{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.370 visninger | Oprettet:

Matt C
Matt C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Er det nu lovligt at køre med THC i blodet? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg tænker der må være nogle som ved en smule om hash kørsel, og som måske kan svare på mit spørgsmål?

Kan det passe at vi i Danmark, nu må køre med hash i blodet? Jeg faldt over denne her hjemmeside, som skriver at det er tilladt, hvis man har under 0,001mg (deromkring mener jeg) thc i blodet?

http://lovlig-cannabis.dk/cbd-olie-og-bilkorsel-med-thc-i-blodet/

Betyder det at jeg sagtens kan ryge mig en godnat joint søndag aften og tage bilen morgenen efter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det nu lovligt at køre med THC i blodet?
  • #1   8. sep 2017 Uden og ha kendskab til hvor stor en bønne du vil ryge og hvor meget det en gennemsnitlig joint er i thc vil jeg sige at: nej du må ikke ryge om aften og køre bil morgenen efter..

• #2   8. sep 2017 Hvis du vil være sikker på at beholde kortet så ville jeg sige nej

• #3   8. sep 2017 Det er for ikke at ramme folk der ryger en fredag aften og kører mandag morgen. Du vil uden tvivl have mere i blodet, når du ryger søndag aften og kører mandag morgen.

• #4   8. sep 2017 Siger man ikke at det sidder i blodet i op til 3 uger?

• #5   8. sep 2017 Folketinget har den 30. marts 2017 vedtaget lovforslag 142, der ændrer straffen for hashkørsel fremadrettet.
    Efter de nye regler nedsættes straffen for de mindre alvorlige tilfælde for hashkørsel. Der har været meget diskussion om de strenge regler i hashkørselssager særligt i tilfælde, bilisten havde været udsat for hashkørsel. Hertil kommer, at hash kan spores i blodet i ca. 1-3 uger. En del personer blev således ramt af de meget strenge regler på området.

I september 2016 blev sager om hashkørsel sat i bero indtil lovændringen.
    I forbindelse med lovændring er der indført et sanktionssystem, som bygges op efter en trappestigemodel, som man også kender fra alkoholkørsel. Sanktionerne stiger i takt med det målte THC indhold i blodet. Der er ligeledes indført tre grænseværdier for niveauet af THC i blodet, således at straffen for hashkørsel i videst muligt omfang udmåles efter samme retningslinjer som spirituskørsel.
    Hvis man har over ni mikrogram THC indhold i blodet pr. liter blod, hvilket svarer til en promille på over 1,20, så mister man kørekortet ubetinget i mindst 3 år.
    Hvis man har mellem tre og ni mikrogram THC indholdet i blodet pr. liter blod, hvilket svarer til en promille på 0,5-1,2, så bliver sanktionen en betinget frakendelse af kørekortet.
    Hvis man har under tre mikrogram, svarende til en promille under 0,5, så får man et klip i kørekortet.
    Loven er endnu ikke trådt i kraft. Loven træder i kraft efter transportministerens nærmere bestemmelse. JJM Advokatfirma meddeler når loven træder i kraft.

Kilde: http://www.jjm-adv.dk/aendring-faerdselslovens-regler-hashkoersel/

• #7   8. sep 2017 Det nemmeste er bare at holde sig fra alt sådan noget stads hvis du skal ud at køre.

• #8   8. sep 2017 olien og en joint er langt fra det samme, så nej er nok en mindre god ide at ryge en fed søndag aften og køre dagen efter.

• #10   8. sep 2017 Matt C

har du egentlig læst den artikel helt igennem inden du lavede tråden?

• #11   8. sep 2017 Du må køre bilen lovligt sådan her:

· Engangstilfælde: op til 24 timer efter indtagelse

· Hyppigt: op til 3 dage efter indtagelse

· Regelmæssigt: op til 1 uge efter indtagelse

Bum... Du skal vist have dine skolepenge retur junkie

Kommentér på:
Er det nu lovligt at køre med THC i blodet?

Annonce