas,kigger ofte paa billetter 2-3 maaneder frem og jeg oplever ofte at de er blevet billigere en maaned eller to senere.
    Hvis du har credit kort saa husk ogsaa at kigge paa om du har airmiles du kan bruge af,og tjek hvad du faar for dine airmiles.Det er ofte saadan at jo flere du bruger,jo MINDRE rabat faar du...

• #4   12. maj 2017 Selv tak! smiley

Jeg foretrækker også selv at booke direkte, og man kan spørge sig selv hvor f.eks. Supersaver kan sælge en billet til 1500 med KLM, når de hos KLM side skal have 1700. Men det er ret simpelt fordi at agenter som SUpersaver får provision af salget på måske 15-25% og derfor vælger at give dig noget af rabatten for at du så køber ved dem. Flyselskaberne hader det, men er nødt til at gå med det for at nå bredere ud. Det samme er det med hotelbranchen.

Når du bruger agenter er det altid godt at sikre sig at deres review er godt. Der vil dog altid være noget dårlige imellem - men man kan få et nogenlunde billede af deres opførsel.::)

• #5   12. maj 2017 Godt input RSP! Og viser blot hvor forskellige oplevelser man har.. Jeg har modsat oplevelse af din far smiley

Billund til Los Angeles T/R kostede 3500 med KLM. (Med mellemlanding i Schiphol). Hvis jeg skulle have samme tur, med samme fly fra Schiphol til LA T/R kostede det 4200.. Det er bare så satans labyrint nogle gange at finde og fare rundt i..:)

• #6   12. maj 2017 RSP36
    Også mange tak for dine kommentarer. God pointe med at forsøge at "dele rejsen op". Det vil jeg prøve at tjekke ud også. Her skal man så vel bare sikre sig, at der er lang nok connecting time, for man kan vel ikke tjekke bagagen igennem hele vejen så? Jeg ved ikke om man kan, såfremt det er samme selskab (men på to separate billetter) eller når det er via alliance-selskaber (fx KLM / Air France osv.)

Jeg vil dog helst heller ikke have alt for lange transit-stops. Sidste år havde jeg et 10 timers transit-stop i Doha på hjemturen, og det var sgu ved at tage livet af mig - med den lange ventetid og efterfølgende lang flyvning smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#7   12. maj 2017 Helt sikkert,der skal kigges rundt,en anden ting kan vaere at bestille den "korte" distance foerst da fly fra DK til Holland England Tyskland osv meget ofte er fyldt mens fly over atlanten ofte har ledige saeder.
    Har floejet fra New York til Heathrow hvor der var over 50 ledige saeder og da jeg skulle den anden vej igen var der nok taet paa 100 saeder ledige.
    Naar du sidder og kigger billetter kan du ogsaa faa en ide om hvor "travlt" det paagaeldende fly er,tast f.eks 20 personer ind og se om der er billetter til dem er der ikke det men maaske kun 5 ledige billetter er det ved at vaere tiden til at koebe.Er der derimod stadigt 80 billetter tilbage en uge foer afgang er der derimod nok en rigtig god chance for at prisen falder.
    De hader tomme saeder...

• #8   12. maj 2017 Har brugt skyscanner en del gange med stor tilfredshed. smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#9   12. maj 2017 Ja transit tider kan vaere paent kedeligt.
    Nej det jeg mente var at kigge paa din pakkerejse fra Danmark,finde noejagtigt de samme fly,tider,det hele,paa f.eks skyscanner og se hvad de samme fly koster seperat.Langt fra altid at selskaberne giver rabat pss en pakkeloesning.De ved at vi er dovne og at det er nemmere at koebe en pakkeloesning saa de kan ligge lidt oven i prisen.
    Jeg vil gaette paa at over 90% af rejsende kun kigger pakkeloesninger.
    En anden ting er bil leje,kig rundt,en f.eks Hertz bil koster ikke noedvendigvis det samme for en uge i Bangkok bestilt fra DK end hvis den er bestilt direkte ved Hertz i Thailand.
    Igen,de tjener penge paa vores dovenskab smiley

• #10   12. maj 2017 #9
    "Nej det jeg mente var at kigge paa din pakkerejse fra Danmark,finde noejagtigt de samme fly,tider,det hele,paa f.eks skyscanner og se hvad de samme fly koster seperat."

Det var også sådan jeg forstod det smiley

Jeg kan allerede se nu, at en separat booking via CPH-LHR vv. ligger omkring 1.000 kr. under det billigste tilbud jeg kunne finde, såfremt jeg søger i et hug på hele routingen - så det skal bestemt også prøves.

• #11   12. maj 2017 Køber altid bare billetter på SAS, er gennem familien platin-medlem og dette giver altså nogle store fordele. Jeg kan få andre sat af flyet hvis jeg bestemmer mig for at ville med, kommer hurtigere igennem lufthavnen/sikkerheden/paskontrol, får min bagage først, og det vigtigste af alt er deres lounge samt at jeg bliver spurgt først ved opgradering af klasse gratis smiley
    Derfor kan det betale sig at være loyal, især hvis du rejser meget og evt med meget bagage

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

#12   12. maj 2017 En anden ting til at vende transit tider til din fordel kan vaere at tage en overnatning paa hotel,det kan hjaelpe paa jetlag og maaske lidt mindre stress.
    Sidst jeg floej til DK sparede jeg naesten 2000kr paa rejsen ved at overnatte i Heathrow,kom 11 timer senere til DK men i stedet for at hoppe direkte i seng var jeg frisk.Saa var i DK ca samme tid som jeg ellers ville have staaet op igen.
    Man kan jo ogsaa opleve lidt ubdervejs,f.eks fandt jeg ud af at hotellet ved heathrow brugte ubemandede rumskib lignende "pods" til at koere en til lufthavnen.Det var en lidt sjov oplevelse at blive koert rundt i en lille 4 personers bobbel uden chauffoer.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #13   12. maj 2017 har tidligere læst at det skulle være markant billigere at flyve fra Hamburg

• #14   12. maj 2017 #8 - Tak smiley
    Har også lige tjekket Skyscanner ud. Lige pt. er priserne på Momondo omtrent på samme niveau som på Skyscanner.

#11 - Takker smiley
    Så meget rejser jeg desværre ikke smiley Men det er en god pointe - og jeg tilmelder mig også typisk alle de "loyalitets-ordninger" jeg kan komme til, når jeg er ude at rejse og får det tilbudt fx på flyet (Det gjorde jeg sidst med Qatar Airways)

# 13 - Takker for input
    Hamburg er generelt set nok noget billigere end CPH mht. flypriser (og jeg har cirka samme distance til begge lufthavne) - men lige den ved tur østover synes jeg ikke umiddelbart at priserne lige nu fra Hamburg er så fordelagtige. Men jeg har ikke afskrevet Hamburg helt endnu, som afrejselufthavn smiley

• #15   13. maj 2017 Hamborg er måske billigere på nogle rejser, men der er også ting at tage højde for der. Du skal frem og tilbage på en eller andet måde. Hvis du tager bilen, skal du til gengæld betale for at parkere der - hvor i mod det nok er lettere at blive kørt til Billund af en bekendt for at flyve.

Hamborg med bil ned, parkering og bil tilbage kan hurtigt betyde at man skal af med 12-1500 på den konto. Derudover er jeg som udgangspunkt bare ikke fan af at have min bil holdende i en udenlandsk lufthavn smiley

Kommentér på:
Billigste flybilletter, hvor?

Annonce